مجمع سالانه بسیج استان قزوین برگزار شد


مجمع سالانه بسیج استان قزوین برگزار شد

هم‌زمان با دهه مبارک فجر مجمع سالانه بسیج استان قزوین با حضور مسئولان استان، اساتید و پژوهشگران بسیجی استان قزوین در سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی استان قزوین برگزار شد.

سیدرحمان حسینی، جانشین ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در حاشیه مجمع بسیج در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: مجمع عمومی بسیج استان قزوین که امروز شاهد برگزاری آن بودیم در واقع حاصل کار ستاد اندیشه مطالعات راهبردی بسیج در شکل و روشی جدید بود که انجام شد.

وی افزود: اساسنامه هفت کارگروه براساس موضوعات و مسائل شهر و استان مشخص شده است که امروز کارگروه اقتصادی زیربنایی، حقوق قضایی و کارگروه فرهنگی اجتماعی به ارائه مباحث خود پرداختند.

حسینی در تشریح مفاد مطرح شده توسط این کارگروه‌ها بیان کرد: کارگروه اقتصاد زیربنایی با محوریت اقتصاد مقاومتی طرح خود را ارائه کرد، در این طرح آن‌ها شابلونی از اقتصاد مقاومتی را طراحی کردند چرا که از ابلاغ طرح اقتصاد مقاومتی چندین سال می‌گذرد لذا نیاز بود نهادها و ارگان‌های مختلف مورد سنجش قرار بگیرند تا ببینیم اقتصاد مقاومتی در سطح استان در چه جایگاهی قرار دارد.

وی ادامه داد: در این کارگروه تبدیل داده‌ها و سنجش آن در حوزه اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفت تا مدل مفهومی برای ارزیابی مجموعه‌های مختلف استان در حوزه اقتصاد مقاومتی ایجاد شود.

این مسئول با اشاره به طرح کارگروه حقوق قضایی عنوان کرد: در این کارگروه پیش‌نویس لایحه حجاب و عفاف مورد توجه قرار گرفت تا آسیب‌های قوانین این حوزه احصاء و پیشنهادهای کاربردی برای سیستم دستگاه قضا در راستای اصلاح قوانین این حوزه مورد توجه قرار بگیرد.

جانشین ستاد تخصصی بسیج اقشار استان قزوین با اشاره به طرح کارگروه فرهنگی- اجتماعی عنوان کرد: در این کارگروه که مبتنی بر زنان و خانواده بود لزوم راه‌اندازی اندیشکده مطالعاتی در استان با محوریت زن و خانواده مورد توجه قرار گرفت، در این اندیشکده نیاز است که تمام مواردی که خانواده و زن را مورد توجه قرار می‌دهد به‌صورت بسته‌های سیاستی تدوین و تولید شود تا به نهادهای حاکمیتی برای اجرا ارسال شود.

وی اعلام کرد: چهار کارگروه دیگر شامل کارگروه مدیریت حکمرانی، کارگروه سیاست داخلی، کارگروه خارجی و کارگروه آموزش و تحقیقات و فناوری علاوه بر این کارگروه‌ها در حال فعالیت در مجمع بسیج استان هستند که طرح‌های این کارگروه‌ها به مجمع سالانه امروز نرسید چرا که براساس ممیزی‌هایی که پیش از برگزاری این مجمع داشتیم تصمیم بر این شد که طرح‌های آن‌ها نشست‌های آتی مورد بررسی قرار بگیرد.

این مسئول در خصوص مراحل بعدی طرح‌های که امروز مورد تائید و تصویب مجمع بسیج قرار گرفت، گفت: امروز مرحله نخست این طرح‌ها تحت عنوان «کاربست» انجام شد، این طرح‌ها در حوزه‌های حاکمیتی براساس موضوعات مختلف تقسیم و مورد بررسی قرار می‌گیرد. این طرح‌ها در کارگروه‌های تخصصی استان با حضور مدیران مربوطه مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد و برای این منظور جلسات و ساعات مختلفی گذاشته خواهد شد.

وی تأکید کرد: آنچه امروز اتفاق افتاد تنها یک رونمایی مبسوط از طرح‌ها بود چرا که همه حضار نتوانستند به‌طور کامل طرح‌ها را مشاهده کنند و نیازاست در کمیسیون‌ها و جلسات تخصصی این طرح‌ها دفاع شود تا مراحل اجرایی شدن آن عملیاتی شود.

حضور مسئولان استانی در مجمع بسیج

یکی از اتفاقات خوب رخ‌داده در مجمع سالانه بسیج استان قزوین حضور بسیاری از مسئولان استانی در حوزه‌های مختلف بود، حسینی در خصوص این رویکرد جدید عنوان کرد: تفاوت مجامعی که از امسال برگزار می‌شود نسبت به سنوات گذشته حضور مسئولان در آن است زیرا پیش از این حضور مسئولان در این مجموعه بیشتر جنبه نمادین داشت اما طبق اساسنامه اندیشنامه مرکز اندیشه همفکری راهبردی سپاه پاسداران باید کاری کنیم که نهادهای حاکمیتی که مجری برنامه هستند در کارگروه‌ها دخیل باشند.

این مسئول با بیان اینکه این خلأ پیش از این احساس می‌شد که مدیران حاکمیتی در موضوعات مطرح شده چندان دخیل نبودند و حتی گله‌مند بودند که چرا موضوعات مطرح شده از متولیان امر احصاء نشده است، خاطرنشان کرد: برای رفع این خلأ تلاش کردیم با هماهنگی اتخاذ شده با مسئولان امر از همان ابتدای شروع به کار داده‌های لازم از آن‌ها گرفته شود و آن‌ها در طرح‌ها مشارکت داشته باشند.

جانشین ستاد تخصصی بسیج اقشار استان قزوین در پایان عنوان کرد: بی‌شک مشارکت مسئولان و مدیران استان قزوین می‌تواند طرح‌ها را در مرحله اجرا با موفقیت همراه کند لذا در تلاش هستیم برای تکمیل طرح‌ها به لحاظ داده‌ و اطلاعات حاکمیتی اقدام لازم صورت بگیرد و شاهد مشارکت و حضور مسئولان در این کاربست‌ها تا مرحله اجرایی شدن آن باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر