ضرورت افزایش صادرات 800 میلیون دلاری گندم و آرد


ضرورت افزایش صادرات 800 میلیون دلاری گندم و آرد

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی: در حال حاضر حدود 800 میلیون دلار محصولات گندم، آرد و نان به 66 کشور دنیا صادر می‌شود.

ضرورت افزایش صادرات 800 میلیون دلاری گندم و آردبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای حسین مدرس خیابانی در جشنواره برگزیدگان گندم، آرد و نان گفت: تولید محصولات گندم در شرایط سخت کشور انجام می‌شود که این نشان از کار جهادی است.
وی با بیان اینکه امروز برای توسعه کار‌ها در کشور، باید زنجیره‌ها و حلقه‌های آن نیز توسعه یابد گفت: هیچ توسعه‌ای در دنیا، بدون توسعه زنجیره و حلقه‌های آن انجام نمی‌شود.
مدرس خیابانی به حجم اقتصادی ۶ میلیارد دلاری گندم، آرد و نان در کشور اشاره کرد و افزود: ۶۰ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده این محصولات است.
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، همچنین از خرید تضمینی گندم و پرداخت نقدی به کشاورزان در سال آینده خبر داد.
مدرس خیابانی بر توجه خاص به این مجموعه تاکید کرد و گفت: محصولات گندم، ۴ ویژگی دارند که امنیت غذایی برای کشور یکی از این ویژگی هاست.
وی با بیان اینکه ۴۰ سال کشور ما تحریم شده و امنیت غذایی ما را گرو گرفته اند افزود: برای کشوری که می‌خواهد اقتدار و استقلال خود را به رخ بکشد امنیت غذایی بسیار مهم است.
مدرس خیابانی تولید با ارزش افزوده را از دیگر ویژگی‌های محصولات گندم، آرد و نان بیان کرد و گفت: کشور در تولید این محصولات، قطع وابستگی به نفت و اقتصاد بدون نفت را تمرین می‌کند.
قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه در صادرات نیاز به ارزش افزوده داریم ادامه داد: میانگین قیمت کالای صادراتی کمتر از ۴۰۰ دلار، و میانگین کالای وارداتی بیشتر از ۱۲۰۰ دلار است.
آقای مدرس خیابانی اضافه کرد: امروز محصولات گندم و آرد با ۲۰۰۰ تومان تولید می‌شود، اما ۱۰ تا ۲۰ برابر خود، ارزش افزوده دارد.
وی با بیان اینکه صادرات غیر نفتی جایگاه خود را پیدا کرده است گفت: کار جدید، صادرات با ارزش افزوده است که مصداق بارز آن گندم، آرد و نان است.
وی حل موضوع اشتغال را از دیگر ویژگی‌های این صنف دانست و افزود: دو میلیون شاغل، بیش از ۴۰۰ کارخانه آسیابانی، ۵۰۰ هزار کشاورز و ۸ هزار نفر در اصناف مختلف این صنف مشغول به کار هستند.
مدرس خیابانی ادامه داد: اشتغال این قشر از جامعه، یک ویژگی دارد و آن جلوگیری از مهاجرت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!