فیلم | دیدار با مردگان در واقعیت مجازی | دیدار مادر داغدیده با دختر از دست رفته‌اش


فیلم | دیدار با مردگان در واقعیت مجازی | دیدار مادر داغدیده با دختر از دست رفته‌اش

یک مادر داغدار کره‌ای که دختر خود را از دست داده است به لطف فناوری واقعیت مجازی توانست با نسخه شبیه‌سازی شده دختر خود در محیط واقعیت مجازی ملاقات کند، با او حرف بزند، موهایش را نوازش کند و حتی دست او را بگیرد. 

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از آی‌ای نوشت: هرروز این احتمال وجود دارد که شخصی از نزدیکان ما جان خود را از دست بدهد. برای بیشتر افراد فکر از دست دادن یک دوست، شریک زندگی یا عضوی از خانواده غیر قابل تصور و تحمل است.

با گذشت سال‌ها، طبیعی است که روش‌هایی برای تحمل مرگ اطرافیان در نظر گرفته شود که فراتر از حواس‌پرتی و عادت و فراموش کردن باشد و افراد بتوانند بهتر و زودتر با این غم کنار بیایند.

اما چه می‌شود اگر بتوانیم غم و اندوه خود را با عزیز از دست رفته خود توسط فناوری واقعیت مجازی (VR) به اشتراک بگذاریم؟

جانگ جی سونگ یک مادر اهل کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۶ نایه‌ئون دختر خود را بر اثر ابتلا به یک بیماری لاعلاج از دست داد. اکنون سه سال پس از این اتفاق توانسته است با دخترش در یک محیط واقعیت مجازی دیدار کند.

مهندسان این پروژه توانستند یک نسخه واقعیت مجازی از نایه‌ئون بسازند تا مادرش بتواند در محیط واقعیت مجازی با وی دیدار کند.

این برنامه برای یک مستند راجع به قدرت VR تهیه می‌شود که از تلویزیون کره جنوبی پخش خواهد شد.

تهیه‌کنندگان این برنامه کلیپی از این مستند در حال ساخت را در صفحه یوتیوب خود با عنوان «من تو را ملاقات کردم» بارگذاری کردند.

فیلم | دیدار با مردگان در واقعیت مجازی | دیدار مادر داغدیده با دختر از دست رفته‌اش

همان‌طور که در کلیپ دیده می‌شود، مادر در واقعیت در یک محیط با کف و دیوارهای سبزرنگ ایستاده است و صورت او در پشت یک هدست VR پنهان است و دستکش‌های مخصوص پوشیده است. وی از طریق شبیه‌سازی واقعیت مجازی با دخترش صحبت می‌کند، موهایش را نوازش می‌کند و حتی دست دخترش را می‌گیرد.

این ممکن است یک توهم باشد و مادر می‌داند که دوام نخواهد داشت، اما گاهی اوقات توهم بهتر از واقعیت است.

جای تعجب نیست که جانگ وقتی نایه‌ئون را ملاقات می‌کند، اشک می‌ریزد در حالی که پدر، برادر و خواهر نایه‌ئون نیز در حال نظاره جانگ هستند.

جانگ در مورد این اتفاق گفت: شاید این بهشت واقعی باشد. من با دخترم ملاقات کردم در حالی که مرا با لبخند صدا می‌زد. هرچند مدت بسیار کوتاهی بود، اما خیلی خوشحال‌کننده بود. رویایی بود که همیشه آرزویش را داشتم.

فیلم | دیدار با مردگان در واقعیت مجازی | دیدار مادر داغدیده با دختر از دست رفته‌اش

گروه تولیدکننده این محتوا هشت ماه پراحساس را روی این پروژه صرف کرد. این پارک مجازی به گونه‌ای طراحی شده است که یک خاطره در دنیای واقعی را در محیط واقعیت مجازی شبیه‌سازی کند.

این گروه از فناوری ضبط حرکت (motion-capture) برای ضبط حرکات پیچیده و ترکیبی یک بازیگر کودک برای تقلید از مدل دیجیتال استفاده می‌کند که چهره نایه‌ئون روی آن گذاشته شده است.

کد خبر 483411

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!