فرماندار: 100 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان ابرکوه اختصاص یافت


فرماندار: 100 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان ابرکوه اختصاص یافت

یزد - ایرنا - فرماندار ابرکوه گفت: در سفر 19 آبان سال 98 رییس جمهوری به یزد 100 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان 96 تختخوابی خاتم الانبیا(ص) این شهرستان تخصیص یافت .

محمد کاظمی نسب عصر یکشنبه در سومین مجمع سلامت شهرستان که با شعار « سواد سلامت ، آینده سلامت » با حضور تعدادی از معاونان دانشگاه علوم پزشکی یزد و جمعی از مسوولان و خیران سلامت برگزار شد ، افزود: در حوزه بهداشت و درمان هم نیازهایی وجود دارد و طبق برآوردها ۲۰۰ میلیارد ریال نیاز است تا بتوانیم خدمات مطلوبی را به مردم ارائه کنیم.

وی با گرامیداشت دهه فجر ،یاد و خاطره امام (ره) ، شهدا و شهید حاج قاسم سلیمانی ، اظهار کرد: باتوجه به سفر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی وضعیت بیمارستان ابرکوه نسبت به یکسال گذشته بهتر شده است.

رییس شورای سلامت ابرکوه ادامه داد: در بخش بهداشت بهمن با کاستی هایی روبرو هستیم ،امید است به همت مجموعه دانشگاه علوم پزشکی یزد، مرکز بهداشت این بخش از لحاظ

وضعیت فیزیکی، نیروی انسانی و تجهیزات و ... ارتقا پیدا کند.

کاظمی نسب در ادامه خاطرنشان کرد: ۲ عرصه مهم سیاسی از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن که همواره به مثابه رفراندوم برای نظام است و هر سال با شکوهتر از گذشته برگزار می شود و دیگری انتخابات مجلس در دوم اسفند ماه آینده است .

وی ادامه داد: در چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب، حساس ترین انتخابات را داریم و برخی معاندان به مشارکت حداقلی دل بسته اند، نباید اجازه دهیم خواسته دشمنان محقق شود و با حضور پررنگ خود خط بطلان بر همه آرزوهای بدخواهان نظام خواهیم کشید.

همچنین امام‌جمعه ابرکوه گفت: در بخش سلامت زندگی، مجمع سلامت سیاست گذار نیست و مشوق است، تا برای مردم زمینه ای فراهم شود که کمتر مبتلا به بیماری های قابل پیشگیری شوند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی با قدردانی از تلاش مسوولان حوزه سلامت افزود: در بحث سلامت جامعه ،بهداشت مقدم بر درمان است و با رعایت بهداشت کار به درمان نمی رسد .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: طول عمر حق همه انسان هاست و در اسناد بالادستی نظام پزشکی کشور هم بر آن تأکید شد، اما سبک زندگی ماشینی زمینه آسیب هایی را برای سلامت مردم ایجاد کرده است.

حسینی ادامه داد: در بحث آلاینده های آب و هوایی و شرایط زیست محیطی و تغذیه، به نظر می رسد وزارت بهداشت بر امر نظارت قصورهایی دارد،، وزارت بهداشت نسبت به محصولات غذایی مردم از لحاظ آلودگی مواد شیمیایی و سموم بایدبیشتر دقت و کنترل کند.

وی بابیان اینکه دانش آموزان ،جوانان و نوجوانان می توانند با آموزش عملی در حوزه سلامت موثر باشند تاکید کرد: ما می توانیم کاری کنیم که هر دانش آموز سفیر سلامت زندگی خود و مردم باشد.

همچنین مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: بحث مجمع سلامت مشکلات درمان نیست و هدف این است که کار به درمان نرسد و سواد سلامت از مقوله توانمندسازی است.

دکتر احمد حائریان: افزود: پا به پای نسل جدید باید تحول صورت گیرد و در بخش سلامت هم می توان اطلاعات را از این سیستم گرفت.

وی با بیان اینکه در افزایش سطح سواد سلامت باید پیشگیری و نحوه کنترل را دانست زیرا درمان مربوط به فرد نیست، اظهارکرد: برنامه های اجتماعی جوابگوی برخی مشکلات و بهترین شیوه برای پیشگیری است.

همچنین معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تأکید بر اینکه رسانه‌ها در تأمین سلامت مردم نقش اساسی دارند گفت: نقش رسانه‌ها در ارتقای سطح سلامت بسیار مؤثر است .

دکتر محمدحسن لطفی افزود: باید به مناسبت دهه فجر شکرگزار باشیم که امید به زندگی از ۵۰ سال قبل از انقلاب هم اکنون به ۷۶ سال رسیده است.

وی ادامه داد: هم اکنون در هزاره سوم توسعه پایدار قرار داریم که شاه بیت آن چشم انداز توسعه است که یکی از شاخص های آن نیروی انسانی است.

این مسوول اضافه کرد: زیرساخت ها همیشه اضافه می شود و کارکرد اصلی در شاخص توسعه انسانی است و سواد سلامت یکی از کلیدی ترین بحث های توسعه انسانی است که باید بیشتر دیده شود .

لطفی افزود: توسعه در پرتو سه حلقه قرار دارد که یکی زیرساخت اعم از راه، مدرسه و ... و دیگری توسعه محیطی و حلقه سوم توسعه انسانی است که انسان باید سالم باشد و جامعه را با افراد بیمار و ناتوان نمی شود اداره کرد.

همچنین رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه با ارائه گزارشی اظهار داشت : بخشی از فعالیت‌ های عمرانی حوزه سلامت به خاطر کمبود اعتبار نیمه ‌تمام مانده است .

دکتر عبدالحسین اکرمی با توجه به ساخت و ساز پروژه های بهداشتی و درمانی در شهر ابرکوه و بخش بهمن تصریح کرد: برای تسریع در بهره‌برداری از پروژه ها باید بودجه مورد نیاز تامین شود.

رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) ابرکوه هم با قدردانی از تلاش مسوولان در ارتقای حوزه درمان گفت: این واحد بهداشتی و درمانی از لحاظ ارزشیابی از درجه ۲ به درجه یک ارتقا یافته است .

دکتر محمدعلی شیخی افزود: با عنایت مسوولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و کمک خیران نیازهای بیمارستان به ستی اسکن ، ماموگرافی ، سونوگرافی و OPG تامین شده است .

به گزارش ایرنا ، در این نشست با اهدا لوح سپاس از خبرنگار ایرنا به عنوان رسانه فعال حوزه سلامت و همچنین جمعی از خیران حوزه سلامت ابرکوه تجلیل شد.

شهرستان ابرکوه یک باب بیمارستان دولتی ، پنج مرکز بهداشتی ، ۳۴ پایگاه سلامت جامعه ، یک باب آزمایشگاه مرکزی ، ۲ مرکز اورژانس جاده‌ای و یک اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ دارد که به مردم خدمات ارایه می کند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06