زندگی شهدا الگویی برای جوانان و دانش‌آموزان است


زندگی شهدا الگویی برای جوانان و دانش‌آموزان است

یزد- ایرنا- رییس آموزش و پرورش ناحیه یک یزد گفت: زندگی و سیره شهدای دفاع مقدس الگویی برای دانش‌آموزان و جوانان است تا مسیر بهتر زندگی خود را پیدا کنند.

زهره امیرچقماقی روز یکشنبه در دومین یادواره شهید علی اصغر میرجلیلی و شهدای دانش آموز شهر شاهدیه یزد که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، افزود: شهدا با اطاعت از امام خود و در دفاع از انقلاب و اسلام گام برداشتند ،این منش و رفتار آنها به عنوان الگویی برای همه ما به ویژه دانش آموزان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: زمانی که میهن نیاز به کمک و حمایت داشت، شهدا درس و تحصیل را رها کردند و در لبیک به ندای رهبر خود به جبهه های جنگ حق علیه باطل شتافتند و جان خود را فدای میهن کردند.
امیرچقماقی گفت: هم اکنون ما به عنوان میراث داران شهدای بزرگوار باید حافظ خون آنها باشیم و با سرمشق قرار دادن سیره آنان برای سربلندی میهن اسلامی و همچنین دفاع از آرمان های امام و انقلاب گام برداریم.
رییس آموزش و پرورش ناحیه یک یزد اظهارداشت: یزد همواره به تعهد و ایمان معروف بود، ما وظیفه داریم این روش را ادامه دهیم و در دفاع از انقلاب از همه توان خود استفاده کنیم و در حال حاضر دشمن نظام و انقلاب، جوانان با استعداد جامعه را مورد هجمه خود قرار داده است.

به گفته وی بهترین مقابله با دشمنان نظام ،تحصیل و کسب دانش و موفقیت های روز افزون در زمینه های گوناگون به ویژه علمی است و دانش آموزان در خط مقدم این جبهه قرار دارید.
همچنین حجت الاسلام دهقان نیری ، امام جمعه شهر شاهدیه یزد گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، ما باید همواره مدافع خون شهیدان باشیم و با رعایت دستور اسلام و اطاعت از رهبری قدردان ایثار آنها باشیم و شما دانش آموزان با حفظ سنگر تعلیم و تربیت همراه با تهذیب نفس مدافع خون شهدا باشید.
عباسعلی میرجلیلی، مدیر دبیرستان شهید علی اصغر میرجلیلی شاهدیه نیز گفت: برای آشنایی با زندگی نامه و روش زندگی شهید میرجلیلی و شهدای دانش آموز ابرندآباد شاهدیه ،برای دومین سال این یادواره برگزار شد.

وی افزود: با ایجاد غرفه هایی از وصیت نامه شهدا و دست نوشته ها و برخی وسایل شخصی شهدای دانش آموز سعی شد ، دانش آموران دبیرستان به صورت مستقیم خود به مطالعه بپردازند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط