حقیقت انتظار از منظر رهبری روحیه و رفتار جهادی به منظور آماده‌سازی است


حقیقت انتظار از منظر رهبری روحیه و رفتار جهادی به منظور آماده‌سازی است

حجت الاسلام ملایی تصریح کرد: حقیقت انتظار در منظر رهبر انقلاب، روحیه و رفتار جهادی به منظور آماده‌سازی فرد و جامعه برای ظهور بوده و چهار مؤلفه انتقاد، اعتقاد، اعتماد و جهاد، چهار چوب بنیادین انتظار را در تفکر ایشان تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «حسن ملایی» در کمیسیون مبانی و مفاهیم نظریه انتظار همایش «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای» که امروز(پنجشنبه 3بهمن) در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به ماهیت و مؤلفه‌های بنیادین انتظار در اندیشه امام خامنه‌ای اظهار داشت: از واژگان پرکاربرد در عرصه مهدویت، انتظار موعود است.

مدیر گروه اخلاق و تربیت مرکز تخصصی مهدویت افزود: نوع برداشت از این واژگان نیز بر رفتارهای عالمان دین در طول تاریخ اثر مستقیمی داشته است.

وی با بیا این که نظم فکری موجود در بیانات امام خامنه‌ای و نیز شیوه رهبری ایشان، این پرسش را در ذهن تداعی می‌کند که ماهیت انتظار و مؤلفه‌های آن در اندیشه حضرت آیت الله خامنه‌ای چیست؟ گفت: بنده این نوشتار را با روش توصیفی- تحلیلی و با استفاده از داده‌های کتابخانه‌ای از سخنان معظم‌له تدوین کرده ام.

حجت الاسلام ملایی تصریح کرد: ما به این نکته دست یافته ایم که حقیقت انتظار در منظر ایشان، روحیه و رفتار جهادی به منظور آماده‌سازی فرد و جامعه برای ظهور بوده و چهار مؤلفه انتقاد، اعتقاد، اعتماد و جهاد، چهار چوب بنیادین انتظار را در تفکر ایشان تشکیل می‌دهد.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟