مراسم باشکوه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در انگلیس


مراسم باشکوه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در انگلیس

هزاران نفر از مسلمانان و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی از قشر‌ها و ملیت‌های مختلف چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را در انگلیس گرامی داشتند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، هزاران فرسنگ دور‌تر از ایران هزاران نفر از مسلمانان و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی از قشر‌ها و ملیت‌های مختلف چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را در انگلیس گرامی داشتند.

در لندن علاوه بر قشر‌های مختلف مردم شماری از شخصیت‌های سیاسی، علمی و دینی با سخنرانی در مرکز اسلامی انگلیس دیدگاه‌های خود را درباره ویژگی‌های انقلاب اسلامی، ابعاد و آثار آن بر منطقه و جهان بیان کردند.

رئیس مرکز اسلامی انگلیس، انقلاب اسلامی ایران را از جمله دستاور‌های قیام امام حسین (ع) دانست و گفت: مردم ایران با دست خالی توانستند طاغوت را در کشور سرنگون کنند و با همین رویکرد همه توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی را به شکست کشانده اند.
حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی ایجاد اعتماد به نفس در میان مسلمانان و مستضعفان جهان را از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران برشمرد و افزود: پیش از انقلاب اسلامی عدالتخواهان و مستضعفان جهان نمونه‌ای که بتوانند آن را الگوی خود قرار دهند نداشتند، اما انقلاب اسلامی با پشتوانه مردمی توانست این امکان را برای آنان فراهم کند.
وی درباره برگزاری آیین‌های چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در انگلستان گفت: بر اساس درخواست‌های مردمی و گزارش‌های دریافتی در بیست مرکز در شش شهر انگلستان آیین‌های مردمی گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان از دیگر سخنرانان این مراسم اعلام کرد انقلاب اسلامی با هر معیاری که در نظر گرفته شود یکی از مهمترین تحولات قرن بیستم است که آثار آن در قرن بیست و یکم نیز ادامه دارد.
حمید بعیدی نژاد اتکا به مردم و جان بخشیدن به جریان‌های مقاومت را از جمله ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: مردم از زمان انقلاب و دوران پس از آن همواره پشتیبانی خود را از انقلاب اسلامی و نیرو‌های انقلاب آشکار کردند و نمونه آن تشییع با شکوه پیکر سردار سلیمانی بود که با حضور دریای مواج جمعیت انبوه برگزار شد و همه یکصدا این حمله تروریستی جنایتکارانه و وحشیانه را محکوم کردند.
وی با انتقاد از برخی استراتژیست‌ها و رسانه‌های غربی افزود: برخی در غرب هنوز عمق حرکت انقلاب اسلامی را درک نکرده اند و به جای درک آن که دارای پشتوانه عظیم مردمی است همچنان به دنبال مقابله با انقلاب اسلامی اند.
سفیر ایران در انگلستان گفت: این افراد، چون از درک این انقلاب در مانده اند تلاش کردند آن را انقلاب شیعی معرفی کنند و با همین رویکرد بر روی جریان‌های افراطی و انحرافی همچون القاعده و داعش سرمایه گذاری کردند تا جریان‌هایی با نام اهل سنت را با اقدامات جنگی و تروریستی علیه ایران و فرهنگ شیعی بسیج کنند، اما این ترفند آنان نیز ناکام ماند و نتوانستند به اهداف خود دست یابند.
وی افزود اسناد زیادی در این باره وجود دارد که افشا خواهد شد از جمله نحوه تامین مالی گروه‌های تروریستی و گردش مالی آنان که چگونه با همکاری نظام مالی بین المللی توانستند فقط از یک شرکت هفتاد هزار خودروی تویوتا که قابلیت نصب تیر بار و توپ‌های سبک را داشت برای تروریست‌ها تهیه کنند و در اختیارشان قرار دهند.
حمید بعیدی نژاد گفت: با همه تلاش‌هایی که علیه انقلاب اسلامی انجام شد جایگاه انقلاب اسلامی در میان مسلمانان از مذاهب مختلف و عدالت طلبان در نقاط مختلف جهان هر سال بیشتر از گذشته تقویت شده و به خوبی آشکار کرده است که دشمنان انقلاب اسلامی در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند.
کشیش فرانک جلی از دیگر سخنرانان این مراسم بود که درباره انقلاب اسلامی و آثار آن به ویژه در جهان غرب سخن گفت و همچنین از تلاش‌هایی که علیه انقلاب اسلامی می‌شود و همچنان ادامه دارد که نمونه آن اقدام مردود آمریکا در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس است.
محسن عباس از دیگر سخنرانان این مراسم نیز انقلاب اسلامی را امید بخش برای مسلمانان و همه عدالت طلبان دانست که توانست جانی تازه به کالبد آنان بخشد.
در بیرون مرکز اسلامی انگلیس نیز چند نفر از ضد انقلاب با بلندگو مشغول فحاشی و شعار علیه نظام و افرادی بودند که در مراسم حضور می‌یافتند.
آنان که از ورود مستمر قشر‌های مختلف مردم از ملیت‌های گوناگون به شدت عصبانی بودند به شماری از علاقه‌مندان غیر ایرانی که برای شرکت در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قصد ورود به این مرکز را داشتند حمله ور شدند و آنان را زخمی کردند که به دخالت پلیس انجامید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا