پرداخت پاداش 350 میلیارد تومانی به مشترکان برق


پرداخت پاداش 350 میلیارد تومانی به مشترکان برق

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: مشترکان برق امسال 350 میلیارد تومان پاداش دریافت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، محمد حسن متولی‌زاده صبح امروز در آیین بهره‌برداری از مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه صنعت برق در اجرای اهداف نظام پیشتاز بوده است، اظهار کرد: این شرکت رویکرد محرومیت‌زدایی را در دستور کار قرار داده و هم‌اکنون پوشش ۱۰۰ درصدی برق در کشور روی داده است و تعداد محدودی آبادی از نعمت برق بی‌بهره هستند.

بیشتر بخوانید:

هشدار قطع گسترده برق در سرمای زمستان

مدیر عامل شرکت توانیر با بیان اینکه امروز ۱.۲ میلیارد نفر از جمعیت جهان از برق بی‌نصیب هستند، عنوان کرد: جهان برای افزایش پوشش برق‌رسانی سال ۲۰۵۰ را پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه با وجود پیش‌بینی تابستان سخت و افزایش زمان خاموشی در کشور با خاموشی مواجه نشدیم، اظهار کرد: با تلاش همکاران صادرات برق ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

متولی‌زاده با اشاره به اینکه مشترکان برق امسال ۳۵۰ میلیارد تومان پاداش همکاری و مدیریت پیک را دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: با اجرای سیاست‌های تشویقی از هزینه‌کرد ۷ هزار میلیارد تومان در سال گذشته جلوگیری شده است این در حالی است که صادرات برق ۲ هزار میلیارد تومان برای کشور عایدی داشته است.

مدیر عامل شرکت توانیر با بیان اینکه برق، صنعت از تولید به مصرف است‌، گفت: در صنعت برق باید همواره همه بخش‌های توزیع و انتقال به‌روز و فعال باشد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان صنعت برق فعال و پایدار دارد، بیان کرد: با افتتاح مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای زنجان، این استان کنترل و مدیریت شبکه خود و استان قزوین را عهده‌دار می‌شود.

متولی‌زاده با اشاره به مصرف ۷۰ درصدی انرژی توسط بخش مولد در زنجان، عنوان کرد: میانگین مصرف انرژی در بخش مولد کشور ۵۰ درصد است، این آمار حاکی از تاثیر بالای برق در ثروت‌آفرینی کشور دارد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه تعداد ۱۶ مشترک با ۲۹۹.۲۶۶ مگاوات قدرت قراردادی با شرکت برق منطقه‌ای ارتباط دارند، اظهار کرد: این نوع قرارداد در سال ۱۳۵۷ وجود نداشت.

بهمن الله مرادی با بیان اینکه هم اکنون نیروگاه‌های گازی با ظرفیت ۶۴۸ مگاوات، سه نیروگاه بادی با ظرفیت ۱۶۳.۷۲ مگاوات، ۲۵ نیروگاه مقیاس کوچک با ظرفیت ۱۲۲.۶۶۱ مگاوات و چهار نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰.۱ مگاوات در حوزه برق منطقه‌ای زنجان فعال است، عنوان کرد: این در حالی است که از پیش از انقلاب هیچ یک از این نیروگاه‌ها دایر نبود.

وی افزود: نیروگاه‌های ۳ هزار و ۶۹۵ مگاواتی بادی، ۳ هزار و ۴ مگاواتی نیروگاه خورشیدی و ۲۶.۹ مگاواتی نیروگاه زیست توده نیز نیروگاه‌های دارای قابلیت احداث در برق منطقه‌ای زنجان است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه ۲ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۹۱۵ نفر جمعیت زیر پوشش برق منطقه‌ای زنجان قرار گرفته است، بیان کرد: ۳۷ هزار و ۷۹۰ کیلومتر مربع مساحت زیر پوشش شرکت برق منطقه‌ای زنجان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج