40 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در دهه فجر افتتاح شد


40 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در دهه فجر افتتاح شد

بوشهر- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با وجود شرایط سخت مالی در دهه فجر امسال 20 هزار پروژه عمرانی با 40 هزار میلیارد تومان در شهرهای مختلف کشور افتتاح شد.

محمد شریعتمداری روز دوشنبه در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی شهرستان عسلویه افزود: یکپارچگی ملی ایران بهترین راه حل مقابله با مشکلات در برابر فشارهای نظام استکبار است و متفرق کردن مردم یکپارچگی کشور را از بین می‌برد و این خیانت آشکار به ملت ایران است.

وی اظهار داشت: انتخابات مظهر یکپارچگی کشور است و می‌تواند موجب اتحاد و انسجام ملت شود و شورای نگهبان به شکایت‌ها رسیدگی کرده‌است و هر چه به روز انتخابات نزدیک می‌شویم شاهد حضور افراد از طیف‌های مختلف سیاسی به عنوان نامزد در صحنه انتخابات هستیم.

شریعتمداری با تاکید براینکه حضور پرشور ملت ایران در عرصه انتخابات از موضوع انتخابات مهم‌تر است گفت: انتخابات باشکوه و با مشارکت پرشور مردم رمز پیروزی ملت ایران است.

وی ادامه داد: همچنین حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز باعث می‌شود دشمن به لرزه افتد و از ضربه زدن به کشور ناامید می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی با اخلاص عمل می‌کرد و این مهم ترین ویژگی این شهید است.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: در کنار تاسیسات عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در عسلویه وجود چهره خشن فقر و بیکاری پذیرفتنی نیست و تقاضای مردم عسلویه برای اشتغال بحق است.

وی تاکید کرد: هیچ منطقی بیکاری و فقر را در کنار این تاسیسات عظیم نمی‌پذیرد.

شریعتمداری گفت: بعد از تامین حداقل‌های مورد نیاز مردم در این منطقه باید توانمندسازی آنان در دستور کار قرار گیرد و صنایع نفت و گاز بویژه پتروشیمی جم متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و باید در راه‌اندازی مراکز فنی و حرفه‌ای در منطقه اقدام کنند.

وی اضافه کرد: استخدام‌های خارج از فراخوان و استفاده از نیروهای غیربومی در فراخوان‌های استخدام را ممنوع کردیم و در این آگهی‌ها اولویت با نیروهای شایسته بومی خواهد بود.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان بوشهر از ۴۰ به ۴۴ درصد رسیده‌است و نرخ بیکاری این استان نیز از ۱۰.۵ درصد به ۹.۴ کاهش یافته‌است.

شریعتمداری گفت: صندوق بیمه‌ روستائیان و عشایر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر پوشش خود دارد و به ۱۶ هزار روستایی زیر پوشش سه میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...