انتخاب 23 گروه سرود برتر/ 12 اثر در رشته تک خوانی تقدیر شدند


انتخاب 23  گروه سرود برتر/ 12 اثر در رشته تک خوانی تقدیر شدند

دبیر جشنواره سرود ارتش از انتخاب23 گروه سرود برتر در ششمین جشنواره سرود ارتش خبر داد و گفت: در بخش تک خوانی نیز 40 اثر شرکت کردند که در نهایت 12 اثر مورد تقدیر قرار گرفتند.

«سیامک موحدی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ششمین جشنواره سرود انقلاب اسلامی گفت: قریب به شش ماه است که برای برگزاری این جشنواره فعالیت می کنیم. در حقیقت ادارات زیرمجموعه ارتش به مدت پنج ماه تمامی جشنواره های داخلی خود را برگزار کردند و از روز گذشته از میان 180 سرود ارایه شده 105 سرود انتخاب شد که برای حضور ششمین جشنواره سرود با عنوان نغمه های بهشتی اجرا شوند.

دبیر جشنواره سرود ارتش با بیان اینکه نیمی از شرکت کنندگان در جشنواره سرود از استان های مختلف کشور هستند، افزود: قریب به 23 گروه در اختتامیه جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند که مقرر شده است این سرودها از شبکه های مختلف رسانه ملی نیز پخش شود.

مدیر بخش سرود و تئاتر ارتش گفت: برگزیدگان ششمین جشنواره سرود ارتش سه گروه از کارکنان پایور و کارکنان وظیفه هستند که از گروه های مختلف در مقاطع مختلف تحصیلی دبستان، راهنمایی و دبیرستان از میان فرزندان دختر و پسر کارکنان ارتش انتخاب شدند.

وی اظهار کرد: در بخش تک خوانی نیز 40 اثر شرکت کردند که در نهایت 12 اثر مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی در مورد اهداف جشنواره سرود ارتش اظهار کرد: در سال گذشته آثار غیر تالیفی در جشنواره ارایه شدند اما جشنواره امسال به ۲ بخش آثار تالیفی و غیر تالیفی تقسیم شد که در بخش آثار تالیفی شاهد اجرای سرودهایی هستیم که برای اولین بار پخش می شوند و شعر و موسیقی و تمامی ارکان سرود آن برای اولین بار از ارتش منتشر شده است.

وی با تاکید بر اینکه شاهد انتشار سرودهایی با مضمون شهدا، رهبری و سرودهای حماسی دیگر در این جشنواره بودیم، خاطرنشان کرد: بسیاری از آثار ارایه شده در جشنواره ششم ارتش سرودهای اصیل انقلابی بودند که از سطح کمی و کیفی بالایی برخوردار بوده و باید بگوییم در بخش غیر تالیفی یعنی سرودهایی که قبلا اجرا شده اند، آثار کمتری برگزیده شد.

وی گفت: تمام تلاش خود را کردیم تا آثار شرکت کننده در این جشنواره مبتنی بر موضوعات روز و با ابتکار و نوآوری همراه باشد.

دبیر جشنواره سرود ارتش خاطرنشان کرد: برای بالا رفتن سطح کمی و کیفی سرودهای جشنواره کارگاه های آموزشی برای اجرای سرود در ارتش برگزار شد و تمامی تئوری موسیقی و صداسازی ها در اجرای یک سرود تدریس شد. ارتش تنها ارگانی است که در کشور می توان گفت در حد نیروهای مسلح اجرای سرود و تئاتر را جدی گرفته است. در حقیقت تمامی فرماندهان نیروها در زمینه سرود و تئاتر سرمایه گذاری کرده اند و این موضوع بر طبق بیانات رهبر انقلاب مد نظر قرار گرفته تا بتوانیم پیام ها را در قالب سرود و تئاتر منعکس کنیم.

وی گفت: جشنواره ششم نسبت به جشنواره پنجم رشد 80 درصدی را نشان می دهد و این امر نشان از بالا رفتن کیفیت و کمیت سرودهای شرکت کننده در جشنواره است./

پایان پیام/34

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403