از ته‌چین کدو حلوایی تا پلو مرغ قالبی خوشمزه + طرز تهیه


رکنا: در گزارش زیر طرز تهیه 5 نوع غذای بسیار خوشمزه و مقوی آموزش داده شده است.

به گزارش رکنا، گاهی اوقات از همه طعم‌‎ها خسته می‌شویم و دیگر نهار و شام را می‌خوریم تا سیر شویم نه اینکه لذت ببریم، نه هوس غذایی را می‌کنیم و نه غذایی ما را وجد می‌آورد.چند دستور پخت جدید برایتان آورده ایم.

طرز تهیه ته‌چین کدو حلوایی، باب دندان همه افراد خانواده

ما اغلب ته‌چین گوشت یا مرغ را امتحان کردیم؛ اما ته چین کدو حلوایی با آن‌ها فرق دارد و پیشنهاد می‌شود که یک‌بار هم که شده این غذای دلپذیر را بر سر سفره‌هایمان داشته باشیم. گاهی اوقات از همه طعم‌‎ها خسته می‌شویم و دیگر نهار و شام را می‌خوریم تا سیر شویم نه اینکه لذت ببریم. نه هوس غذایی را می‌کنیم و غذایی ما را وجد می‌آورد؛ در این صورت «ایرنا زندگی» برای شما دستور پخت ته‌چین کدو حلوایی را آورده تا در مهمانی‌های عید، خالق طعم جدیدی در سفره‌هایتان باشید.

مواد لازم:

نصف یک عدد کدو حلوایی

۳ پیمانه برنج

۴۰۰ گرم مرغ

روغن به میزان لازم

۵ قاشق غذاخوری زعفران دم‌کرده غلیظ

۲ عدد پیاز

۱ قاشق مربا خوری زردچوبه

نمک به میزان لازم

۱ لیوان ماست کم چرب

۴ عدد زرده تخم مرغ

۳ پیمانه برنج

طرزتهیه و دستور پخت:ته چین کباب کوبیده خانگی + دستور پخت

۱. برنج را همراه مقداری نمک ۴ ساعت بخیسانید. ۱ عدد پیاز را پوست بگیرید و بشویید.

۲. قابلمه مناسبی انتخاب کنید ۱عددپیاز، مرغ‌های شسته شده، نمک، زردچوبه و مقداری آب درون آن بریزید و روی حرارت بگذارید. اجازه دهید با حرارت بالا به جوش بیاید و سپس حرارت را کم کنید تا مرغ پخته شود.

۳. بعد از پخت مرغ را خرد کنید و کنار بگذارید.

۴. پوست کدو را بگیرید و بشویید و سپس مکعبی خرد کنید. (نه خیلی ریز و نه خیلی درشت)

۵. یک عدد پیاز دیگر را پوست بگیرید، بشویید و نگینی خرد کنید. قابلمه مناسبی انتخاب کنید پیاز را به آن اضافه کنید و همراه ۴ قاشق غذاخوری روغن سرخ کنید.

۶. سپس کدو‌های خرد شده را اضافه کرده و مقداری تفت دهید. مراقب باشید که له نشود. بعد از یکی دو دقیقه شعله راخاموش کنید و مرغ خرد شده را به آن اضافه کنید.

۷. قابلمه مناسبی انتخاب کنید و همراه مقداری آب روی حرارت بگذارید بعد از جوش آمدن، برنج خیس خورده را در آن بریزید، صبرکنید تا بجوشد و برنج مقداری نرم شود وسپس آنرا آبکش کنیم. (برنج را زنده‌تر از حالت معمول آبکش کنید.)

۸. زرده‌های تخم و ماست را به همراه کمی نمک با همزن دستی خوب هم بزنید تا مایع یک‌دستی حاصل شود.

۹. برنج آبکش شده را به مایع تخم مرغ اضافه و هم بزنید.

۱۰. قابلمه نچسبی انتخاب کنید. ۵ قاشق غذاخوری روغن، نصف مایه تخم مرغی و پلو را درون قابلمه بریزید و با پشت قاشق سطح پلو را مقدار کمی فشرده و صاف کنید.

۱۱. شعله پخش کن را روی حرارت بگذارید و قابلمه را روی آن بگذارید.

۱۲. ابتدا حرارت را زیاد کنید تا پلو مقداری بخار کند و سپس شعله را کم کنید و روی قابلمه دم کنی بگذارید.

۱۳. یک ساعت زمان بدهید تا ته چین با حرارت ملایم دم بکشد.

طرز تهیه پلو مرغ قالبی خوشمزه با ته دیگ سیب زمینی

پلو های مخلوط مخصوصا از نوع لایه ای و قالبی خیلی طرفدار دارند و چه از نظر شکل و شمایل و چه از نظر طعم مزه نظر اکثر افراد رو جلب میکنند.

از ته‌چین کدو حلوایی تا پلو مرغ قالبی خوشمزه + طرز تهیه

مواد لازم

۲ پیمانه برنج خام ۱ عدد سینه مرغ بدون استخوان ۲ قاشق پیاز داغ ۲ عدد سیب زمینی ۲/۳ پیمانه کشمش پلویی ۴۰ گرم کره زعفران دم کرده به مقدار لازم نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

از ته‌چین کدو حلوایی تا پلو مرغ قالبی خوشمزه + طرز تهیه

مراحل تهیه

برای تهیه این پلو مرغ خوشمزه ابتدا باید مرغ رو بپزیم پس پیاز داغ، نمک، فلفل، زرچوبه و مقدار کافی آب رو داخل قابلمه میریزیم و در قابلمه رو میبندیم و اجازه میدیم تا مرغ با حرارت ملایم بپزه.

از ته‌چین کدو حلوایی تا پلو مرغ قالبی خوشمزه + طرز تهیه

2. وقتی مرغ تنگ آب شد و پخت شعله رو خاموش میکنیم.

از ته‌چین کدو حلوایی تا پلو مرغ قالبی خوشمزه + طرز تهیه

3. حالا سیب زمینی ای که داریم رو نگینی خرد کرده و داخل روغن سرخ میکنیم به روغن کمی زرچوبه و نمک هم اضافه کنین تا سیب زمینی سرخ شده های خوشمزه تر و خوش رنگ تری داشته باشین.

از ته‌چین کدو حلوایی تا پلو مرغ قالبی خوشمزه + طرز تهیه

4. وقتی مرغ کمی از حرارت افتاد ریش ریشش کنین و داخل آب غلیظ شده اش بریزین.

از ته‌چین کدو حلوایی تا پلو مرغ قالبی خوشمزه + طرز تهیه

5. حالا به مرغ ۲۰ گرم کره و دو قاشق زعفران دم کرده اضافه کنین و حدود ۵ دقیقه مواد رو با هم تفت بدین تا مرغ حسابی مزه بگیره.

از ته‌چین کدو حلوایی تا پلو مرغ قالبی خوشمزه + طرز تهیه

6. در نهایت سیب زمینی سرخ کرده رو به مرغ اضافه کنین و مواد رو با هم مخلوط کنین حالا مایه پلو حاضره.

از ته‌چین کدو حلوایی تا پلو مرغ قالبی خوشمزه + طرز تهیه

7. نوبت به چیدن پلو قالبیمون میرسه پس کف ماهیتابه به مقدار کافی روغن میریزیم و بعد یک عدد سیب زمینی خام که حلقه ای بریدیم رو کف قابلمه میچینیم بهتره روی سیب زمینی ها فقط کمی نمک بپاشین.

از ته‌چین کدو حلوایی تا پلو مرغ قالبی خوشمزه + طرز تهیه

8. حالا ۱/۳ از کل برنجی که آبکش کردیم رو با ۱ قاشق مربا خوری زعفران دم کرده مخلوط کرده روی سیب زمینی ها میچینیم.

از ته‌چین کدو حلوایی تا پلو مرغ قالبی خوشمزه + طرز تهیه

9. بعد ۱/۳ برنج آبکش شده ی ساده رو روی برنج زعفرونی میریزیمو سطحشون رو صاف میکنیم.

از ته‌چین کدو حلوایی تا پلو مرغ قالبی خوشمزه + طرز تهیه

10. حالا نوبت مایه مرغ و سیب زمینیه که روی برنج پخش میکنیم و بعد ۱/۳ نهایی برنج رو روی مرغ میریزیم و حدود ۱/۴ لیوان آب دور تا دور قابلمه میدیم و برنجمون رو برای مدت نیم ساعت تا سه ربع دم میذاریم.

از ته‌چین کدو حلوایی تا پلو مرغ قالبی خوشمزه + طرز تهیه

11. در نهایت کشمش پلویی، ۲۰ گرم کره و یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده رو داخل یه ماهیتابه با هم تفت میدیم تا کشمش ها نرم بشن در صورت تمایل میتونین کمی دارچین هم اضافه کنین.

از ته‌چین کدو حلوایی تا پلو مرغ قالبی خوشمزه + طرز تهیه

12. حالا پلو مرغ قالبی خوشمزه ما حاضره و میتونیم با کشمش تزیین کرده و سرو کنیم

از ته‌چین کدو حلوایی تا پلو مرغ قالبی خوشمزه + طرز تهیه

پیتزا ایتالیایی چیکن کالزونه + دستور تهیه

«پیتزا ایتالیایی کالزونه» پیتزایی سیسیلی با اصالت «ناپلی» است که به خاطر شباهت ظاهری انواع اولیه آن به شلوارهای پاچه گشاد مردانه در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی به این نام مشهور شد (کالزونه در زبان ایتالیایی به معنی پاچه شلوار است). بعدها پیتزا کالزونه را به همان سبک لقمه‌ای اما با شکل و شمایل مختلف درست کردند. به احتمالا شما هم پیتزا ایتالیایی کالزونه را در منوی رستوران‌ها و حتی شیرینی‌فروشی‌ها دیده‌اید اما به خاطر این‌که شبیه لقمه یا پیراشکی بوده برای سفارش دادن یا ندادن آن دو دل شده‌اید.

از ته‌چین کدو حلوایی تا پلو مرغ قالبی خوشمزه + طرز تهیه

مواد لازم برای ۴ نفر

خمیر پیتزا: ۵۰۰ گرم

ذرت شیرین: ۱۰۰ گرم (آبکش شده)

کدو سبز: یک عدد

فلفل قرمز: ۱ عدد متوسط ریز خرد شده

سینه مرغ گریل یا پخته شده: ۴۰۰ گرم

پنیر پیتزا رنده شده: ۱۰۰ گرم

پنیر پارمزان رنده شده: ۵۰ گرم

روغن مایع: ۳ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای سس سالسا

گوجه‌فرنگی ریز خرد شده: ۳۰۰ گرم

پیاز قرمز: ۱ یک پیاز متوسط ریز خرد شده

پونه کوهی خشک شده: ۱ قاشق غذاخوری

پوره گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

نمک: به مقدار دلخواه

فلفل: به مقدار دلخواه

مواد لازم برای خمیر پیتزا

آرد: ۵۰۰ گرم

تخم‌مرغ:۱ عدد

روغن مایع: ۶ قاشق غذاخوری

مایه خمیر فوری: ۱ قاشق غذاخوری

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

نمک: ۱ قاشق مرباخوری

شیر ولرم: ۱ لیوان

طرز تهیه مرحله به مرحله پیتزا ایتالیایی کالزونه

طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی کالزونه

1. مواد لازم برای خمیر پیتزا به جز آرد را با هم مخلوط کنید. آرد را کم‌کم به این ترکیب اضافه کنید تا گوله نشود و یک خمیر صاف و یکدست به دست بیاورید. اگر احساس کردید خمیر لطیف و نرم شد و مقداری آرد اضافی آمد، بقیه آرد را اضافه نکنید. برای رسیدن خمیر، یک ظرف بزرگ را با کمی روغن چرب کنید و خمیر را داخل آن بگذارید. خمیر را به مدت یک تا یک ساعت و نیم در یک جای گرم قرار دهید تا خوب برسد. از این خمیر می‌توانید برای درست کردن انواع غذاها، شیرینی و لقمه و پیراشکی استفاده کنید.

ظاهر پیتزا ایتالیایی کالزونه کمتر شبیه پیتزاهای معمولی و برش خورده است. برای تهیه این پیتزا ایتالیایی کالزونه روی نیمی از مواد پیتزا پنیر پیتزا می‌ریزند و نیمی دیگر را روی نیمه پنیردار تا می‌کنند، به همین خاطر این پیتزا بیشتر شبیه یک لقمه بسته است. پیتزا ایتالیایی کالزونه انواع مختلفی دارد که با توجه به مواد مورد استفاده در پیتزا انواع مختلف آن از هم متمایز می‌شوند. برخی از انواع پیتزا کالزونه باید در روغن سرخ شوند و بعضی هم در فر پخته می‌شوند.

1. برای تهیه پیتزا ایتالیایی چیکن کالزونه ابتدا فر را روی دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و روشن کنید. روی یک سینی یا تخته آشپزی مقداری آرد بپاشید و خمیر پیتزا را روی آن بگذارید.

2. خمیر پیتزا را روی سطح کارتان باز کنید و به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید. خمیر را با وردنه صاف کنید و یک خمیر دایره‌ای شکل به اندازه یک خمیر مینی پیتزا درست کنید.

3. کدو سبز را ریز خرد کنید و با کمی کره تفت دهید. حالا سس سالسا را آماده کنید. روغن را کمی داغ کنید و ابتدا پیازها را تفت دهید، بعد از این‌که پیازها سبک شدند، کنید. سپس گوجه فرنگی، فلفل قرمز خرد شده، پوره گوجه فرنگی، پونه کوهی خشک شده اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید. زمانی که احساس کردید گوجه‌فرنگی پخته شده حدود نصف استکان آب اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا یک سس سالسا غلیظ و یکدست به دست بیاید.

4. روی هر ورقه خمیر پیتزا یک قاشق غذاخوری سس سالسا بمالید. سپس فلفل قرمز ریز خرد شده، ذرت و کدو سبز تفت داده شده را به مقدار مساوی روی هر ۴ خمیر و در فاصله ۱ تا دو سانتی‌متری از لبه خمیر بریزید. تکه‌های مرغ را که از قبل گریل کرده یا پخته‌اید (بسته با ذائقه شما دارد) به مواد اضافه کنید. پنیر پیتزا و پنیر پارمزان را روی مواد فوق بریزید و در پایان لبه‌های خمیر را به هم بچسبانید به نحوی که پیتزا خیلی سفت و مجکم مهر و موم شود و مواد از آن بیرون نریزند. کمی کره آب شده را با برس روی خمیر پیتزاها بمالید و آن‌ها را با فاصله از هم در سینی فر قرار دهید.

5. می‌توانید کمی پنیر پارمزان رنده شده هم روی پیتزا بپاشید و سینی را داخل فر بگذارید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای پخت پیتزا ایتالیایی کالزونه و طلایی شدن سطح آن کافی است.

نکات مهم پیتزا

هر ماده غذایی دیگری از قارچ گرفته تا زیتون سبز یا سیاه، فلفل دلمه‌ای، بادمجان سرخ شده و کبابی‌ یا هر افزودنی دیگری که می‌پسندید می‌توانید به این پیتزا اضافه کنید.

پیتزا ایتالیایی کالزونه را معمولا با سس مارینارا میل می‌کنندکه در اینجا دستور تهیه این سس خوشمزه را هم برای شما قرار میدهیم.

مواد لازم جهت تهیه سس ایتالیایی مارینارا:

گوجه‌فرنگی: ۶ عدد

آب لیموترش: ۲ قاشق غذاخوری

آویشن ۱ قاشق غذاخوری

سیر رنده شده: ۵ حبه

جعفری تازه: ۱ قاشق غذاخوری

ریحان تازه: ۱ قاشق غذاخوری

رب یک قاشق غذاخوری

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

کمی نمک و فلفل قرمز و سیاه

طرز تهیه مرحله به مرحله پیتزا ایتالیایی کالزونه

طرز تهیه:

1. ابتدا روغن زیتون را در یک ماهیتابه بریزید. کمی که گرم شد پیاز و سیر را به آن اضافه کنید. بعد از کمی تفت خوردن، گوجه فرنگی رنده شده، رب، آب لیموترش، نمک و فلفل را اضافه کنید.

2. در مرحله بعد سس به دست آمده را به همراه آویشن، ریحان و جعفری را در میکسر بریزید تا یک سس یکدست به دست بیاورید.

3. سس آماده شده را ۱۰ دقیقه روی حرارت بگذارید تا کمی بجوشد و سپس برای تهیه غذاهایی مثل لازانیا، پاستا و پیتزا از آن استفاده کنید.

ته چین کباب کوبیده خانگی + دستور پخت

همه جور ته چین دیده بودیم، به غیر از ته چین کباب کوبیده! اما اگر کمی تصورش کنیم، میبینیم که احتمالا غذای فوق العاده ای از آب دربیاید. بنابراین بیایید با هم آن را درست کنیم.

از ته‌چین کدو حلوایی تا پلو مرغ قالبی خوشمزه + طرز تهیه

مواد لازم:

برنج 3 پیمانه

گوشت (گوشت آماده برای کباب) 200 گرم

ماست 2 قاشق غذاخوری

روغن مایع 2 قاشق غذاخوری

زعفران یک قاشق غذاخوری

گلاب 1 قاشق غذاخوری

هل (پودر) به میزان لازم

گوجه فرنگی گوجه فرنگی به میزان لازم

آب 1 چهارم پیمانه

کره 50 گرم

از ته‌چین کدو حلوایی تا پلو مرغ قالبی خوشمزه + طرز تهیه

طرز تهیه:

1. برنج رو حتما به مدت 2 ساعت با آب و مقدار کمی گلاب (جدای از مواد اولیه) خیس کنید.

2. برنج رو با مقداری نمک و روغن داخل قابلمه به مرحله آبکشی برسونید و آبکش کنید.

3. 200 گرم گوشت رو برای کباب آماده کنید (با پیاز،تخم مرغ،فلفل،نمک،زردچوبه،زعفران و ... مخلوط کنید و خوب ورز بدید)

4. قالب مناسبی رو انتخاب کنید و خوب چربش کنید.

5. اول گوجه رو پوست بگیرید و حلقه ای برش بزنید و بعد اون رو ته قالب قرار بدید.

6. گوشت رو به شکل دلخواه دربیارید و روی گوجه ها بذارید.

7. حالا ماست،روغن مایع،زعفران و گلاب و مقداری پودر هل سبز رو با یک پیمانه از برنج آبکش شده مخلوط کنید و اون رو روی گوشت بریزید و با پشت قاشق کاملا صاف کنید.برنج سفید آبکش شده رو هم روی مواد بریزید و با قاشق خوب صاف کنید.

8. 1 چهارم پیمانه آب جوش رو با 50 گرم (یک قالب کوچک) کره مخلوط کنید و اون رو روی همه قسمتهای برنج بریزید.

9. روی قالب فویل بکشید و یک ساعت اون رو داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده قرار بدید.

از ته‌چین کدو حلوایی تا پلو مرغ قالبی خوشمزه + طرز تهیه

نکات:

1) زیبا ترین قالب برای این کار قالب گل آفتابگردان هست ولی از همه نوع قالبی میتونید استفاده کنید.

2) اگر قالب ندارید از یک تابه برای تهیه این کار استفاده کنید ولی دقیقا به همین روش.

3) سعی کنید اول گوجه و گوشت رو داخل قالب بذارید و بعد برنج رو آبکش کنید چون اگر برنج آبکش شده سرد بشه برنج به خوبی دم نمیکشه.

4) اگر دوست دارید مقدار بیشتری از برنج رو به صورت ته چین زعفرانی تهیه کنید.

طرز تهیه خورشت مرغ جا افتاده و آبدار

خورشت مرغ یکی از غذا‌های خوشمزه ایرانیست که هم به عنوان یک وعده غذا در خانه و هم برای سرو در مجالس مناسب است.

از ته‌چین کدو حلوایی تا پلو مرغ قالبی خوشمزه + طرز تهیه

معمولا خورشت مرغ در قابلمه پخته می‌شود و آن را به همراه زرشک پلو سرو می‌کنیم، یعنی همان زرشک پلو با مرغ معروفی که همه می‌شناسیم.

اینجا دستور تهیه خورشت مرغ لذیذ و جا افتاده را برای شما توضیح خواهیم داد. دقت کنید که دستور ارائه شده برای ۴ نفر نوشته شده است و به منظور طبخ خورشت مرغ برای تعداد نفرات متفاوت، باید مقادیر مواد لازم را به یک نسبت تغییر دهید.

مواد لازم

ران مرغ ۴ عدد

پیاز متوسط ۲ عدد

سیب زمینی ۲ عدد

هویج ۲ عدد

نخود فرنگی ۱۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

زردچوبه به میزان دلخواه

فلفل سیاه به میزان دلخواه

نمک به میزان دلخواه

طرز تهیه

۱. پیاز‌ها را بصورت خلالی خرد کنید. سپس با مقداری روغن داخل تابه بریزید و تفت دهید. هنگامی که خلال‌های پیاز شفاف شدند، زردچوبه را اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه به تفت دادن ادامه دهید. وقتی کار تفت دادن به پایان رسید، تابه را خاموش کنید، محتویات آن را خارج کرده و برای استفاده در مراحل بعد کنار بگذارید.

۲. یک قابلمه مناسب به عنوان ظرف پخت خورشت انتخاب کنید و روی شعله بگذارید. داخل قابلمه روغن بریزید و ران‌های مرغ را برای تفت دادن درون قابلمه بگذارید.

۳. ران‌ها را با شعله متوسط تا مرحله‌ای تفت دهید که رنگ آن‌ها طلایی شود. قطعات ران را در حین تفت دادن جابجا کنید تا هر دو طرفشان به خوبی طلایی رنگ شود.

۴. می‌توانید در حین تفت خوردن مرغ‌ها، هویج و سیب زمینی را خرد کنید تا برای مرحله بعدی آماده باشند. هویج را حلقه حلقه و سیب زمینی را به صورت نگینی خرد کنید.

۵. پس از تکمیل فرآیند تفت دادن مرغ، پیازی را که در مرحله قبل اول تفت داده بودید، به محتویات قابلمه خورشت اضافه کنید.

۶. سپس هویج و سیب زمینی را نیز داخل قابلمه بریزید. اجازه بدهید مواد داخل قابلمه دو دقیقه با هم تفت بخورند، سپس رب را اضافه کنید و تفت دادن را دو دقیقه دیگر ادامه دهید.

۷. در نهایت دو لیوان آب داخل قابلمه بریزید و درب آن را بگذارید تا به جوش بیاید. پس از به جوش آمدن، شعله گاز را ملایم کنید تا خورشت به آرامی پخته شود.

۸. پس از نیم ساعت نخود فرنگی را داخل قابلمه بریزید و زعفران دم کرده را نیز اضافه کنید و دوباره درب قابلمه را ببندید تا یک ربع دیگر روی شعله ملایم بجوشد.

۹. بعد از یک ربع درب قابلمه را بردارید و نمک و فلفل را اضافه کنید و اجازه بدهید پنج دقیقه دیگر روی شعله بماند. پس از آن می‌توانید خورشت را برای سرو به ظرف مناسبی انتقال دهید.

نکات:

در مرحله اول می‌توانید یک حبه سیر را نیز رنده کرده و به همراه پیاز‌ها تفت دهید.

در این دستور پخت خورشت مرغ، از ران مرغ استفاده شده است، در صورت تمایل می‌توانید سینه مرغ را جایگزین کنید.

اگر دوست دارید می‌توانید تفت دادن اولیه مرغ‌ها را کمی بیشتر ادامه دهید تا ران‌ها سرخ شوند.

در صورت تمایل می‌توانید به جای اضافه کردن سیب زمینی‌ها به محتویات ظرف خورشت، آن‌ها را جداگانه و به صورت خلالی سرخ کنید و پیش از سرو، روی خورشت مرغ بریزید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چگونه دلار سهمیه‌ای بگیریم؟ + مبلغ و جزییات