اتصال تمام مراکز خدمات سرپایی به نسخه نویسی الکترونیک تا پایان سال 1400


اتصال تمام مراکز خدمات سرپایی به نسخه نویسی الکترونیک تا پایان سال 1400

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: تا پایان سال 1400 تمام مراکز خدمات سرپایی به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی متصل می‌شوند.

اتصال تمام مراکز خدمات سرپایی به نسخه نویسی الکترونیک تا پایان سال 1400

طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دستاورد‌های بیمه سلامت اظهار کرد: طرح پوشش بیمه سلامت رایگان ویژه افراد نیازمند سال ۹۴ در کشور اجرایی شده است و افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و خانواده‌های زندانیان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.
او ادامه داد: پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی از سال ۹۵ آغاز شده است و در آغاز سال ۹۸ طرح استحقاق سنجی بیمه شدگان در مراکز دولتی و دانشگاهی اجراشد. حذف دفترچه در موارد بستری در بیمارستان‌ها نیز از آغاز سال جاری اجرایی شده است.

موهبتی گفت: یکی از اقدامات بیمه سلامت پیشگیری از همپوشانی بیمه‌ای به صورت مکانیزه بوده و این کار از ابتدای سال ۹۳ شروع شده است. ثبت هویت بیمه شدگان با استفاده از بانک اطلاعاتی سازمان ثبت احوال از سال ۹۳ آغاز شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به پوشش بیمه‌ای ویژه بیماران خاص ادامه داد: نظام ارجاع برای بیماران خاص در صندوق روستایی حذف شده و دوره انتظار برای دریافت دفترچه المثنی نیز برای بیماران صعب العلاج وجود ندارد.

پوشش رایگان بیمه بدون ارزیابی وسع امکان ندارد

موهبتی بیان کرد: پوشش بیمه‌ای رایگان بدون انجام ارزیابی وسع از ابتدای سال جاری صورت نمی‌گیرد و اطلاعات بیمه شدگان جهت ارائه خدمات به صورت الکترونیکی به ثبت می‌رسد.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: از طریق سرویس استحقاق سنجی و با استعلام برخط اطلاعات بیمه شدگان امکان کاهش و یا حذف دفترچه‌های بیمه محقق شده است و این کار از طریق نرم افزار‌های بیمارستانی یا اپلیکیشن‌های موبایل قابل ارائه است؛ به طوری که به صورت الکترونیکی امکان رهگیری اطلاعات و خدمات ارائه شده به بیمه شدگان در بیمارستان‌ها وجود دارد و این کار باعث ارتقای بهره‌وری، کنترل، نظارت و مدیریت پرداخت و دریافت از بیماران می‌شود.
بیشتر بخوانید: ۴۰ میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه هستندموهبتی بیان کرد: با استفاده از بخش خصوصی بیمه سلامت توانسته اقدام به تولید سامانه نسخه الکترونیکی مبتنی بر سرویس کند و از ابتدای سال جاری در ۳۰ درصد از شهر‌های کشور و برای ۵۰ درصد از پزشکان طرف قرارداد با بیمه تا پایان سال ۹۸ برنامه ریزی شده است. این طرح برای تمام موسسات ارائه دهنده خدمات سلامت سرپایی تا پایان سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود.
او یاد آوری کرد: در حال حاضر نسخه نویسی الکترونیکی در ۲۳۵ شهر و بیش از ۳ هزار مطب و دارو خانه اجرا می‌شود و خوشبختانه باید بگویم که زیر ساخت‌های لازم در تمام مراکز تشخیصی و طرف قرارداد با بیمه در کشور فراهم شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید