نمایش «جان گابریل بورکمن» در سمنان به روی صحنه رفت


نمایش «جان گابریل بورکمن» در سمنان به روی صحنه رفت

سمنان- ایرنا- نمایش «جان گابریل بورکمن» نوشته «هنریک ایبسن» با ترجمه ای از ناصر ایرانی و با کارگردانی سید رحیم موسوی در تئاتر شهر سمنان به روی صحنه رفت.

کارگردان این نمایش شامگاه دوشنبه در حاشیه اجرای آن در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: نمایش «جان گابریل بورکمن» که به علت آسان شدن تلفظ برای مخاطب و نزدیکی به موضوع، با نام «عشق و اختلاس» در اطلاعیه این نمایش عنوان شد، نمایشنامه ای از نویسنده معروف نروژی، ایبسن است که توسط گروه تئاتر بامداد به روی صحنه رفت.

موسوی افزود: سال گذشته نیز نمایشنامه ای با نام «دشمن مردم» از این نمایشنامه نویس با همت این گروه با بازی پیشکسوتان تئاتر سمنان اجرا شد که با استقبال مخاطبان همراه بود.

وی ادامه داد: ایبسن نمایشنامه «جان گابریل بورکمن» را در سال ۱۸۹۶ نوشت و با توجه به اینکه یکی از کارکردهای تئاتر بازتاب دغدغه های روز جامعه است آماده اجرا شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر اهمیت داستان این نمایش، تاثیرات آموزشی آن نیز از دیدگاه اهالی تئاتر مدنظر است زیرا پس از اجرای نمایش «دشمن مردم» که بر دوره خاصی از متون ایبسن تاکید می کرد، در نمایشنامه بورگمان بازگشت به شاعرانگی ایبسن را در دوره دوم آثارش را می توان شاهد بود.

سرپرست گروه تئاتر بامداد سمنان گفت: از مهرماه سالجاری تمرینات نمایش «بازرس» نیکلای گوگول به زبان سمنانی و نمایش «جان گابریل بورکمن» آغاز شد و پس از اجرای نمایش بازرس در دی ماه ۹۸، این نمایش از ۲۱ بهمن در تئاتر شهر سمنان به روی صحنه رفته است و تا ۳۰ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ ادامه خواهد داشت.

موسوی خاطر نشان کرد : زمان این نمایش نزدیک به ۱۰۰ دقیقه است و احمد مرادی حقیقی، حمیدرضا آفاق، مجید یحیایی، مهدیس خادمی، فاطمه کرامتلو، مریم مومن آبادی، الهه ناظریه و میترا حبیب زاده در این اثر به ایفای نفش پرداخته اند.

وی افزود : از دیگر عوامل این اثر می توان به حسین طاهریان بعنوان طراح صحنه، حسن درویش بعنوان طراح پوستر، الهام شهاب الملک فرد بعنوان طراح گریم، احمدرضا قدیر بعنوان نوازنده موسیقی و آرزو توفیقیان بعنوان منشی صحنه در این اثر نام برد.

هنریک یوهان ایبسن در سال ۱ ۸۲۸ در شین نروژ به دنیا آمد و در سال ۱۹۰۶ در اسلو بر اثر سکته مغزی در گذشت. ایبسن از بزرگترین نمایشنامه نویسان ادبیات نمایشی جهان است که از آثار او می توان به نمایشنامه های استاد معمار، اشباح، مرغابی وحشی، هدا گابلر، بانوی دریایی و خانه عروسک اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت