آدمک ترامپ در بغداد حلق آویز شد


آدمک ترامپ در بغداد حلق آویز شد

عراقی ها  آدمک دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نظامی تروریست آمریکایی را در بغداد به دار آویختند.

آدمک ترامپ در بغداد حلق آویز شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری سوداَنفو، در بحبوحه تنش میان ایران و آمریکا و در آستانه چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس در حمله آمریکا، عراقی ها آدمک دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نظامی تروریست آمریکایی را در بغداد به دار آویختند.

در شهرک صدر، کانون شیعیان عراق و در خیابان فلسطین، یکی از شریا‌ن‌های اصلی پایتخت، آدمک‌های مقوایی دونالد ترامپ و نظامیان تروریست آمریکایی قابل مشاهده است. این در حالی است که در میدان الوثبه در مرکز بغداد، عکس‌های بزرگی از المهندس و سلیمانی که سوم ژانویه در بغداد ترور شدند، به چشم می‌خورد.
یکی از مقامات گردان‌های حزب الله، در این باره گفت: ”ما این آدمک‌ها را برای برگزاری مراسمی درست کردیم که نشانه پایان عزاداری هاست“.
این ائتلاف قدرتمند شبه نظامیان که ابومهدی المهندس رسماً فرد شماره ۲ آن به شمار می‌رفت، اما رهبر حقیقی این ائتلاف بود، اعلام کرد بدین منظور روز سه شنبه در بغداد، به ویژه در منطقه سبز که بسیار امن است و سفارت آمریکا نیز در این منطقه قرار دارد، مراسمی رسمی و مردمی برگزار خواهد کرد.
اواخر ماه دسامبر ۲۰۱۹، هزاران نفر از مردم عراق به سمت سفارت آمریکا در بغداد راهپیمایی و بیش از ۲۴ ساعت آن را محاصره کردند. سفارت آمریکا به اتباع خود هشدار داد برای مراسم بزرگداشت (سردار) سلیمانی و المهندس آمادگی داشته باشند.
گروه پارلمانی حشدالشعبی که در مجلس عراق دومین جایگاه را دارد، همچنان و به طور منظم خروج نیرو‌های خارجی مستقر در خاک عراق به عنوان بخشی از ائتلاف ضد تروریسم را خواستار است.
حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا که به شهادت سلیمانی و المهندس منجر شد، احساسات ضد آمریکایی را نیز در این کشور زنده کرد. پس از آن بود که پارلمان عراق با برگزاری نشستی درباره اخراج نیرو‌های آمریکایی از کشور، به خروج همه ۵۰۰۰ نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک عراق رأی داد.
گردان‌های حزب الله نیز همچنان تهدید می‌کنند. محمد محیی سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد: ”ما این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم که به اشغالگر پاسخ دهیم و او را مجبور کنیم خاک عراق را ترک کند“.
وی افزود: ”باید تصمیم پارلمان را برای بیرون کردن آمریکایی ها از عراق اجرایی کنیم“.
در چوبه های دار آدمک های آویزان شده ترامپ با زبان از دهان بیرون افتاده و نظامیان این کشور در لباس های فرم به چشم می خورند. تصاویری زیادی از مهندس و سلیمانی در نقاط مختلف بغداد دیده می شود.
در حال حاضر در حدود 5200 نظامی آمریکایی با هدف رهبری ائتلاف بین المللی در مبارزه با باقیمانده های شبه نظامیان در عراق مستقر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر