رضایی: شعار مرگ بر شاه نخستین بار در تبریز بلند شد


رضایی: شعار مرگ بر شاه نخستین بار در تبریز بلند شد

تبریز - ایرنا - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شعار مرگ بر شاه برای نخستین بار در چهلم شهدای قم در تبریز بلند شد و این شعار پایانی برای نظام استبدادی شاهنشاهی بود.

محسن رضایی روز سه شنبه در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در تبریز اظهار کرد: آذربایجان در تاریخ ایران نقش لنگر و پایگاه استوار ایران و نظام جمهوری اسلامی را داشته و در حوادث بزرگ و طوفان های بزرگی که در ایران اتفاق افتاده طوفان ها را از سر ایران و ملت ایران کنار زده است.

وی افزود: در زمان مشروطه، محمد علی شاه تمام استان های ایران را گرفت و هیچ استانی تاب مقاومت نداشت و تنها مردم آذربایجان و تبریز ۱۱ ماه مقاومت کردند.

رضایی گفت: مردم آذربایجان فرصتی تاریخی درست کردند و اقوام دیگر نیز غیرتشان به جوش آمد و روانه تهران شدند، آذربایجان مقاومت کرد ارتش محمد علی شاه را ۱۱ ماه در کنار دروازه های تبریز نگه داشت تا از زاگرس و شمال ایران عشایر غیرتمند ایران راه افتادند و برادری خودشان را در تهران با مردم تبریز به اثبات رساندند.

وی اظهار کرد: نخستین باری که برادری در تاریخ ایران جوشید از تبریز آغاز شد و در تهران انقلابیون دست به دست هم دادند و تبریز و آذربایجان همواره لنگرگاه انقلاب بوده و هستند.

رضایی ادامه داد: آذربایجان در اکثر حوادث مهم، تحولات و انقلاب در خط مقدم بوده و در دفاع مقدس هم لشکر پیروز عاشورا همیشه در عملیات ها خط شکن دفاع مقدس و انقلاب بود.

وی افزود: از آذربایجان تشکر می کنم که بزرگترین مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی و سوگواری برای این سردار بزرگ برپا کردند با وجود اینکه سردار به این خطه نیامده بود.

وی ادامه داد: یکی از سربازان امام حسین در بغداد شهید شده بود و مردم آذربایجان و تبریز اجتماعات باشکوه و بزرگی برای حاج قاسم سلیمانی برگزار کردند.

رضایی گفت: آذربایجان دو نقش مهم در تاریخ ایران دارد، یکی لنگرگاه و عامل ثبات و دیگری پیشقراول بوده و امروز در این برف و بوران که مردم آذربایجان و تبریز شرکت کردند بار دیگر عشق و علاقه خود را به امام، انقلاب و ولایت و رهبری را به جهانیان نشان دادند و این افتخار بزرگی بر ایران اسلامی است که چنین اقوام بزرگ و غیرتمندی دارد.

وی گفت: اگر در دروازه تبریز بنویسند جغرافیای مقاومت و ایستادگی خلاف واقع نیست و درست است، آذربایجان لنگرگاه ایران است.

وی ادامه داد: انقلاب ما امروز اولین سال چله دوم خود را پشت سر می گذرد و این درحالیست که تحولات مهمی در ایران و منطقه اتفاق افتاده است، سخت ترین تحریم ها علیه ملت ایران در این سال ایجاد شد ، خرید نفت و کالاهای ایران را در همه کشورها ممنوع اعلام کردند، انتقال دلار، یورو و ارزهای خارجی به ایران ممنوع شد و محاصره اقتصادی امسال انجام شد.

رضایی اضافه کرد: امروز بعد از این همه فشار های سیاسی بین المللی ، برجام را پاره کردند و ما را تحریم اقتصادی کردند آمدند به جنایت تاریخی دست زدند و قهرمان ملی ایران را که مهمان دولت عراق بود به شکل تروریستی به شهادت رساندند و افتخار هم می کنند.

وی گفت: حمله به پایگاه های امریکا شروع یک انقلاب است امریکا منتظر باش ملت ایران با شهادت قاسم سلیمانی، انقلابی آغاز کرده است ما 30 سال صبر کردیم.

وی اظهار کرد: شهادت قاسم سلیمانی مبدا یک انقلاب بزرگ خواهد شد که آمریکا را از منطقه خارج خواهد کرد.

رضایی افزود: یک انقلاب بزرگ در ایران آغاز شده است و مساله تنها حمله به عین الاسد نیست انتقام سخت از آنجا شروع شده و تا بیرو ن راندن آمریکا از منطقه ادامه دارد .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تا امریکا از منطقه بیرون نرود اقتصاد ما درست نمی شود و نمی توانیم نفتمان را بفروشیم مساله فقط نجات سوریه ، لبنان و عراق نیست.

رضایی اظهار کرد: 30 سال است که نگذاشتید اقتصاد ایران رشد کند و مانع فعالیت ایران از بیرون از مرزهای خودش شدید و این به دلیل حضور استعمارگرانه آمریکا در منطقه خاورمیانه است.

وی گفت: آمریکا عامل ناامنی در منطقه است و مانع پیشرفت کشورهای اسلامی است و در 23 بهمن سال گذشته گام دوم انقلاب آغاز شده که مواجه شده با حوادث و مسایل بسیار مهم، گام دوم انقلاب مکمل انقلاب گذشته است .

رضایی افزود: من در آذربایجان و تبریز که مرکز غیرت اسلام است و به نمایندگی از همه فرماندهان دفاع مقدس اعلام می‌کنم تا اخراج آخرین سرباز آمریکا از منطقه، انقلاب ادامه خواهد داشت و دست برنمی‌داریم.

وی گفت: من در این سرزمین مقدس شهدا و قهرمانان ملی اعلام می‌کنم که ملت ایران تا آخرین قطره خون پشت رهبر خود بوده و او را هیچ‌گاه تنها نخواهند گذاشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل