محسن رضایی: انتقام سخت تا اخراج آمریکایی‌ها از منطقه ادامه دارد


محسن رضایی: انتقام سخت تا اخراج آمریکایی‌ها از منطقه ادامه دارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: انتقام سخت ملت ایران از حمله به عین‌الاسد شروع شده  است و تا اخراج آمریکایی‌ها از منطقه ادامه دارد، چرا که تا قبل از آن اقتصاد و استقلال کشورهای اسلامی درست نمی‌شود و مسئله ما تنها نجات عراق، سوریه و لبنان نیست.

محسن رضایی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه در جمع مردم تبریز اظهار کرد: انقلاب ما امروز، اولین سال چله دوم خود را پشت سر می‌گذارد و در این سال تحولات مهمی در ایران و منطقه اتفاق افتاده است. در اولین سال چله دوم انقلاب، سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی را علیه ملت ایران به وجود آورده‌اند.

وی افزود: نفت ایران را تحریم کرده‌اند و در همه کشورهای دنیا ممنوع اعلام کرده‌اند تا دولت ایران بی‌پول شود، کالاهای ایران را در خارج و انتقال دلار، یورو و ارزهای خارجی را به ایران ممنوع و محاصره اقتصادی ایجاد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: وقتی که دیدند این اقداماتشان به نتیجه نمی‌رسد، به فکر چاره دیگری افتادند، ولی ما هم دست روی دست نگذاشتیم و ملت ایران بیش از ۲۸ سال سیاست عادی سازی و تتش زدایی را پشت سر دولت‌های خود از زمان آقای هاشمی رفسنجانی تا این دولت، ادامه دادند، مردم و رهبری هم حمایت کردند، چکیده تلاش‌های این چند دولتی که تا الان آمده و رفته‌اند در عادی‌سازی و تتس‌زدایی با غرب، قرارداد برجام بود.

رضایی گفت: برجام مال یک دولت نیست، بلکه یک اندیشه و تفکر است که جنگ را رها کنیم.برجام تعهدی بین‌المللی بوده و به امضای چند کشور رسیده بود و به شرط محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، قول برداشته شدن محاصره‌های اقتصادی ۴۰ ساله داده شده بود.

وی افزود: ملت ایران با صبر و حوصه و رهبر ایران با تحمل و بردباری منتظر بودند تا ببینند اندیشه و تفکر برجام چه کار خواهد کرد و چه دستاوردی خواهد داشت؟، اما دولتی به نام دولت ترامپ زیر همه چیز زد و این قرارداد بین‌المللی را پاره و شروع به تحریم کرد.

وی یادآور شد: ترامپ در این دو سال گذشته هر روز و هر هفته ایران و لیستی از مسئولان و کارآفرینان ایران و حتی مراجع تقلید را تحریم کرده است، اما چرا باید چنین کاری با ایرانی که ۳۰ سال دندان روی جگر گذاشته است، بکنند؟.

به گزارش ایسنا، دبیر مجمع تشخیص مصاحت نظام، گفت: ملت و رهبر ایران و انقلابیون ایران ۳۰ سال تحمل کردند تا بلکه شما دوستیتان را با ایران ثابت کنید، چرا از قرارداری که همه دنیا آن را امضا کرده‌اند بر می‌گردید؟، چه دشمنی با ملت ایران دارید؟.

وی متذکر شد: بعد از این همه فشارهای سیاسی بین‌المللی و تحریم اقتصادی و پاره کردن برجام به جنایتی تاریخی دست زدند و رییس جمهور تروریست آمریکا دستور ترور قهرمان ملی ایران را که مهمان دولتی دیگر بود و به دعوت نخست وزیر عراق به آنجا رفته بود، از پشت سر و به شکل تروریستی داد.

وی تصریح کرد: دست به این ترور زدند و فکر می‌کردند که ما فقط یک انتقام خواهیم گرفت، ملت ایران با شهادت سردار سلیمانی انقلابی را آغاز کرده‌اند که به دتبال نقطه آغاز می‌گشت، ما ۳۰ سال صبر کردیم تا ثابت شود که آیا آمریکا و اروپا می‌خواهند راه دوستی را با ایران طی کنند یا نه؟

رضایی اظهار کرد: همانطور که شهادت آقا مصطفی، فرزند امام (ره) سرآغاز راهپیمایی ۲۲ بهمن شد، شهادت قاسم سلیمانی هم مبدا انقلابی بزرگ خواهد شد و آمریکا را به فضل خدا از منطقه خارج خواهیم کرد.

وی افزود: مظلومیت فلسطینی‌ها، استبداد عربستان و وضعیت ملت یمن، حضور نظامیان آمریکا و دشمنی‌سازی‌ها در عراق علیه ملت را ببینید، آمریکا عامل ناامنی و حامی اسراییل و مانع پیشرفت کشورهای اسلامی هست.

وی با اشاره به تدوین ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری، گفت: خوشبختانه هدایت‌های الهی باعث شد تا رهبری گام دوم انقلاب را آغاز کردند و گام دوم انقلاب با حوادث بسیار مهم مواجه شده، بنابراین گام دوم انقلاب خود یک انقلاب مکمل برای انقلاب گذشته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: امروز در اوج مبارزه آمریکا با ملت ایران صحبت از مذاکره می‌کنند، این آفتاب روشن و قیام بزرگ ملت ایران بیانگر مسئله بزرگی است.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش مردم تبریز در تاریخ ایران، گفت: آذربایجان در تاریخ ایران، نقش لنگر و پایگاه استوار نظام جمهوری اسلامی ایران را داشته و در حوادث بزرگ و طوفان‌های عظیمی که در ایران اتفاق افتاده، همیشه نقطه‌ای بوده که مقاومت کرده و طوفان‌ها را از سر ملت ایران، کنار زده است.

وی اضافه کرد: در مشروطه محمد علی شاه تمام استان‌های ایران را گرفت و هیچ استانی تاب مقاومت نداشت و فقط مردم تبریز و آذربایجان ۱۱ ماه مقاومت و فرصت تاریخی ایجاد کردند تا غیرت اقوام دیگر هم به جوش بیاید و روانه تهران شوند، آذربایجان مقاومت کرد و ارتش محمد علی شاه را ۱۱ ماه در کنار دروازه‌های تبریز نگه داشت تا عشایر غیرتمند ایران از زاگرس و شمال راه افتاده و برادری خودشان را با تبریز در تهران به اثبات رساندند.

رضایی با بیان اینکه آذربایجان، پیش قراول تحولات بزرگ در ایران اسلامی بوده است، اظهار کرد: مردم تبریز با آغاز انقلاب در دی ماه سال ۵۶ و با به رگبار بستن مردم قم، تا جایی که توانستند صدای مرگ بر شاه را در تمام ایران به صدا درآوردند و در مراسم چهلم شهدای قم، اجتماعات باشکوهی را برگزار کردند و شعار مرگ بر شاه برای اولین بار از تبریز برخواست.

وی با اشاره به تعابیر امام (ره) در ۲۹ بهمن ماه سال ۵۶، گفت: ایشان فرمودند "سلام بر مردم شجاع و متدین آذربایجان عزیز، درود بر مردان برومند و جوانان غیرتمند تبریز، درود بر مردانی که در مقابل دودمان بسیار خطرناک پهلوی قیام کردند و با فریاد مرگ بر شاه، خط بطلان بر گزافه‌گویی‌ها کوشیدند".

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آذربایجان در دوران دفاع مقدس هم همین گونه بود و لشکر ۳۱ عاشورا به فرماندهی آقا مهدی باکری همیشه و در عملیات‌هایی مانند فتح‌المبین، بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر در ورود به خاک عراق و عبور از تانک‌ها و توپ‌های ارتش عراق، خط شکن انقلاب و دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه به دلیل برگزاری بزرگ‌ترین مراسم‌ها برای شهید سپهبد قاسم سلیمانی از مردم آذربایجان صمیمانه‌ترین تشکرها را دارم، گفت: مردم تبریز مراسم‌ها و اجتماع‌های بزرگی را برای یکی از سربازان امام حسین (ع) برگزار مردند، درود بر شما مردم.

وی اضافه کرد: ما به عنوان یکی از همسنگران شهید قاسم سلیمانی و آقا مهدی باکری نمی‌دانیم که چگونه باید از شما تشکر کنیم، بصیرت، ایمان، وفاداری و غیرت شما در این ایام گذشته یک بار دیگر تکرار شد.

دبیر مجمع تشخیص مصاحت نظام با بیان اینکه تبریز لنگرگاه، عامل ثبات، پایداری و ایستادگی این کشور بوده است، گفت: اگر بر دروازه‌های تبریز بنویسند "جغرافیای مقاومت و ایستادگی"، خلاف واقع نیست، آذربایجان همچنین پیش قراول بوده است و شرکت شما در راهپیمایی در زیر این برف و بوران، عشق و علاقه شما به انقلاب اسلامی ایران، ولایت، امام و رهبری را نشان می‌دهد و این افتخاری برای ایران اسلامی است که چنین اقوام شجاع و غیرتمندی دارد و بر آن‌ها تکیه کرده و بقای خود را مدیون همت‌های بلند می‌داند.

او در بخش پایانی سخنانش متذکر شد: از همینجا اعلام می‌کنم که ملت بزرگ ایران تا آخرین قطره خونشان پشت سر رهبر بوده و او را تنها نخواهند گذاشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو