نسخه جدید گوشی تاشوی سامسونگ معرفی شد


 نسخه جدید گوشی تاشوی سامسونگ معرفی شد

با گلکسی Z Flip آینده تغییر شکل می‎دهد شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز از نسخه جدید گوشی تاشوی خود با نام گلکسی Z Flip رونمایی کرد. گوشی پیشرو و زیبای گلکسی Z Flip برای کسانی طراحی شده است که جدیدترین فناوری‌های روز را برای ابراز خودشان استفاده می‌کنند. در مهندسی گلکسی Z Flip از نوع کاملا جدیدی از شیشه تاشو استفاده شده که در واقع با تغییر قوانین...

با گلکسی Z Flip آینده تغییر شکل می‎دهد

شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز از نسخه جدید گوشی تاشوی خود با نام گلکسی Z Flip رونمایی کرد. گوشی پیشرو و زیبای گلکسی Z Flip برای کسانی طراحی شده است که جدیدترین فناوری‌های روز را برای ابراز خودشان استفاده می‌کنند. در مهندسی گلکسی Z Flip از نوع کاملا جدیدی از شیشه تاشو استفاده شده که در واقع با تغییر قوانین فیزیک یک نمایشگر 6.7 اینچی را می‎سازد که به شکل یک گوشی زیبا و کوچک تا شده و کاملا در کف دست‎تان جا می‎گیرد. در ساخت گوشی گلکسی Z Flip از یک لولای مخفی نوآورانه و UX کاملا اختصاصی استفاده شده است که روش‌هایی کاملا جدید را برای گرفتن عکس، اشتراک گذاری و تجربه محتواهای گوناگون در اختیار کاربر قرار می‌‎دهد. همه خصوصیات گلکسی Z Flip از طراحی زیبا تا تجربه‌ای کاملا متفاوت از دوربین گوشی، در واقع آغاز دهه‌ای جدید در عرصه نوآوری‌های گوشی‌های تاشو هستند.

دکتر تی‎ام رو، رییس بخش سامسونگ موبایل می‌گوید «هیجانی که برای گلکسی فولد ایجاد شد، به ما در سامسونگ انگیزه داد. حالا گلکسی Z Flip یک قدم مهم دیگر برای ایجاد دسته‌ای جدید از گوشی‌های تاشو با شکلی کاملا متفاوت برای کاربران است که نمایشگری جدید و از همه مهمتر، تجربه‌ای کاملا جدید از گوشی را در اختیار آنها قرار می‌دهد».

او افزود «با طراحی تاشوی منحصربه‌فرد گلکسی Z Flip و تجربه کاربری خاص آن، ما تعریفی جدید از یک گوشی همراه و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار داده، ارایه کرده‌ایم».

میراث فولد

گوشی گلکسی فولد آغاز عصر گوشی‌های تاشو بود. حالا گلکسی Z Flip در واقع دهه جدید را شکل می‌دهد. این گوشی به عنوان اولین عضو سری Z، یک گروه محصولی جدید را ایجاد می‎کند که تعهد سامسونگ به پیشتازی در این عرصه و استفاده از فناوری‌ها و فرم‌فکتورهای جدید برای خلق یک تجربه تاشو را نشان داده و در سال‌های پیش رو موجب شگفتی و هیجان همه خواهد شد.

 نسخه جدید گوشی تاشوی سامسونگ معرفی شد

فناوری در کنار مد

طراحی کوچک و زیبای گلکسی Z Flip برای کسانی است که استفاده از فناوری‌ را راهی برای نمایش خودشان می‌دانند. و مجموعه نوآوری‎های پیاده‎سازی شده در گلکسی Z Flip امکان چنین کاری را با اطمینان به آنها می‎دهد.

شیک و اندازه جیب شما گلکسی Z Flip به شکلی طراحی شده تا اندازه یک کیف پول تا شود و شما بتوانید به راحتی آن را داخل جیب یا کیف خود بگذارید. این گوشی در حال بسته، یک دستگاه زیبا و کوچک، اندازه کف دست شماست. و در حالت باز، اندازه صفحه آن تقریبا دو برابر شده و به یک نمایشگر چشم‎نواز 6.7 اینچی تبدیل می‎شود. مجموعه رنگ‌های زیبا، طراحی ظریف حاشیه‌ها و نوع بسته شدن آن که صدایی دلپذیر دارد، مطمئنا توجه همه را به گلکسی Z Flip جلب خواهد کرد. اولین نمایشگر شیشه‌ای تاشوی جهان گلکسی Z Flip مجهز به نمایشگر Infinity Flex با استفاده از شیشه فوق ظریف یا Ultra Thin Glass (UTG) با قابلیت تاشدن است که حق ثبت آن هم متعلق به سامسونگ است. در نتیجه محصول نهایی یک گوشی زیبا و باریک با ظاهری پرمیموم است که حسی بی‎نظیر از یک گوشی تاشو را به شما منتقل می‎کند. با توجه به اینکه خط تای گوشی‌هم در داخل و مرکز نمایشگر قرار می‌گیرد، هیچ حفره یا اختلالی در تصویر وجود ندارد و این یعنی اولین نمایشگر سامسونگ با نسبت تصویر 21.9:9 لذتی بی‎سابقه از تماشای محتوا را در اختیار شما قرار می‌دهد. لولای مخفی جدید لولای جدید و مخفی گلکسی Z Flip حاصل هنر مهندسی است. این لولا با یک مکانیزم CAM دوگانه تقویت شده که به شکلی کوچک اما پیچیده برای اطمینان از روان و پایدار بودن تا شدن گوشی طراحی شده است. گلکسی Z Flip امکان این را دارد که در زاویه‎های متفاوت، مانند صفحه نمایش لپ‎تاپ، باز بماند. سیستم لولای مخفی این گوشی همچنین مجهز به فناوری جدید سامسونگ است که از فیبرهای نایلونی تولید شده با فناوری‌های برش فوق ریز، برای دور کردن گرد و خاک از لولا استفاده می‎کند.

 نسخه جدید گوشی تاشوی سامسونگ معرفی شد

تجربه آینده

گلکسی Z Flip برای سبک زندگی پرحرکت امروزی طراحی شده است. حالا می‌توانید از زوایای متنوع و بدون نیاز به استفاده از دست، کارهایتان را انجام دهید. این تجربه تاشوی منحصربه‌فرد در میان گوشی‌های هوشمند موجود در بازار بی‌نظیر است.

کار بیشتر بدون نیاز به دست وقتی گلکسی Z Flip باز می‏شود، می‏توانند تقریبا در هر زاویه‎ای باز بماند و این یعنی شما می‎توانید به شکل‌هایی بسیار متفاوت از خودتان سلفی گرفته و یا صحنه‌های موردنظرتان را ثبت کنید و یا بدون نیاز به دست با گوگل دو (Google Duo) تماس ویدیویی برقرار کنید. حالت Flex سامسونگ در همکاری نزدیک با گوگل، حالت Flex را طراحی کرده است که در واقع تجربه کاری ویژه گلکسی Z Flip با توجه به فرم تا شدن آن است. وقتی گوشی را جایی قرار داده و در دست نگرفته باشید، صفحه نمایش آن بصورت خودکار به دو بخش 4 اینچی تقسیم می‎شود و در نتیجه شما می‎توانید براحتی تصاویر، ویدیو یا محتواها را در نیمه بالایی صفحه نمایش مشاهده کرده و در نیمه پایینی آنها را کنترل کنید. مثلا براحتی ویدیوهای یوتیوب را در نیمه بالایی تماشا کرده و در نیمه پایینی به دنبال ویدیوهای دیگر گشته و یا شرح آنها را خوانده و درباره شان نظر بدهید. دوربینی متفاوت گلکسی Z Flip واقعا می‎تواند بدون نیاز به پایه بایستد و در نتیجه شما می‎توانید تصاویر بیشتری، از عکس‌های گروهی زمان بندی شده تا تصاویر واضح در شب، را در حال حرکت ثبت کنید. بدون نیاز به دست، یا حتی سه پایه، بهترین محتوای تصویری را برای شبکه‌های اجتماعی‌تان تولید کنید. با استفاده از حالت شب در دوربین می‎توانید در شب هم ویدیوی هایپرلپس و یا عکس‌هایی کاملا واضح بگیرید بدون اینکه نیاز به استفاده از فلش باشد. فقط کافی است گوشی را باز کرده و آن را روی یک میز بگذارید. در حالت بسته هم تنها با استفاده از یک دست و از طریق دوربین پشتی گوشی می‎توانید سلفی‌های با کیفیت بگیرید. همچنین می‎توانید ویدیوهای با نسبت 16:9 بگیرید که بهترین نسبت برای بارگذاری روی شبکه‌های اجتماعی است. نوتیفیکشن به سبک خودتان گلکسی Z Flip چه در حالت بسته، چه ایستاده و چه باز، هیچوقت نوتیفیکیشن متنی یا تماسی را از دست نخواهد داد. در حالت بسته می‌توانید تاریخ، ساعت و میزان باتری را تنها با یک نگاه به نمایشگر رویی ببینید. تماس‌ها هم در همان حالت به شما نشان داده می‌شوند و برای پاسخ دادن به آنها نیازی به باز کردن گوشی ندارید. در صورت دریافت پیام متنی هم برای پاسخ کافی است روی نوتیفیکیشن ضربه زده و بعد گوشی را باز کنید تا مستقیما به بخش پاسخ به آن پیام بروید. چند پنجره فعال با استفاده از قابلیت Multi-Active Window می‎توایند مولتی‎تسکینگ یا انجام هم‌زمان چند کار را براحتی انجام دهید. فقط کافی است حالت Multi-Window را باز کرده و بعد اپلیکیشن‌ها را کشیده و داخل آن بیاندازید. در قسمت بالایی می‎توانید یک مقاله مورد علاقه تان را مطالعه کنید و در قسمت پایین خرید آنلاین انجام دهید.

بهترین‌های گلکسی

گلکسی Z Flip به عنوان یکی از اعضای خانواده گلکسی، حالا قابلیت تا شدن را هم به این اکوسیستم آورده است. این گوشی قابلیت‌هایی در سطح یک گوشی پرچمدار را در بخش‌های مختلف مانند دوربین، نمایشگر، باتری، امنیت و حتی خدمات سامسونگ هلث، سامسونگ پی، سامسونگ ناکس و غیره به کاربر عرضه می‎کند.

عرضه

گلکسی Z Flip با تعداد محدود در رنگ‌های بنفش و مشکی از روز 14 فوریه 2020 در بازارهای منتخب از جمله آمریکا و کره جنوبی عرضه خواهد شد و پس از آن نسخه طلایی آن در برخی کشورها عرضه می‎شود.

مشخصات محصول:

مشخصات گلکسی Z Flip
نمایشگر نمایشگر اصلی 6.7“ FHD+ Dynamic AMOLED Display(21.9:9) Infinity Flex Display 2636 x 1080

425ppi

*اندازه صفحه نمایش برابر قطر یک مستطیل کامل و بدون در نظرگرفتن انحنای گوشه‌ها اعلام شده است. با توجه به گرد شدن گوشه‌ها و حفره دوربین، سطح واقعی قابل مشاهده کوچکتر است.
نمایشگر جلویی 1.1“Super AMOLED Display 300 x 112

303ppi

*اندازه صفحه نمایش برابر قطر یک مستطیل کامل و بدون در نظرگرفتن انحنای گوشه‌ها اعلام شده است. با توجه به گرد شدن گوشه‌ها و حفره دوربین، سطح واقعی قابل مشاهده کوچکتر است.
ابعاد حالت بسته 73.6 x 87.4 x 17.3 (قسمت لولا) میلی‌متر 15.4 (قسمت جلویی) میلی‌متر
حالت باز 73.6 x 167.3 x 7.2 – میلی‌متر 6.9 (نمایشگر) میلی‌متر
* ضخامت دستگاه در حالت باز شامل فریم نمایشگر اصلی نمی شود
وزن 183 گرم
دوربین دوربین جلو 10MP Selfie Camera: F2.4 Pixel size: 1.22μm

FOV: 80˚

دوربین اصلی دوگانه 12MP Ultra Wide Camera: F2.2 Pixel size: 1.12μm

FOV: 123˚

12MP Wide-angle Camera: Super Speed Dual Pixel AF, OIS, F1.8 Pixel size: 1.4μm

FOV: 78˚

OIS for Rear Wide-angle Camera (Optical Image Stabilization)

Up to 8x digital zoom

HDR10+ recording

Tracking AF

AP پردازنده 8 هسته‌ای 7 نانومتری 64 بیت 2.95 (Maximum Clock Speed) + 2.41 + 1.78
حافظه 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی
*حافظه قابل دسترس به نرم افزار از قبل نصب شده بستگی دارد
باتری باتری دوگانه 3300 میلی‌آمپر ساعتی
*مقدار اعلام شده تیپیکال برابر مقدار معمول ظرفیت باتری در زمان آزمایش توسط آزمایشگاه‏های شرکتهای ثالث است. مقدار تیپیکال برابر میانگین این مقادیر با در نظر گرفتن انحراف در ظرفیت باتری نمونه‌های مختلف است که تحت استاندارد IEC 61960 آزمایش شده‌اند. مقدار اندازه‏گیری شده (حداقل) ظرفیت 3200 میلی‏آمپر است. عمر واقعی باتری ممکن است بسته به محیط شبکه، الگوی استفاده و دیگر عوامل، متغیر باشد.
شارژر فناوری شارژ سریع در هر دو حالت بی‌سیم و کابل Wireless PowerShare
*شارژر کابلی سازگار با QC2.0 and AFC، شارژ بی‌سیم سازگار با WPC . *قابلیت اشتراک شارژ بی‌سیم PowerShare محدود به گوشی‌های هوشمند سامسونگ یا سایر برندهایی است که با استاندارد شارژ بی سیم WPC Qi سازگاری داشته باشند. مانند:

Galaxy S20, Galaxy S20+, Galaxy S20 Ultra, Galaxy Z Flip, Galaxy Note10, Note10+,Galaxy S10e, S10, S10+, S9, S9+, S8, S8+, S8 Active, S7, S7 edge, S7 Active, S6, S6 edge, S6 Active, S6 edge+, Note9, Note8, Note FE, Note5,

و دستگاه های پوشیدنی مانند :

Galaxy Watch Active, Galaxy Watch, Galaxy Watch Active2, Galaxy Buds+ and Galaxy Buds.

*ممکن است با برخی لوازم جانبی، کاورها، دستگاه‌های برندهای دیگر یا برخی از لوازم پوشیدنی‌های سامسونگ سازگار نباشد. بسته به شرایط شبکه شما ممکن است روی آنتن دهی تماس یا خدمات داده تأثیر بگذارد.

سیستم عامل اندروید 10
شبکه Enhanced 2X2 MIMO, 5CA, LTE Cat.16 Up to 1.0Gbps Download

LTE Cat.13 Up to 150Mbps Upload

Up to 1.0Gbps Download / Up to 150Mbps Upload

*سرعت واقعی ممکن است بسته به نوع کشور، اپراتور مخابراتی و محیط کاربر متفاوت باشد
ارتباطات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac (2.4/5GHz),VHT80 MU-MIMO,256QAM Bluetooth® v 5.0 (LE up to 2Mbps), ANT+, USB Type-C, NFC, Location (GPS, Galileo, Glonass, BeiDou)
* پوشش Galileo و BeiDou ممکن است محدود باشد. ممکن است BeiDou برای برخی از کشورها در دسترس نباشد.
سیم کارت یک eSIM و یک نانو سیم
*سیم کارت به طور جداگانه فروخته می شود. دسترسی به آن ممکن است بسته به کشور و اپراتور مخابراتی متفاوت باشد. * eSIM به یک سرویس خدمات بی سیم نیاز دارد و به شما امکان می دهد تا برنامه شبکه تلفن همراه را بدون نیاز به نانو سیم فعال کنید. در دسترس بودن eSIM بسته به کشور و اپراتور مخابراتی ممکن است متفاوت باشد. اگر اپراتور مخابراتی شما از eSIM پشتیبانی می‌کند برنامه‌ شبکه تلفن همراه خود را بررسی کنید.
پرداخت Samsung Pay (Link) Credit debit cards: supports MST or/and NFC, Prepaid card, Global remittance, Transit, Memberships, Gift cards, Rewards
*قابل دسترس در برخی از کشورهای خاص. ویژگی‌ها ممکن است بسته به کشور و ارائه دهندگان خدمات متفاوت باشد.
سنسورها سنسور اثر انگشت خازنی (لبه کناری)، شتاب سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیسی، سنسور Hall (دیجیتال، آنالوگ)، سنسور مجاورت، سنسور نور RGB
سیستم تائید هویت انواع قفل : الگو، پین، پسورد انواع قفل بیومتریک: سنسور اثر انگشت، سیستم تشخیص چهره
*تشخیص چهره فقط در صورت باز شدن با دوربین جلو در دسترس است.
صدا تک خروجی صدای فراگیر برای هدفون‌های سیمی و بلوتوثی با فناوری دالبی آتموس

(Dolby Digital, Dolby Digital Plus included.)

UHQ 32-bit DSD64/128 support

PCM: Up to 32 bits, DSD*: DSD64/128

فرمت صوتی قابل اجرا

MP3, M4A, 3GA, AAC, OGG, OGA, WAV, WMA, AMR, AWB, FLAC, MID, MIDI, XMF, MXMF, IMY, RTTTL, RTX, OTA, APE, DSF, DFF

بلوتوث

خروجی صدای دوگانه : قابلیت اتصال همزمان دو دستگاه به گلکسی

کدک مقیاس پذیری: اتصال بلوتوثی تقویت شده در شرایط تداخل فرکانس رادیویی محیط

ضبط

کیفیت ضبط با AOP Mic تفویت می‌شود که نویزهای محیط‌ها را به حداقل می‌رساند.

پخش DSD64 و DSD128 ممکن است بسته به فرمت فایل محدود باشد. * صدای خروجی از دو دستگاهی که همزمان متصل شده ممکن است کمی تفاوت داشته باشد.

* فقط در لوازم جانبی مخصوص ساخته شده توسط سامسونگ و AKG موجود است.

* AOP: Acoustic Overload Point

ویدئو فرمت‌های ویدئویی قابل پخش MP4, M4V, 3GP, 3G2, WMV, ASF, AVI, FLV, MKV, WEBM

اتصال تلویزیون

بی‌سیم: Smart View (screen mirroring 1080p at 30fps)

امنیت پلتفرم ناکس : نظارت و محافظت لحظه به لحظه. آنتی ویروس و مقابله با بد‌افزارها (تهیه شده توسط مک‌آفی) پوشه امن (Secure Folder) : یک فضای امن در گوشی برای جداسازی و محافظت از برنامه‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها و فایل‌های خصوصی.
محتویات جعبه گلکسی Z Flip، کابل داده، آداپتور مسافرتی، پین Ejection، اتصال USB (OTG)، راهنمای شروع سریع، کاور شفاف، هدفون (USB Type-C) تنظیم شده توسط برند AKG
*ممکن است بسته به مدلی که می‌خرید یا کشور و منطقه‌ای که در آن زندگی می کنید برخی لوازم شامل کاورها در دسترس نباشد. *بسته بندی و رنگ کاور بسته به رنگ دستگاه شما متفاوت خواهد بود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر