جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در «کارگیل» هند + عکس


جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در «کارگیل» هند + عکس

مردم کارگیل و سایر شهرهای کشمیر هند،‌ چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند.

جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در «کارگیل» هند + عکس

به گزارش ایکنا از هند؛ همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، مردم کارگیل و کشمیر در مساجد و محله‌های مختلف این منطقه حضور یافتند و چهل و یکمین سالگرد پیروزی این انقلاب را جشن گرفتند.

نوجوانان و جوانان در مراسم جشن انقلاب، محافل انس با قرآن و مشاعره برگزار کردند که شاعران شعرهایی در وصف انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) خواندند.

سخنرانان از اثرات انقلاب اسلامی ایران در تحولات جهانی و منطقه‌ای سخن گفتند و جمعیت با سر دادن شعارهای «لبیک یا خامنه‌ای»، «خمینی زنده است» و «خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است» عشق و ارادت خود را به امام، انقلاب و رهبری به نمایش گذاشتند. سخنرانان در این جشن از این موضوع یاد کردند که انقلاب امام خمینی(ره) انقلابی جهانی و متعلق به جهان اسلام است.

در مساجد، حسینیه‌ها و خیابان‌های شهر و روستا، بنرهایی با پیام‌های انقلابی نصب شده بود.

همچنین همزمان با 22 بهمن و راهپیمایی مردم ایران، هزاران نفر از مردم کارگیل در کنار مسئولان مؤسسه یادبود امام خمینی به راهپیمایی پرداختند و با آرمان‌های ایران اسلامی تجدید میثاق کردند. راهپیمایی‌کنندگان شعارهای ضد استکبار جهانی سر ‌دادند و خشم خود را علیه آمریکا و اسرائیل نشان دادند.

این راهپیمایی در روستاهای اطراف حومه کارگیل نیز برگزار شد.

در پایان راهپیمایی، عروسک‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به آتش کشیده شدند.

همچنین در منطقه «تی‌سورو» واقع در 30 کیلومتری شهر کارگیل، مردم همراه با برپایی جشن انقلاب اسلامی، دو میدان این منطقه را به نام‌های امام خمینی و شهید قاسم سلیمانی نامگذاری کردند.

منطقه کارگیل در شمالی‌ترین نقطه هند و در کشمیر واقع شده است. این منطقه بیش از 14 هزار کیلومترمربع وسعت و نزدیک به 140 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی