پیشنهاد اختصاص 50 میلیارد ریال برای مدیریت بحران برف در گیلان


پیشنهاد اختصاص 50 میلیارد ریال برای مدیریت بحران برف در گیلان

تهران - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بنا به ضرورت و بمنظور تامین نیازمندی‌های مالی و مدیریت وضعیت اضطراری استان گیلان، پیشنهاد اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار در قالب اعتبار هزینه‌ای به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار درباره اقدامات سازمان به منظور جبران خسارات برف سنگین اخیر در استان گیلان افزود: در شمال کشور شاهد بارندگی سنگین برف بوده‌ایم، به خصوص در استان گیلان بارش‌ها به شدتی بوده که خساراتی به راهها و همچنین تاسیسات زیربنایی وارد شده است.

وی تصریح کرد: از قبل از شدت بارش‌ها، اخطاریه‌های لازم به استان‌ها برای آماده‌باش صادر شده، در محور اسالم به خلخال ازروز گذشته درگیر برف شدید بوده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: بر این اساس مبلغ 50 میلیارد ریال برای استان گیلان به صورت تنخواه در اختیار ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قرار گیرد تا با رعایت ضوابط و مقررات و با نظارت سازمان مدیریت بحران کشور برای جبران خسارات ناشی از بارندگی هزینه شود.

سازمان مدیریت بحران کشور یک سازمان هماهنگ کننده، سیاستگذار، هدایت کننده و نظارت کننده بر ایجاد آمادگی و مقابله در مقابل انواع حوادث است.

بارش برف که از شامگاه یکشنبه در مناطق مختلف استان گیلان آغاز شده بود و تا روز گذشته(سه شنبه) ادامه داشت موجب قطعی آب و برق جمعیت زیادی در شهرستان های مختلف و مسدود شدن بخش زیادی از جاده های روستایی و نیز آزادراه رشت - قزوین و برخی دیگر از محورهای اصلی جاده ای شده بود.
میزان بارش برف اندازه گیری شده در ایستگاه های هواشناسی گیلان تا اواخر سه شنبه شب در ارتفاعات تا یک و نیم متر اعلام شد.

طبق اعلام راهداری استان گیلان در ارتفاعات این استان بیش از دو متر برف بر زمین نشسته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد