گرگ در دانشگاه علوم پایه زنجان! | | این دانشگاه مشرف به کوه است و دیوار و حصار ندارد


گرگ در دانشگاه علوم پایه زنجان! |  | این دانشگاه مشرف به کوه است و دیوار و حصار ندارد

دیده شدن گرگ در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان طی روزهای اخیر موجب وحشت دانشجویان این دانشگاه شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، هر سال در فصل سرما گرگ‌ها برای رفع گرسنگی به حریم شهر زنجان وارد می‌شوند و نیمه‌شب‌ها در نزدیکی شهرک‌ها جولان می‌دهند. اما ورود آنها به دانشگاه تازگی دارد و ترس دانشجویان را در پی داشته است.

ایرنا در این زمینه نوشته است: خبر وجود گرگ در نقاط مختلف شهر زنجان در روزهای اخیر نقل محافل شده و اداره کل محیط زیست استان زنجان نیز این موضوع را تایید کرده است.

یکی از دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: خبرهایی را مبنی بر ورود گرگ به حریم این دانشگاه شنیده بودم اما با چشم خود یک گرگ را از پشت شیشه نزدیک درِ ورودی دانشکده دیدم و وحشت کردم.

او گفت: بهتر است مسئولان مربوطه نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری نشان دهند و قبل از وقوع هرگونه اتفاق ناگواری، نسبت به دور کردن این جانور وحشی از حریم شهر اقدام کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان هم در این خصوص گفت: وجود گرگ در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان مورد تایید بوده و به همین علت ماموران یگان حفاظت برای متواری کردن آنها اقدام لازم را انجام داده است.

اسماعیل قلی‌زاده با بیان اینکه چند روز قبل، یک گرگ در این دانشگاه مشاهده شده بود، افزود: با توجه به این موضوع، مجوز میرشکاری برای متواری ساختن این جانور وحشی داده شده و ماموران یگان حفاظت نیز طی شبانه‌روز به صورت گشت سیار به این منطقه سر می‌زنند.

وی اظهار کرد: بارش برف و پوشیده شدن زمین های اطراف از برف و یخ باعث شده که تعداد معدودی گرگ به منظور یافتن غذا وارد حریم شهر زنجان شوند.

قلی‌زاده افزود: دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان با توجه به اینکه مشرف به کوه‌های گاوازنگ است و از سویی نیز فاقد حصار و دیوارکشی است، آمد و شد گرگ از این مسیر برای ورود به منطقه شهرک آزادگان و شهرک نصر دور از انتظار نیست.

وی با بیان این که حضور گرگ در زمین‌های دانشگاه به صورت لحظه ای است و جانورانی مثل روباه و شغال هم در این محل مشاهده می شوند، تصریح کرد: بهتر است دانشجویان از ترددهای شبانه دیروقت اجتناب کنند و مراقبت بیشتری از خود داشته باشند و در صورت مشاهده گرگ بلافاصله موضوع را با انتظامات دانشگاه در میان بگذارند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست زنجان گفت: خوشبختانه پسماندهای غذایی و زباله‌های دانشگاه مدیریت می شود و اگر غیر از این بود، حیوانات گوشتخوار حتما در این محل اتراق می‌کردند و می‌ماندند.

کد خبر 483922

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا