امدادرسانی تیپ 116 ارتش به مردم گرفتار در برف استان گیلان


امدادرسانی تیپ 116 ارتش به مردم گرفتار در برف استان گیلان

تهران- ایرنا- فرمانده تیپ 116 قزوین، از امداد و نجات یگان این تیپ با تجهیزات و نیروی انسانی به مردم گرفتار در برف و کولاک سنگین در استان گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سرهنگ مرادعلی بیژن‌وند اظهار داشت: درپی وقوع بارش سنگین برف و همچنین کولاک در استان گیلان و بسته شدن راه‌ها و برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی نزاجا، کارکنان تیپ ۱۱۶ قزوین بلافاصله از غروب سه‌شنبه با یگان بلیات به همراه تجهیزات به منطقه اعزام و به امدادرسانی پرداختند.

فرمانده تیپ ۱۱۶ پیاده مکانیزه قزوین با اشاره به امداد و نجات جاده‌ای یگان بلیات تیپ ۱۱۶ افزود: با همکاری پلیس راه و راهداری استان گیلان از شب گذشته با تمامی امکانات به خودروهای گرفتار در جاده کمک‌رسانی انجام شد.

بیژن‌وند عنوان کرد: چندین دستگاه کرایس و نفربر، مقدار زیادی مواد غذایی، کنسرو و پتو توسط یگان امداد و نجات تیپ در اختیار مردم گرفتار در برف و کولاک قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیروهای ما در مسیر رودبار تا امامزاده هاشم(ع) مشغول به بازگشایی راه‌ها و کمک‌رسانی به مردم منطقه هستند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به وزیران راه و شهرسازی، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و کشور دستور داد تا تمامی امکانات وزارتخانه‌های‌ خود را برای تسریع در روند کاستن مشکلات ناشی از بارش‌ها بکار گیرند.

معاون اول رییس جمهوری نیز در چند تماس تلفنی با استاندار گیلان و وزیر راه و شهرسازی ضمن پیگیری آخرین وضعیت استان پس از بارش برف سنگین، دستورات لازم را برای رسیدگی به مشکلات ناشی از این حادثه در استان صادر کرد.

بارش برف که از شامگاه یکشنبه در مناطق مختلف استان گیلان آغاز شده بود و تا روز سه شنبه ادامه یافت موجب قطعی آب و برق جمعیت زیادی در شهرستان های مختلف و مسدود شدن بخش زیادی از جاده های روستایی و نیز آزادراه رشت - قزوین و برخی دیگر از محورهای اصلی جاده‌ای شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان