پنج ترکیب خاص و کارآمد برای فیفا 20


پنج ترکیب خاص و کارآمد برای فیفا 20

در این مقاله 5 ترکیب کارآمد در فیفا 20 را معرفی می‌کنیم، تلاش شده تا ترکیب های معرفی شده مناسب برای سبک های...

اختصاصی طرفداری- 10 سال پیش در رقابت همیشگی دو بازی فوتبالی Pes و Fifa، این شرکت Konami با بازی Pes بود که در کشور ما از طرفداران بیشتری برخوردار بود، اما طی سالیان اخیر در سراسر جهان و البته کشور ما این بازی Fifa بوده که توانسته مخاطبان بیشتری را با خود همراه کند، اما روند سبقت Fifa از سال 2017 سرعت بسیار بیشتری پیدا کرد و دلیل اصلی آن پرداختن به مبحث مربیگری تیم در بازی بود که شما می‌توانید با جزئیات فراوان تاکتیک های تیمی و شرح وظایف فردی را مشخص کنید و تأثیر بسزای آن را در بازی خود ببینید.

اگر شما در سال های اخیر بازی Fifa را انجام داده باشید قطعاً بار ها دیده‌اید که با ایجاد تغییرات کوچک در تاکتیک های تیمی یا شرح وظایف فردی می‌توان چه تغییرات بزرگی در روند بازی ایجاد کرد و به طور قطع اگر علاقه‌مند به مباحث تاکتیکی فوتبال باشید می‌توانید بسیار از این مسئله لذت ببرید و البته با شناخت توانایی های بازیکنان و به کارگیری تاکتیک های مناسب می‌توان ضعف های خود در انجام بازی را پوشش داد، و رقبای قدرتمندتر از خود را شکست داد.

در ادامه مقاله 5 ترکیب کارآمد در فیفا 20 را معرفی می‌کنیم، تلاش شده تا ترکیب های معرفی شده مناسب برای سبک های مختلف فوتبال باشند تا افراد مختلف بتوانند برای سبک مورد علاقه خود، تیم و ترکیب مناسبی بیابند. در ضمن توجه داشته باشید برای رسیدن به سبک مورد نظر هر ترکیب باید پست انتخاب شده هر بازیکن، تاکتیک تیمی و شرح وظایف فردی را به درستی انتخاب کنید.

فرانسه 4-3-3 False9

اگر شما اهل بازی Fifa باشید قطعاً می‌دانید دو اِلمان سرعت و فیزیک در این بازی بیش از واقعیت تأثیرگذار هستند و بدون شک تیم ملی فرانسه در میان تمام تیم های باشگاهی و ملی فیفا 20 از فیزیکی‌ترین بازیکنان برخوردار است و طبق ترکیب زیر می‌توانید یکی از فیزیکی‌ترین ترکیب های تمام فیفا 20 را در اختیار داشته باشید، در عین حال که از بازیکنان بسیار سرعتی نیز در خط حمله بهره می‌برید.

در خط دفاع 4 بازیکن با توانایی های دفاعی خوب با فیزیک قدرتمند و سرزن حضور دارند و جلوی آنها فیزیکی‌ترین خط هافبک تمام فیفا 20 متشکل از کانته، ماتویدی و پوگبا حضور دارند، البته توجه داشته باشید برای حضور موفق در حمله این 3 بازیکن شرح وظایف متفاوتی دارند، در خط حمله گریزمان که به جز سرعت تمام اِلمان های یک مهاجم عالی را دارد وظیفه حفظ توپ، دادن پاس آخر و استفاده از توپ های برگشتی یا شوتزنی از پشت محوطه را دارد و امباپه و دمبله با سرعت بسیار بالای خود وظیفه گلزنی را به عهده خواهند داشت. همچنین در این ترکیب داشتن ذخیره مناسب برای امباپه و دمبله الزامی است، که تیم ملی فرانسه بازیکنان سرعتی مانند کومان، فکیر و مارسیال را بر روی نیمکت دارد و چند هافبک فیزیکی مانند تولیسو، اندومبله و رابیو نیز می‌توانند به عنوان بازیکن تعویضی جایگزین هافبک ها شوند.

نکات مهم در تاکتیک های تیمی در این ترکیب استفاده از گزینه Press After Possession Loss در دفاع است و در بخش حمله گزینه Balanced مناسب است اما توجه داشته باشید میزان گزینه width (عرض) در حمله کم باشد وگرنه زهر خط حمله تیم کم می‌شود.

در شرح وظایف فردی برای هرناندز و کانته از گزینه Stay Back While Attacking استفاده کنید و برای افزایش قدرت شوتزنی در پشت محوطه جریمه از گزینه Stay On Edge Of Box For Cross برای پوگبا و ماتویدی استفاده کنید و برای پوگبا علاوه بر آن از گزینه Get Forward نیز استفاده کنید، بسیار مهم است که با استفاده از گزینه Target Man برای گریزمان باعث افزایش مشارکت او در بازیسازی شوید و برای امباپه و دمبله از گزینه های Cut inside و Get In Behind استفاده کنید تا آنها بیشتر در موقعیت گلزنی قرار بگیرند.

پنج ترکیب خاص و کارآمد برای فیفا 20

بارسلونا 4-2-3-1 شیفت به 3-3-3-1

اگر مایل به انجام بازی مالکانه هستید قطعاً بارسلونا گزینه جذابی است و این ترکیب نیز می‌تواند در این راستا به شما کمک کند، همچنین با اضافه شدن گریزمان و دی ‌یونگ ترکیب این تیم کامل‌تر نیز شده است و در صورت نیاز می‌توانید با استفاده از بازیکنانی مانند ویدال و راکیتیچ قدرت فیزیکی و دفاعی خط هافبک را افزایش دهید.

در تاکتیک های تیمی در دفاع از گزینه Constant Pressure و در حمله از Possession استفاده کنید. اضافه شدن یک گزینه جدید در شرح وظایف فردی CDM (هافبک دفاعی) به عنوان Drop between defenders در فیفا 20 می‌تواند در ترکیب 4-2-3-1 به تیم هایی که دفاع های کناری هجومی دارند کمک فراوانی کند، با استفاده از گزینه Join Attack برای مدافعان کناری می‌توان میل هجومی آنها را افزایش داد و در بارسلونا که آلبا و سمدو با سرعت بالا خود می‌توانند در حمله تأثیرگذار باشند این گزینه بسیار مفید است اما در ضدحملات رقبا بسیار خطرناک نیز می‌باشد، فعال کردن گزینه Drop between defenders برای بوسکتس باعث می‌شود که او با قرار گرفتن در میان 2 مدافع وسط تیم جای خالی مدافعان کناری پیشتاخته تیم را پر کند و البته دی یونگ نیز باید وظیفه بازیسازی در میانه میدان را به عهده بگیرد و برای او از گزینه Stay On Edge Of Box For Cross و Free Roam استفاده کنید، برای ایجاد توازن در حمله شرح وضایف دو وینگر این تیم متفاوت از هم است، برای دمبله سرعتی گزینه Get In Behind و برای گریزمان گزینه Cut Inside و Get In The Box For Crosses مناسب است، برای افزایش حضور مسی در جریان بازی Target Man گزینه خوبی به شمار می‌رود و برای سوارز که وظیفه گلزنی را به عهده دارد از گزینه های Stay Central و Get In Behind استفاده کنید.

پنج ترکیب خاص و کارآمد برای فیفا 20

یوونتوس 4-4-2 لوزی

به عقیده بسیاری از علاقه‌مندان این بازی یوونتوس در فیفا 20 قدرتمند‌ترین تیم باشگاهی محسوب می‌شود و به جز پست دفاع راست در تمامی پست ها از بازیکنان فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد و می‌توان ترکیب های متفاوتی مناسب با سبک های مختلف را برای این تیم در نظر گرفت. این ترکیب 4-4-2 لوزی مناسب برای فوتبالی هجومی بر روی زمین است و با استفاده از بازیکنان سرعتی و تکنیکی می‌توان به عمق دفاع رقبا حمله کرد.

در این ترکیب هجومی دفاع ها در کار های هجومی دخالتی ندارند و به همین دلیل ده لیخت گزینه مناسبی برای دفاع راست است و در کنار کیه لینی، بونوچی و ساندرو یک خط دفاع بسیار مستحکم را درست می‌کنند، در هر ترکیب هجومی که از تنها 1 هافبک دفاعی در آن حضور دارد وجود یک هافبک دفاعی تخریبگر فیزیکی و سرزن الزامی است و ماتویدی به خوبی این کار را انجام می‌دهد و خدیرا و رابیو نیز به عنوان ذخیره این پست حضور دارند، پیانیچ علیرغم سرعت پایین تمام خصوصیات یک بازیساز تمام عیار را دارد و علاوه بر کیفیت بالا در ارسال پاس و سانتر او در زدن ضربات فنی (R2) بسیار متخصص است و می‌تواند از پشت محوطه دورازه رقبا را باز کند، 2 بال کناری یوونتوس را 2 بازیکن سرعتی از آمریکا جنوبی یعنی کاستا و کوادرادو تشکیل می‌دهند و زوج خط حمله از رونالدو و دیبالا تشکیل شده است که البته شرح وظایف متفاوتی با همدیگر دارند.

تاکتیک دفاعی را بر روی Press After Possession Loss قرار دهید و مهم است که نقطه شروع پرس را جلو زمین و در یک سوم دفاعی حریف قرار دهید، در تاکتیک های هجومی گزینه Balanced مناسب است، البته می‌توان به جای آن از گزینه Fast Build-up برای سرعت بخشیدن به حملات استفاده کرد اما باعث کاهش میزان مالکیت توپ و ایجاد ضعف در ضدحملات می‌شود، و Widht (عرض) حملات را نیز زیاد کنید تا بال های کناری در شرایط خوبی صاحب توپ شوند.

در شرح وظایف فردی برای ده لیخت و ماتویدی از گزینه Stay back while attacking کنید و می‌توانید گزینه Aggressive Interception را نیز برای ماتویدی فعال کنید اما توجه داشته باشید که این گزینه باعث خستگی بازیکن می‌شود و باید در دقیقه 60 بازیکن را تعویض کنید و بازیکنی مانند خدیرا یا رابیو را جایگزین ماتویدی کنید، برای بال های کناری یعنی کاستا و کوادرادو گزینه Get In Behind را فعال کنید، برای پیانیچ گزینه های Stay On Edge Of Box For Cross و Free Roam را فعال کنید، برای ایجاد توازن در خط حمله و همچنین کمک به حفظ توپ باید از شرح وظایف متفاوتی برای این دو مهاجم استفاده کرد، برای رونالدو که وظیفه گلزنی را به عهده دارد گزینه های Stay Central و Get In Behind را انتخاب کنید تا بیشتر درون محوطه جریمه صاحب موقعیت شود، برای دیبالا گزینه Target Man را انتخاب کنید تا او برای حفظ توپ و بازیسازی در یک سوم هجومی به پیانیچ کمک کند و او همچنین در شوتزنی نیز تبحر دارد.

پنج ترکیب خاص و کارآمد برای فیفا 20

منچستریونایتد 4-2-3-1

منچستریونایتد که مانند سایر نقاط جهان در کشور ما نیز از هواداران فراوانی برخوردار است طی نتایج ضعیفی که در سال های اخیر کسب کرده است در فیفا 20 در میان قدرتمندترین تیم های لیگ برتر انگلستان نیز قرار نمی‌گیرد، اما با در اختیار داشتن بازیکنان فیزیکی در خط میانی و بازیکنان سرعتی با فیزیک مناسب در خط حمله بیش از هر سبک دیگری سبک دفاع و ضدحمله مناسب این تیم است و بخصوص در مقابل تیم هایی مانند منچسترسیتی که فیزیک ضعیفی دارند می‌توانند نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کنند.

در قلب دفاع زوج مگوایر و بایی در کنار وان بیساکاو لوک شاو قرار می‌گیرند، 2 هافبک میانی این تیم را ماتیچ و فرد تشکیل می‌دهند و پوگبا جلوی این 2 بازیکن و در پست 10 قرار می‌گیرد و هر 3 این بازیکنان از فیزیک خوب و قدرت سرزنی برخوردار هستند، و دنیل جیمز، مارسیال و راشفورد بازیکنان سرعتی خط حمله شیاطین سرخ هستند.

در بخش دفاعی تاکتیک های تیمی از گزینه Drop Back استفاده کنید و توجه داشته باشید که حتماً نقطه شروع پرس را تا حدود یک سوم دفاعی تیم خود عقب بکشید و در تاکتیک های هجومی از گزینه Fast Build Up استفاده کنید و عرض حمله را زیاد کنید.

برای ماتیچ از گزینه Stay back while attacking استفاده کنید و برای فرد گزینه Stay On Edge Of Box For Cross را انتخاب کنید و همچنان می‌توانید برای او از گزینه Aggressive Interception نیز استفاده کنید و البته در نیمه دوم یک هافبک دیگر مانند مک تومینای یا ماتا را جایگزین او کنید، برای پوگبا که در این ترکیب نقش مهمی دارد از گزینه های Get Forward و Get In The Box For Crosses استفاده کنید تا او از طریق ارسال ها یا کات‌بک های وینگر ها در موقعیت گلزنی قرار بگیرد، برای جیمز و مارسیال گزینه Get In Behind استفاده کنید اما برای مارسیال علاوه بر آن گزینه های Cut Inside و Get In The Box For Crosses را نیز فعال کنید و برای راشفورد تنها از گزینه Get In Behind استفاده کنید تا با استفاده از سرعت خود به قلب دفاع حریف حمله کند.

پنج ترکیب خاص و کارآمد برای فیفا 20

برزیل 4-3-3 False9

در ترکیب تیم ملی برزیل تعداد بسیار زیادی بازیکن با کیفیت در خط میانی و حمله وجود دارند و می‌توان ترکیب های بسیار زیاد و متنوعی را برای این تیم به کار گرفت. با استفاده از این ترکیب می‌توان به خوبی در نیمه زمین حریف حفظ توپ کرد و موقعیت های خطرناکی خلق کرد.

به دلیل عدم وجود یک دفاع راست تخصصی باکیفیت الکس ساندرو گزینه مناسبی برای این پست است و مارسلو در سمت چپ دفاع قرار دارد و در کنار تیاگو سیلوا و مارکینیوش 4 بازیکن خط دفاع برزیل را تشکیل می‌دهند. این تیم چندین هافبک دفاعی باکیفیت دارد که قطعاً کاسمیرو بهترین آنهاست و فرناندینیو ذخیره مناسبی برای اوست، در میان هافبک های متعدد این تیم برای این ترکیب به یک بازیکن سرعتی و یک بازیکن فانتزی با قابلیت شوتزنی نیاز داریم و ویلیان و کوتینیو گزینه های مناسب هستند و در پست مهاجم کاذب نیمار حضور دارد و فیرمینو به عنوان تعویض همیشگی این پست استفاده می‌شود و کاستا و ژسوس 2 مهاجم این تیم هستند که البته پست آنها وینگر تعریف شده است اما شرح وضایف متفاوتی دارند.

در تاکتیک های دفاعی از گزینه Press After Possession Loss و در تاکتیک های هجومی از گزینه Possession استفاده کنید. برای الکس ساندرو گزینه Stay back while attacking و برای مارسلو Join Attack را فعال کنید، برای کاسمیرو نیز Stay back while attacking را فعال کرده و در صورت تمایل می‌توانید گزینه Aggressive Interception را استفاده کنید و پس از خستگی فرناندینیو را جایگزین او کنید، شرح وظایف متفاوت 2 بال این تیم برای توازن خط میانی بسیار مهم است و برای ویلیان گزینه Get In Behind را فعال کنید و برای کوتینیو Come Short ، Cut Inside و Stay On Edge Of Box For Cross انتخاب کنید و با استفاده از توانایی شوت های فنی او می‌توانید دروازه رقبا را تهدید کنید، نیمار را به عنوان Target Man انتخاب کنید و با توجه به خستگی او و حضور فیرمینو که گزینه فوق‌العاده‌ای برای این پست است می‌توانید مهاجم لیورپول را جایگزین نیمار کنید و اگر نمی‌خواهید نیمار را از دست بدهید بهتر است او را جایگزین کوتینیو کنید، برای ژسوس از گزینه های Cut Inside و Get In The Box For Crosses استفاده کنید و برای داگلاس کاستا سرعتی از گزینه Get In Behind در کنار Cut Inside استفاده کنید.

پنج ترکیب خاص و کارآمد برای فیفا 20

نتایج به دست آمده با استفاده از این ترکیب ها را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید و در صورتی که ترکیب های خاص و کارآمدی را در فیفا 20 می‌شناسید با ما در میان بگذارید تا در نمونه های بعدی این مقاله از آنها استفاده کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟