انتقاد از قاری اختتامیه جشنواره فجر در صفحات معارفی رسانه‌ها


در صفحات معارفی رسانه‌ها در روز 23 بهمن‌ماه، انتقاداتی در مورد قاری مراسم اختتامیه سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر صورت گرفته است؛ انتقاداتی که بیانگر ضعف قاری دعوت شده به این مراسم و اشتباهات فنی فاحش او بوده است.

انتقاد از قاری اختتامیه جشنواره فجر در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌های امروز 23 بهمن‌ماه، مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر را نقد، اسامی راه‌یافتگان به فینال جشنواره فراز آسمانی را معرفی و دلایل برپایی نمایشگاه قرآن در اردیبهشت‌ماه سال آینده را بررسی کرده‌اند. در ادامه نگاهی گذرا به صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه یادداشت یکی از اساتید قرآنی در مورد قاری مراسم اختتامیه سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر که تلاوت او همراه با اشتباهات فاحشی بوده را منتشر کرده است. در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم: «حال سؤال اینجانب به عنوان یک معلم قرآن از جنابعالی و به طور خاص از مدیران اجرایی این جشنواره که همه ساله با هزینه‌های بسیار مادی و زمانی انجام می‌گیرد و بسیاری از مردم عزیز در داخل و خارج کشور این مراسم و امثال آن را از طریق تلویزیون نظاره می‌کنند، با توجه به الگو بودن قاریان جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام آیا چنین دعوت‌های نسنجیده‌ای موجب ناراحتی و تعجب نمی‌شود؟ یا شاید مدیران مربوطه تا این حد بیگانه هستند که برای تلاوت قرآن چنین مجلس مهمی هر فرد ناآشنا با فن و هنر تلاوت را به راحتی می‌پذیرند؟»
تسنیم همچنین گفت‌وگویی با «محمدتقی تقی‌پور»، دبیرکل جمعیت حامیان آزادی قدس با موضوع معامله قرآن انجام داده است. وی در بخشی از گفت‌وگوی خود در پاسخ به سوالی در مورد تأثیر انقلاب اسلامی ایران در معادلات دشمن در منطقه گفته است: «از منظری دینی، خداوند به واسطه انقلاب اسلامی حیات باطنی و فطری انسان را احیا کرد و به او فهماند که خداوند به تو استعداد کارهای بزرگ را داده است؛ نشان به اینکه تنها کافی است جوانان قبل از انقلاب را با پس از انقلاب مقایسه کنید. آن جوانانی که تا قبل از آن در کوچه پس‌کوچه‌های شهر به دلیل ضعف اعتماد به نفس و ضعف عزت نفس پرسه می‌زدند، با شروع ماجرای انقلاب استعدادهای‌شان شکوفا شد و تبدیل به چهره‌هایی نورانی برای انقلاب و جهان اسلام شدند. اوج درخشش آنها را در دفاع مقدس می‌بینیم. همان جوانان، جزء برترین فرماندهان جنگ شدند و باقیمانده ایشان همان کسانی شدند که صنعت موشکی ما را تقویت کردند. اگر سردارِ شهید قاسم سلیمانی را می‌بینید، نورانیت انقلاب و شکوفایی استعدادهای نهفته را نتیجه بگیرید. قاسم سلیمانی‌ها فرزندان انقلاب و تربیت‌یافتگان این مکتبند و بدون آن هویت نداشتند و خود نیز بر این واقعیت بارها صحه گذاشتند؛ از این رو آنها به شدت به دنبال بر هم کوبیدن نظام صهیونیزم جهانی بودند».
«هیئت‌های مذهبی برای حاج قاسم و شهدای مقاومت سنگ‌تمام گذاشتند»، ««یتیم‌نوازی» شاه‌بیت زندگی شهید سلیمانی بود/ باید از او خط بگیریم»، «نماهنگ رایحه انقلاب منتشر شد»، «ارائه سرود در مسیر ظهور در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن»، «مراسم گرامیداشت شهید «اصغر پاشاپور» برگزار می‌شود» و «کسی مثل امام(ره) آمریکا را به جهان معرفی نکرد» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در روز 23 بهمن‌ماه است.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس یکی از سخنرانی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» در حرم امام رضا(ع) را بازنشر داده است. قرائتی در بخشی از صحبت‌های خود در این سخنرانی که فیلم و مکتوب آن بازنشر شده است، به نقاط ضعف و قوت کشور اشاره کرده و گفته است: «اشکال در مملکت ما زیاد است گاهی اختلاس، گاهی رشوه، اما استخوان‌بندی کشور درست است، اینجا قانون ضد اسلام تصویب نمی‌شود، زیرا شورای نگهبان مچ این افراد را می‌گیرد و رهبرمان هم عادل است».
فارس در تحلیل کوتاهی که با تیتر «علوم حوزه و کلیدواژه «اقامه»/ آثار امام در حوزه‌ علمیه غریب است» بر روی خروجی قرار گرفته است، به بررسی آثار امام خمینی(ره) پرداخته است. در بخشی از این تحلیل می‌خوانیم: «امام در کتاب «حکومت اسلامی» خود، هویت طلبه را اقامه‌کننده دین معرفی می‌کنند. ایشان معتقد است عالم دین اگر ورثه انبیا است، اگر امناالرسل است، اگر خلیفه انبیا است، اگر حصن دین است، به تعبیر روایات متعدد به دلیل آن است که او نیز چون پیامبران در پی تحقق دین است. او دنبال سخن خود را برای تحقق و اجرا، می‌گیرد و به مسأله‌گویی صرف اکتفا نمی‌کند».
«راه‌یافتگان به مرحله نهایی مسابقات فراز‌های آسمانی معرفی شدند» و «تلاوت ترتیل صفحه ۲۹۸ قرآن باصدای خلیل الحصری+صوت و متن آیات» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس تا زمان تهیه این گزارش است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در گفت‌وگویی کوتاه با مدیر روابط عمومی بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دلایل تغییر زمان آغاز به کار نمایشگاه قرآن کریم را تشریح کرده است. «سیدفخرالدین اسماعیلی» در بخشی از گفت‌وگوی خود با اشاره به اینکه ابتدا قرار بود نمایشگاه قرآن طی بازه زمانی 26 فروردین تا پنجم اردیبهشت‌ماه برگزار شود، بیان کرده است: «به منظور برگزاری هر چه پربارتر و باشکوه‌تر بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور از همه صاحب‌نظران، فعالان قرآنی و سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی دعوت می‌شود با ارسال طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه، برگزارکنندگان این نمایشگاه را یاری کنند و در این آوردگاه بزرگ فرهنگ دینی سهیم و نقش‌آفرین باشند».
باشگاه خبرنگاران جوان در خبر دیگری به برگزاری گردهمایی ملی دختران دهه هشتادی انقلاب، همزمان با اربعین شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور سردار «محمدعلی جعفری» مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم (عج) اشاره کرده است. این خبر با تیتر «مهمترین هدف انقلاب تربیت نیروی جوان انقلابی است/ سردار سلیمانی همه وجودش را نثار اسلام کرد» بر روی خروجی قرار گرفته است.
این خبرگزاری که هر روز به انتشار حدیثی از ائمه اطهار(ع) می‌پردازد، حدیث روز 23 بهمن‌ماه را به موضوع ناتوان‌ترین افراد از دیدگاه امام هادی(ع) اختصاص داده است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران در بین خبرهای منتشر شده در صفحه دین و اندیشه به برگزاری مراسم افتتاحیه گردهمایی فصلی ائمه جمعه استان سیستان و بلوچستان و سخنرانی نماینده ولی فقیه در این استان اشاره کرده و در مطلب دیگری گزارشی تصویری از تشییع پیکر آیت‌الله طبرسی، نماینده سابق ولی فقیه در ساری را منتشر کرده است.
گفت‌وگو با یک کارشناس مذهبی با موضوع مسئولیت پذیری و پاسخگویی و نیز انتشار خبر برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه سیستان و بلوچستان از دیگر مطالب منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران در روز 23 بهمن‌ماه است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران امروز در صفحه دین از برگزاری کرسی علمی- ترویجی «ضرورت تفسیر سیاسی» با ارائه حجت‌الاسلام «محمد عابدی»، عضو هیأت علمی گروه قرآن‌پژوهی در قم خبر داده است. این نشست با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و دانش‌پژوهان در ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در قم برگزار می‌شود.
خبرگزاری کتاب همچنین گفت‌وگوی مفصلی با «محسن فرشاد»، نویسنده کتاب «پیوندهای علم و عرفان» انجام داده است. وی در بخشی از گفت‌وگوی خود در پاسخ به سوالی در مورد ارتباط عرفان با علم گفته است: «یکی از شاخه‌هایی که می‌تواند عرفان را به علم نزدیک کند کیهان‌شناسی است، کیهان‌شناسی وقتی وارد مسائل متافیزیک می‌شود، قابل شناخت نیست، مثل بی‌نهایت که در ریاضیات فقط یک علامت است که مثل هشت لاتین خوابیده است، ولی فیزیک اصلاً بی‌نهایت را قبول ندارد و نمی‌شناسد. فرض کنید هر عددی تقسیم بر صفر، بی‌نهایت می‌شود، مگر ممکن است یک شکل بی‌نهایت شود؟ بی‌نهایت را باید احساس کرد و شناخت. عارفی که به دل‌آگاهی برسد، بی‌نهایت و کیهان را می‌تواند درک کند، علم به قدری متناقض است که انسان حیرت می‌کند».
مهر
خبرگزاری مهر صفحه قرآن و متون دینی را با خبر انتشار جدیدترین اثر حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن ربانی بیرجندی»، عضو هیئت علمی گروه فقه و مبانی اجتهاد مرکز تخصصی آخوند خراسانی به روزرسانی کرده است. این کتاب در هشت فصل «گزارشی از اصول شیعه»، «نقش ادبیات عرب در فرایند استنباط»، «تبار شناسی تعریف علم اصول»، «به یاد مرحوم آیت الله شیخ مجتبی قزوینی (تغییر فتوا)»، «روش فقهی اصولی شیخ انصاری»، «سید مرتضی علم الهدی مؤسس علم فقه مقارن» و «عوامل تعدد مرجعیت، حسن و قبح و پیامدهای آن» در ۳۱۹ صفحه منتشر در اختیار علاقه مندان به مباحث فقهی قرار گرفته است.
دو خبرگزاری جمهوری اسلامی و میزان در صفحات قرآن و معارف و دین و اندیشه خود تا زمان تهیه این گزارش هیچ خبری مخابره نکرده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان