فرار خونبار پس از شلیک پلیس!+عکس


فرار خونبار پس از شلیک پلیس!+عکس

دزد سابقه داری که در عملیات تعقیب و گریز پلیسی، هدف اصابت دو گلوله قرار گرفته بود در حالی ماجرای عجیبی را رقم زد که فقط چهار روز از آزادی اش می گذشت.

این حادثه خونبار بامداد بیست و دوم بهمن هنگامی رخ داد که نیرو‌های گشت کلانتری شفای مشهد در ادامه اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، خیابان‌های حوزه استحفاظی را قرق کرده بودند و با دقت هر مورد مشکوک را زیر ذره بین بررسی‌های پلیسی قرار می‌دادند در همین حال افسر گشت کلانتری با مشاهده پرایدی که در وضعیت نامناسب پارک شده بود، پدال قرمز خودروی سبز پلیس را فشرد و به شیوه نامحسوس، راننده خودروی روشن را در حالی زیر نظر گرفت که رفتار‌های مشکوک راننده جوان در ساعت ۴ بامداد، توجه نیرو‌های گشتی را به خود جلب کرده بود.

هنوز چند دقیقه بیشتر از این ماجرا نمی‌گذشت که نیرو‌های گشت تغییر تاکتیک دادند و آژیرکشان به سمت پراید حرکت کردند. راننده جوان که کاپشن تیره رنگ به تن داشت، در یک لحظه با دیدن خودروی پلیس، به گونه‌ای وحشتناک و با سرعت زیاد در حالی اقدام به فرار کرد که خودروی پراید را به صورت مورب و آماده حرکت در فاصله میان دو خودروی دیگر پارک کرده بود. همزمان با فرار راننده، عملیات تعقیب با دستور شبانه سرگرد امارلو (سرپرست کلانتری شفا) از خیابان نکا ۹ آغاز شد. افسر گشت آژیرکشان به راننده جوان پراید دستور «ایست» می‌داد، اما او که خود را در محاصره می‌دید همچنان پدال گاز را می‌فشرد و به طرز هولناکی خیابان‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذاشت، صدای کشیده شدن لاستیک بر آسفالت خیابان‌ها و ترمز‌های ناگهانی، تعدادی از اهالی محل را خواب آلود به کنار پنجره‌ها می‌کشید. پراید از بولوار حر عاملی وارد میدان ابوطالب شد و راننده همچنان بر سرعت وحشتناک پراید می‌افزود.

در اثنای این تعقیب و گریز، استعلام بی سیمی نیرو‌های گشت از سیستم فرماندهی مرکز نیز نشان داد که پراید مشکی رنگ تحت تعقیب، سرقتی است بنابراین عملیات پلیس، با هماهنگی‌های بیشتری ادامه یافت چرا که مبارزه قاطعانه با سرقت از چند ماه قبل در دستور کار مستقیم نیرو‌های انتظامی قرار گرفته است. چند دقیقه بعد و با هماهنگی سرکلانتری، نیرو‌های گشت خودرویی کلانتری شهید هاشمی نژاد مشهد نیز برای اجرای طرح مهار به یاری نیرو‌های کلانتری شفا آمدند و این گونه عملیات پلیس وارد مرحله جدیدی شد. فرمان «ایست» با صدای شلیک تیر‌های هوایی سکوت بامدادی را به هم ریخت، اما سارق جوان، بی توجه به اخطار‌های قانونی، به فرار خود ادامه می‌داد. نیرو‌های گشت دو کلانتری مشهد در حالی وارد بولوار عبدالمطلب و شهید کامیاب شدند که برای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه ناگهانی یا بروز خسارت به شهروندان و خودرو‌های عبوری، همچنان به شلیک‌های هوایی اکتفا کرده بودند. با وجود این باز هم جوان سوار بر خودروی سرقتی، برای فرار از چنگ قانون، بی محابا می‌گریخت و بی توجه به چراغ‌های راهنمایی، از چهارراه‌ها نیز یکی پس از دیگری عبور می‌کرد. بالاخره این تعقیب و گریز در حالی به بولوار مصلی و شهید رستمی رسید که به دلیل بارندگی و لغزنده بودن آسفالت خیابان ها، هر لحظه احتمال وقوع حادثه‌ای تلخ می‌رفت. در این هنگام به ناچار نیرو‌های گشت خودروی پراید را هدف گرفتند و با کاستن از سرعت خودرو، چند گلوله شلیک کردند. برخی از گلوله‌ها به خودروی پراید اصابت کرد، ولی راننده با سرعت سرسام آور به درون خیابان‌های فرعی پیچید و در جهت خلاف ناپدید شد.

ماموران انتظامی که احتمال می‌دادند برخی از گلوله‌های شلیک شده، به اتاق پراید اصابت کرده باشد، ماجرا را به مراکز درمانی اطلاع دادند چرا که بعضی شواهد از مجروح شدن راننده پراید حکایت می‌کرد.

هنوز ماموران انتظامی در حال تحقیقات میدانی و گزارش موضوع به دیگر مراکز انتظامی بودند که نیرو‌های اورژانس ۱۱۵، جوان ۳۵ ساله مجروحی را به بیمارستان شهید هاشمی نژاد منتقل کردند. کادر پزشکی بیمارستان با دیدن آثار اصابت دو گلوله در کتف و پهلوی چپ این جوان مجروح، بلافاصله مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دادند. عقربه‌های ساعت از ۹ صبح گذشته بود که جانشین کلانتری شفا و نیرو‌های تجسس عازم مرکز درمانی شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

بررسی‌های مقدماتی حکایت از آن داشت که جوان مجروح به احتمال زیاد، راننده پرایدی است که چند ساعت قبل تحت تعقیب نیرو‌های گشت قرار گرفته بود. به همین دلیل ماموران تجسس با استفاده از شیوه‌های اطلاعاتی و تخصصی و همچنین حضور نیرو‌های عملیاتی گشت‌های انتظامی دو کلانتری، متهم فراری را شناسایی کردند.

این جوان مجروح که «محمد- الف» نام دارد، به دلیل اصابت گلوله قادر به بازجویی نبود و بلافاصله به اتاق عمل هدایت شد.

ماموران تجسس کلانتری شفا درحالی گلوله سازمانی خارج شده از پهلوی سارق را ضمیمه پرونده کردند که شانه زخمی او نیز قبل از رسیدن به بیمارستان و در مکان دیگری بخیه خورده بود.

صبح روز گذشته، زمانی که متهم مذکور بهبودی نسبی یافت و به بخش مراقبت منتقل شد، افسران زبده تجسس به سرپرستی ستوان آریایی (رئیس تجسس کلانتری شفا) عازم مرکز درمانی شدند تا وضعیت جسمی متهم را بررسی کنند چرا که تحقیقات نیرو‌های تجسس نشان می‌داد او از سارقان حرفه‌ای خودرو است و آخرین بار نیز در بهمن ماه جاری به اتهام سرقت خودرو و قطعات با دستور بازپرس شعبه ۴۱۱ دادرسی عمومی و انقلاب مشهد روانه زندان شده بود.

در همین حال «محمد- الف» که مدعی بود چهار روز قبل با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده است به سرقت پراید از شهرک شهید بهشتی اعتراف کرد و محل رها کردن خودروی سرقتی را لو داد.

رئیس پلیس مشهد نیز روز گذشته با تایید این خبر گفت: در راستای اجرای طرح‌های ویژه مبارزه و پیشگیری از انواع سرقت‌ها در مشهد، نیرو‌های گشت انتظامی به طور محسوس و نامحسوس در همه نقاط احتمال وقوع جرم حضور چشمگیری دارند و باهرگونه فعالیت‌های مجرمانه و به ویژه سرقت با قاطعیت عمل می‌کنند.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی افزود: با هماهنگی و حمایت‌های ویژه قضایی، هیچ مجرمی در سایه امن قرار ندارد و در صورت ارتکاب جرم، اقتدار پلیس را به چشم خواهد دید.

وی با اشاره به ماجرای سارقی که چند روز قبل در حوزه استحفاظی کلانتری شفای مشهد و هنگام ارتکاب جرم هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد، به تشریح حادثه روز گذشته و اصابت دو گلوله به سارق ۳۵ ساله نیز پرداخت و افزود: بررسی‌های مقدماتی نیرو‌های تجسس کلانتری که با فرماندهی سرگرد علی امارلو صورت گرفت نشان داد، سارق جوان پس از آن که با اصابت دو گلوله و پشت فرمان خودرو مجروح شده بود، به منزل یکی از دوستانش رفته و دوست وی برای نجات جان او با اورژانس تماس گرفته بود، اما این که شانه این سارق در کدام مکان بخیه شده، موضوعی است که پلیس همچنان پیگیری می‌کند.

سرهنگ صارمی ساداتی، با تاکید بر این که نیرو‌های انتظامی برای حفاظت از جان و مال شهروندان به هیچ مجرمی ترحم نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: با تدابیر سردار تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) تقویت گشت‌های موتوری، پیاده و خودرویی، همچنان ادامه دارد و طرح‌های ویژه‌ای نیز برای مبارزه با سرقت‌ها در دستور کار پلیس است. فرمانده انتظامی مشهد تصریح کرد: برخی از سارقان و مجرمان با تصور این که پلیس در روز‌های خاص و تعطیل، سرگرم برقراری امنیت مراسم ویژه است و در کوچه و خیابان حضور ندارد، به فکر اقدامات مجرمانه می‌افتند که این خیال باطلی است. وی به سارقان هشدار داد: از این پس هیچ جای امنی در مشهد وجود ندارد و نیرو‌های انتظامی به طور شبانه روزی در حوزه‌های استحفاظی حضور دارند تا از اموال مردم مراقبت کنند. وی در عین حال به شهروندان نیز توصیه کرد: نکات ایمنی و امنیتی را برای محافظت از اموال و به ویژه خودرو‌های پارک شده در خیابان‌ها رعایت کنند تا به راحتی در دسترس یغماگران اموال مردم قرار نگیرد. وی همچنین از رانندگان خواست توصیه‌های پیشگیرانه پلیس برای جلوگیری از سرقت را همزمان با نصب تجهیزات ضدسرقت روی خودرو‌ها جدی بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس