مسابقه «چله پرافتخار» ویژه طلاب جامعه الزهرا(س) برگزار می‌شود


مسابقه «چله پرافتخار» ویژه طلاب جامعه الزهرا(س) برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام برزو از برگزاری مسابقه «چله پرافتخار» با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب ویژه طلاب جامعه الزهرا(س) خبر داد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: حجت‌الاسلام «حسن برزو» با اشاره به اینکه دهه مبارک فجر از جمله مهم‌ترین ایامی است که با گذشت ۴۱ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، مورد پاسداشت عموم ملت انقلابی ایران قرار می‌گیرد، اظهار کرد: از این رو اداره کل امور فرهنگی جامعه الزهرا(س) ضمن برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در این دهه مبارک نسبت به برگزاری مسابقه بازبینی بیانیه گام دوم انقلاب با عنوان «چله پر افتخار» اقدام کرده است.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) بیان کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: «انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که یک چلّه‌ی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمان هایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومـت به نظـرمی‌رسیدند، از کرامـت خـود و اصـالت شعـرهـایش صیـانت کرده و اینـک وارد دوّمیـن مرحله‌ی خودسـازی و جامعـه‌پردازی و تمـدّن‌سـازی شـده ‌است».

حجت الاسلام برزو، هدف از برگزاری این مسابقه را بررسی آثار و برکات انقلاب اسلامی، تببین نقش جوانان در استحکام مبانی دینی انقلاب اسلامی، نگاهی به نعمت های الهی ایران اسلامی، توجه به مسائل و مباحث مرتبط با موضوع انقلاب و پیروزی جمهوری اسلامی در بیانات مقام معظم رهبری دام ظله العالی، نقش آفرینی و مؤثربودن جوان انقلابی و بصیر بر اساس بینش اسلامی در همه زمینه ها و تأثیر مهم ولایت فقیه در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

وی گفت: این مسابقه ویژه بانوان طلبه حضوری و غیرحضوری سراسر کشور برنامه ریزی شده و علاقه‌مندان می‌بایست جهت شرکت در مسابقه، «کتابچه بیانیه گام دوم»را از دهه مبارک فجر تا ۱۲ اسفند مطالعه کرده و با ارسال پاسخنامه در زمان ذکر شده در این مسابقه شرکت کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) گفت: این مسابقه به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و در این مسابقه ۶۰ سؤال مطرح شده که شرکت کنندگان می بایست به ۴۱ سؤال آن پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام برزو افزود: شرکت کنندگان پاسخنامه های خود را تا ۱۲ اسفند از طریق پست الکترونیک به نشانی ghft@jz.ac.ir و یا کانال معاونت فرهنگی تبلیغی در پیام رسان سروش به نشانی https://sapp.ir/jz_m.f.t ارسال کنند. پاسخنامه های کمتر از ۴۱ سوال در قرعه کشی شرکت داده نخواهند شد.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) خاطر نشان کرد: اسامی برگزیدگان مسابقه همزمان با میلاد باسعادت امیر المؤمنین(ع) اعلام خواهد شد و خواهران طلبه می توانند درصورت ضرورت با شماره ۳۲۱۱۲۴۲۶ – ۰۲۵ تماس بگیرند.

حجت‌الاسلام برزو همچنین بانوان طلبه را به مطالعه کتاب «مبانی قرآنی گام دوم» تألیف حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی توصیه کرد و گفت: این کتاب شرحی قرآنی بر بیانیه گام دوم انقلاب است که مؤلف کتاب در مقدمه این کتاب نوشته است: «این نامه که نتیجه عمری تجربه همراه با تقوا و بصیرت است، ما را بر آن داشت که گوشه‌ای از مبانی قرآنی و روایی آن را بیان کنیم و در خط امام رضا علیه‌السلام قرار بگیریم که فرمود: هرگاه از ما جمله‌ای شنیدید، مبانی قرآنی آن را از ما بپرسید تا بدانید که سخنان ناب اهل‌بیت(ع) برخاسته از قرآن است».

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا