سبقت در بی‌قانونی مدعیان


سبقت در بی‌قانونی مدعیان

ارومیه- ایرنا- نامزدهای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه ارومیه طی نخستین شب و روز مهلت قانونی تبلیغات ضمن بی‌توجهی به برنامه‌ریزی مجریان انتخابات، به چسباندن پوسترهای خود روی در و دیوار و هر جای ممکن شهر اقدام کردند.

در حالی که مجریان انتخابات در ارومیه از ایجاد مکان های مشخص در ۶۵ نقطه شهر برای چسباندن اقلام تبلیغاتی خبر داده بود، برخی از نامزدها به چسباندن تبلیغات محیطی روی دیوارها، تیرهای برق، جدول کنار خیابان‌ها و ... اقدام کرده‌اند که به گفته مسوولان بی‌قانونی به شمار می‌رود.

فرماندار ارومیه روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: از ساعت ۱۳ تا ۱۵ دیروز جلسه توجیهی با نامزدهای انتخاباتی برگزار شد و ممنوعیت نصب پوستر بر روی در و دیوار مورد تاکید قرار گرفت اما متاسفانه همان افرادی که در ردیف‌های نخست این جلسه نشسته بودند، بیشتر از همه بداخلاقی و بی‌قانونی کرده‌اند.

علیرضا ملامحمدی‌زاده با تاکید بر اینکه نصب پوستر غیر از محل‌های مشخص‌ بی‌قانونی است، بیان کرد: برای همه متخلفان پرونده قضایی تشکیل می‌شود تا از گسترش این نوع از تبلیغات افسار گسیخته طی روزهای آینده جلوگیری شود.

مسعود فرجام، یک شهروند ارومیه نیز با اشاره به اینکه در برخی از موارد کار به چسباندن عکس روی پوستر سایر نامزدها کشیده‌است، اضافه کرد: در حقیقت آنان با پوشاندن عکس رقیب خود و بداخلاقی انتخاباتی، سعی در شناساندن نامزد مورد نظر خود را دارند؛ اگر جلو این بی‌قانونی گرفته نشود، طی روزهای آینده رقابت پرهزینه نامزدها با تبلیغات محیطی افزایش خواهد یافت.

رقیه اسدی، یک شهروند دیگر نیز بیان کرد: با توجه به اینکه همه این افراد برای رسیدن به کرسی‌های بهارستان و قانون‌گذاری طی چهار سال آینده با یکدیگر رقابت می‌کنند و برای احراز صلاحیت خود در هیات‌های اجرایی و نظارت از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند، چراغ سبز آنان به طرفدارانشان برای پوشاندن در و دیوار با اقلام تبلیغاتی، می‌تواند نوعی بی‌توجهی به قانون باشد.

ندا حسینی یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: نامزدها با الصاق این اقلام تبلیغاتی بر روی دیوارهای سفید در نظر گرفته شده باید ضمن رعایت قانون به حقوق شهروندی مردم نیز احترام بگذارند.

وی اظهار داشت: این اقدام تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنان از جهت دیگری نیز قابل توجه است زیرا با توجه به گران بودن کاغذ و کمبود آن در سطح کشور، تلاش برخی از نامزدها برای استفاده بیشتر از تبلیغات محیطی نوعی بی‌توجهی به وضعیت معیشتی مردم به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا امکان حضور یافتن در میان مردم و استفاده از فرصت به دست آمده در فضای مجازی باتوجه به اقبال بیشتر مردم به این فضا وجود دارد و نامزدها در روزهای آینده می‌توانند راه را برای تبلیغات انتخاباتی با هزینه‌های کمتر مهیا کنند.

به نظر می رسد مردم نیز در این دوره از انتخابات امیدوار هستند که در سایه توجه بیشتر نامزدها به قوانین تبلیغاتی، زمینه برای رعایت قانون در جامعه بیش از پیش فراهم شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403