مولفه‌های موفقیت یک مسجد / رونق مساجد به گسترش سبک زندگی دینی کمک می‌کند


مولفه‌های موفقیت یک مسجد / رونق مساجد به گسترش سبک زندگی دینی کمک می‌کند

یک استاد درس خارج فقه با بیان‌اینکه با وجود رقبای بسیار مسجد همچنان حرف اول را در جذب نسل جوان می‌زند، گفت: فضای مساجد باید به گونه‌ای باشد که افراد مدام به دیگران از خاطره‌های خود از حضور در مساجد بگویند.

آیت‌ الله «سید هاشم حسینی بوشهری» در گفت ‌و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه رفت و آمد به مسجد از نشانه های ایمان و تقوی است، اظهار کرد: اگر جایگاه مساجد در کشور همچون گذشته باشد شاهد گسترش سبک زندگی دینی در جامعه خواهیم بود و به این صورت ایمان و تدین مردم رشد می کند.

این استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: در هر جامعه ای مسجد رونق داشته باشد بیماری های روحی و روانی کاهش و در مقابل، آرامش روحی و دوستی گسترش می یابد. بنابراین با رونق بخشیدن به مساجد بسیاری از هزینه های جامعه، خانواده و افراد کم می شود.

وی ادامه داد: وجود امام جماعتی عالم، مهربان، خوش برخورد، مردمدار و تمام وقت، مهم ترین مولفه های موفقیت یک مسجد است بنابراین اگر امام جماعتی نتواند سه نوبت در مسجد حاضر شود یا مکررا در سفر باشد و در مسجد حضور نیابد، نمی توان به موفقیت این مسجد امید داشت.

حسینی بوشهری با بیان اینکه باوجود رقبای بسیار همچنان مسجد حرف اول را در جذب نسل جوان می زند و این موضوع در مناسبت های مختلف قابل مشاهده است، تاکید کرد: دشمن برای تضعیف مساجد تلاش می کند و اگر می خواهیم این مرکز دینی همچنان محور جامعه باشد باید بیش از گذشته به آن توجه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فضای مساجد باید به گونه ای باشد که افراد مدام به دیگران از خاطره های خود از حضور در مساجد بگویند نه اینکه رغبتی به نقل این موضوع نداشته باشند. همه این ها مشروط به برخورد خوب ائمه جماعات، خادمان و سایر کارگزاران مسجدی و دقت در رعایت نظافت و تمیزی مساجد است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403