دارای اضافه‌وزن هستید و می‌خواهید با هواپیما سفر کنید؟


دارای اضافه‌وزن هستید و می‌خواهید با هواپیما سفر کنید؟

یکی از پدیده‌هایی که انسان‌ها امروزه با آن روبرو هستند، مسئله‌ای به نام اضافه‌وزن و یا چاقی بیش‌ از حد است که روی بسیاری از امور زندگی آن‌ها تأثیر گذاشته است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام الی گشت، حال زمانی که مسافرانی با اضافه‌وزن بالا می‌خواهند با هواپیما سفر کنند، کمی شرایط برایشان متفاوت‌تر از مسافرین عادی می‌شود. صندلی‌های هواپیما برای فردی با وزن طبیعی ساخته‌ شده‌اند و در شرایطی که کسی با اضافه‌وزن زیاد روی آن بنشیند، راحتی و شرایطی را که باید داشته باشد را طبیعتاً، ندارد.

ایرلاین‌های مختلف در برابر مسافران با اضافه‌وزن چه می‌کنند؟

معمولاً مسافران زمانی که می‌خواهند بلیط هواپیما را مخصوصاً به‌صورت تلفنی و یا اینترنتی بخرند، به این مسئله دقت نمی‌کنند که اگر دارای اصافه وزن باشند، این مسئله روی سفر آن‌ها با هواپیما و یا حتی بلیطی که خریداری کرده‌اند، تأثیر می‌گذارد یا نه؟ از آنجایی‌ که با توجه به سبک زندگی‌های امروزی، تعداد مسافران دارای اضافه‌وزن روزبه‌روز در حال افزایش است؛ بیشتر ایرلاین‌ها در حال اتخاذ سیاست‌هایی هستند که هم این دسته از مسافران را داشته باشند و هم حریم شخصی مسافران در طول پرواز حفظ شود.

راه‌کار مشترک برای افراد دارای اضافه‌وزن برای خرید بلیط هواپیما

اگر بلیط هواپیما خریده‌اید و دارای اضافه‌وزن بیش‌ از اندازه‌ای هستید، ایرلاین‌ها راهکارهایی را ارائه داده‌اند که با به کار بستن آن‌ها، بتوانید سفری راحت و خوب با هواپیما داشته باشید. در ادامه آن‌ها را برای شما نام‌ خواهیم برد.

دو صندلی در کنار هم رزرو کنید

یکی از راهکارهای شرکت‌های هواپیمایی در برابر این پدیده، رزرو ۲ صندلی در کنار هم است. در این‌جور مواقع ایرلاین‌ها به مسافران پیشنهاد می‌کنند تا اگر بیش‌ازحد اضافه‌وزن دارند برای راحتی اول خودشان و بعد مسافرینی که در کنار آن‌ها خواهند نشست، دو صندلی رزرو کنند.

از تخفیف‌های صندلی‌های هواپیما باخبر شوید

یکی از تمهیدات ایرلاین ها برای مسافرین دارای اضافه‌وزن خود، تخفیف‌های آن‌ها روی فروش صندلی دوم است. به‌ هرحال پرداخت هزینه صندلی دوم برای هر مسافری کار راحت و ساده‌ای نیست. در این‌جور مواقع، می‌توانید با خبر از تخفیف‌های ویژه ایرلاین‌ها روی خرید بلیط هواپیما صندلی دوم، خرید بهتری داشته باشید.

با پرواز بیزینس کلاس و فرست کلاس سفر کنید

یکی از دیگر راهکارهایی که می‌توانید در شرایط داشتن اضافه‌وزن، سفری خوب و راحت داشته باشید این است که بلیط هواپیما برای پرواز بیزینس کلاس و یا فرست کلاس خریداری نمایید. صندلی‌هایی که در این دو کلاس پروازی به مسافران اختصاص داده می‌شود هم راحت‌تر هستند و هم بزرگ‌تر. البته فضای بسیار زیادی هم از سمت پشت و جلودارند. به این صورت مسافر، راحت‌تر می‌تواند در جای خود مستقر شود و مسافری هم در فاصله نزدیک به او ننشسته است.

انتخاب بهترین شرکت مسافرتی و گردشگری برای خرید بلیط هواپیما

برای خرید بلیط هواپیما به یکی از بهترین مجموعه‌های خدمات گردشگری و مسافرتی مراجعه کنید. معمولاً شرکت‌هایی که در این سطح از اعتبار فعالیت می‌کنند، همیشه بهترین راه‌حل‌ها را در اختیار مسافرین خود می‌گذارند. می‌توانید با مراجعه به این مجموعه‌ها چه به‌صورت حضوری و چه به‌صورت غیرحضوری از مشاوره کارشناسان مجرب آنان استفاده نمایید و در نهایت با اتخاذ بهترین روش و استفاده از خدمات ویژه و امکانات شرکت‌های مسافرتی و گردشگری، سفری خوب و راحت داشته باشید.

راه‌کارهای خاص ایرلاین‌ها برای افراد دارای اضافه‌وزن

برخی از ایرلاین‌ها، پا را فراتر از این راه‌حل‌هایی که بالاتر برایتان گفتیم گذاشته‌اند و اقدام به ارائه راهکارهای خاص و گاهی عجیب خودشان نموده‌اند. در ادامه برخی از این راهکارها را برای شما نام‌خواهیم برد.

رویکرد ساوت وست ایرلاینز در برابر مسافران دارای اضافه‌وزن

شرکت هواپیمایی ساوت وست ایرلاینز در این شرایط اقدام به تشویق مسافرانش برای خرید بلیط دوم می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد تا مطمئن شوند که جای بیشتری در پرواز خواهند داشت. این شرکت به مسافرینش قول می‌دهد که در صورتی‌ که صندلی دوم به کارشان نیاید، تمامی هزینه‌های آن را به مسافر پس بدهد.

رویکرد یونایتد ایرلاینز در برابر مسافران دارای اضافه‌وزن

شرکت هواپیمایی یوناتد ایرلانیز یک قانون صریح و مشخص دارد. این ایرلاین می‌گوید که اگر مسافری در شرایط بدنی به سر می‌برد که به حریم مسافر کناردستی خود وارد می‌شود، دو راه‌حل برای او پیشنهاد می‌کنیم. یا این‌ که بلیط صندلی کناردستی خود را خریداری نماید و یا این‌ که در کنار خرید بلیط هواپیما، صندلی تخت خواب‌دار نیز خریداری نماید.

رویکرد ساموآ ایر در برابر مسافران دارای اضافه‌وزن

شرکت هواپیمایی ساموآ ایر هم قانونی دارد که به‌موجب آن، مسافران دارای اضافه‌وزن باید مالیات چاقی بدهند. شاید برایتان عجیب باشد اما این قانون برای افراد کاملاً پذیرفته‌ شده است و در حال حاضر به مالیات چاقی بین مسافرین این ایرلاین مشهور شده است.

دارای اضافه‌وزن هستید و می‌خواهید با هواپیما سفر کنید؟


اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: ۰۲۱۸۵۴۰
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه ۲۳، پلاک ۷

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا