لغو کنگره جهانی موبایل در بارسلونا به دلیل شیوع کرونا


لغو کنگره جهانی موبایل در بارسلونا به دلیل شیوع کرونا

به دنبال شیوع جهانی ویروس کرونا و در پی برگزاری یک جلسه فوق‌العاده، کنگره جهانی موبایل در بارسلونا لغو شد.

لغو کنگره جهانی موبایل در بارسلونا به دلیل شیوع کرونا

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، انجمن سامانه جهانی‌ ارتباطات سیار (GSMA) چهارشنبه شب پس از برگزاری جلسه فوق‌العاده تصمیم گرفت کنگره جهانی‌ موبایل را در بارسلون به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا لغو کند.

GSMA از زمان برگزاری اولین دوره کنگره جهانی موبایل در بارسلونا در سال ۲۰۰۶، GSMA، صنعت ارتباطات، دولت‌ها، وزیران، سیاستگذاران، اپراتورها و رهبران صنعت را در سراسر این اکوسیستم تشکیل و توسعه داده شده است. با وجود محیط بارسلونا و کشور میزبان امروز GSMA به خاطر نگرانی‌ها در حوزه سلامت تصمیم گرفت برگزاری MWC را در سال ۲۰۲۰ کنسل کند، زیرا نگرانی جهانی در رابطه با شیوع کرونا، نگرانی سفر و شرایط دیگر باعث می‌شود که شرکت کنندگان نتوانند این رویداد را برگزار کنند.

برخی از شرکت‌ها از جمله آمازون، دویچه تلکام، اریکسون، فیسبوک، HMD، اینتل، الجی، نوکیا، NTT Docomo، سونی و نینتندو! اعلام کرده‌اند که در این کنگره شرکت نخواهند کرد.

GSMA این تصمیم را طی یک بیانیه مطرح کرد که در آن تاکید شده میزبان به این تصمیم احترام گذاشته و درک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن ضد ویروس کرونا وارد بازار شد

لغو این کنگره، هزینه‌های میلیونی در پی خواهد داشت؛ کمترین هزینه‌ای که غیبت شرکت کنندگان می‌تواند سبب شود، بیش از ۵۰۰ میلیون یورو برآورد شده است؛ افزون بر آنکه اکنون یک دعوای حقوقی بر سر اینکه آیا انجمن مذکور یا شرکت‌ها باید هزینه این ضررها را پرداخت کنند وجود دارد؛ زیرا بیمه شامل وضعیت‌های احتمالی‌ نظیر بیماری‌های واگیر نمی‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در