شهردار اردبیل: انحراف در بودجه شهرداری در حد صفر است


شهردار اردبیل: انحراف در بودجه شهرداری در حد صفر است

شهردار اردبیل گفت: انحراف در بودجه شهرداری اردبیل در سال گذشته و امسال در حد صفر است و ما براساس مصوبه شورای شهر منابع خود را در پروژه‌های تعریف شده هزینه کردیم.

به گزارش ایسنا، حمید لطف‌اللهیان در کیمسیون بررسی لایحه و متمم بودجه 99 با قدردانی از اعضای شورای شهر در بررسی لایحه متمم سال 98 اظهار کرد: اعضای شورای شهر در جلسات متعدد این لایحه را بررسی کردند که هم متمم و هم تعرفه از جامعیت کامل برخوردار بوده و به موقع نیز تصویب شد.


وی به روزهای پایانی اعمال تخفیف 30 درصد برای عموم شهروندان اشاره و خاطرنشان کرد: ما طی امروز و فردا در هر پنج منطقه شهرداری اردبیل حاضر هستیم تا به شهروندان تا آخرین نفر خدمات ارائه کرده و پرداخت کنندگان عوارض را کمک و همراهی کنیم.


شهردار اردبیل افزود: روز جمعه همکاران ما از ساعت 10 صبح تا آخرین نفری که مراجعه خواهند کرد تخفیف 30 درصد را اعمال می‌کنند و از روز شنبه نیز تخفیف 20 درصد آغاز خواهد شد.


لطف‌اللهیان بیان کرد: 80 درصد بودجه شهرداری در دو ماه پایانی سال محقق می‌شود و ما با یک واقع‌بینی متمم را تدوین و به شورا تقدیم کردیم و امیدواریم رقم پیشنهادی شهرداری اردبیل به تصویب برسد.


وی گفت: تصویب رقم پیشنهادی شهرداری انگیزه مضاعفی را به همکاران ما خواهد داد تا در ماه‌ پایانی سال با تلاش بیشتر برای کسب منابع شهرداری اقدام کرده و درآمد مدنظر را تحقق بخشیم.


شهردار اردبیل گفت: برای اولین بار در شهرداری اردبیل ما کاری را بدون قرارداد انجام ندادیم و تمام مراحل قانونی کار با انعقاد قرارداد به نتیجه رسیده و یک انضباط مالی و مکانیزم مشخص سبب شده تا روند مطلوبی را شاهد باشیم.


لطف‌اللهیان تصریح کرد: سال گذشته با اعمال 15 درصد افزایش تعرفه تحقق بودجه را به شکل مطلوب شاهد بودیم و در دو ماه پایانی امسال نیز با توجه به تخفیفات اعمال شده افزایش درآمد شهرداری عینی و ملموس است.


وی ادامه داد: با وجودئ اینکه ما با افزایش 36 درصدی حقوق کارگران و 46 درصدی حق بیمه و مالیات روبرو بودیم ولی با وجود این همه سنگینی کار ما حتی یک ریال نیز بدهکار کارگران نیستیم.


شهردار اردبیل بیان کرد: ما حتی عیدی کارگران را نیز پرداخت کردیم و تنها از سال گذشته بخشی از پول سنوات کارگران باقی مانده و آن را نیز پرداخت می‌کنیم و حق و حقوق معوق از بابت کارگران و کارکنان نداریم.


لطف‌اللهیان اظهار کرد: برای پروژه‌های سال آینده و شروع به موقع طرح‌های توسعه فضای سبز آگهی مناقصه انتشار یافته تا به موقع پیمانکار را مشخص کنیم.


وی خاطرنشان کرد: روند کار در این دو سال به گونه‌ای بوده که ما فعالیت‌های خود را به صورت شفاف انجام دادیم و آماده ارائه تمام مستندات در انضباط مالی و حرکت بر مبنای مصوبه شورا هستیم و تلاش می‌کنیم تا یک اقدام مطلوب و مناسب به انجام برسد.


شهردار اردبیل در مورد طرح سرمایه‌گذار امحای زباله و تولید سوخت جامد بیان کرد: این سرمایه‌گذار نیاز به تسهیلات دارد که زمین محل اجرای پروژه را که 8 هکتار است باید به عنوان وثیقه نزد بانک نگهدارد.


لطف‌اللهیان ادامه داد: قطعا با یک قرارداد مشخص و توافق کامل و جامع این پروژه را به دست سرمایه‌گذار اجرایی خواهیم کرد که البته در این زمینه نظر نهایی با اعضای شورای شهر خواهد بود.


وی همچنین در مورد پروژه سرمایه‌گذاری شورابیل و خرید چند دستگاه اتوبوس و خودروهای شارژی و برقی برای جابه‌جایی مسافران و گردشگران گفت: باید در چنین پروژه‌هایی انحصار شکسته شده و سرمایه‌گذاران متعددی امکان فعالیت داشته باشند تا به روش BOT بتوانیم هم سهم خود را از این پروژه‌ها دریافت کرده و هم سرمایه‌گذار را ترغیب و تشویق به اجرای طرح‌های متفاوت کنیم.

با رای اعضای شورای شهر اردبیل و بعد از بررسی لایحه متمم سال 98 شهرداری اردبیل در کمیسیون‌های تخصصی این لایحه با رقم 400 میلیارد تومان منابع شهرداری به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرداری برای متمم 437 میلیارد تومان منابع اعتباری پیشنهاد کرده بود که بعد از بحث و بررسی و بالا و پائین کردن برخی از ارقام و ردیف‌ها در نهایت متمم را با 400 میلیارد تومان تصویب کردیم تا در اختیار شهرداری قرار گیرد.


زهرا قدیمی خاطرنشان کرد: در بررسی لایحه متمم سعی شد تا ارقام به شکل واقعی در نظر گرفته شود و به هیچ وجه لایحه غیرواقعی و غیرعملیاتی به تصویب نرسد که شهرداری نیز با اولویت پروژه‌های مدنظر را عملیاتی و اجرایی خواهد کرد.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل افزود: بیشترین درآمد شهرداری در دو ماه پایانی سال محقق می‌شود و انتظار می‌رود با متمم به تصویب رسیده شهرداری امکان پرداخت مطالبات پیمانکاران و همچنین تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را در اولویت قرار داده و به شکل منسجم بتواند کار را به پیش ببرد.


قدیمی بیان کرد: اعضای شورای شهر در جلسات فشرده‌ای که در یک هفته گذشته داشتند متمم را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دادند و در نهایت در جلسه رسمی شورای شهر با پیشنهاد 400 میلیارد تومان متمم نهایی شد تا زمینه برای سرعت گرفتن پروژه‌های عمران شهری فراهم آید.


وی گفت: 35 میلیارد تومان قرار است از محل اعتبارات دولتی به پل قدس اختصاص یابد که با توجه به پیشنهاد شهرداری برای متمم بودجه 98 که بیش از 415 میلیارد تومان بود ما در نهایت با نظر مساعد اعضای شورای شهر قم 400 میلیارد تومان را مصوب و ابلاغ کردیم.


قدیمی ادامه داد: از هفته آینده در جلساتی فشرده اعضای شورای شهر بررسی بودجه 99 شهرداری را آغاز خواهد کرد تا بتوانیم اوایل اسفندماه بودجه را به تصویب نهایی رسانده و برای اجرا به شهرداری ابلاغ کنیم.


وی تصریح کرد: امسال زودتر از سال‌های گذشته هم تعرفه و هم متمم به تصویب و تایید اعضای شورای شهر رسید و به موقع نیز بودجه 99 نهایی شده و برای ارائه به شهرداری آماده خواهد شد.


رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر اردبیل با حمایت از سرمایه‌گذاران برای حضور در شورابیل و توسعه برنامه‌های متنوع در راستای جذب سرمایه‌گذاران و طرح‌های اجرایی اظهار کرد: باید به هر شکل ممکن براساس طرح جامع شورابیل طرح‌های سرمایه‌گذاران مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به صدور مجوز اقدام لازم انجام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)