مناطق شکار ممنوع گیلان افزایش یافت


قربانعلی محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار...


قربانعلی محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اشکورات،استیل، ناو اسالم، دیلمان درفک، اژدها بلوچ و جیرنده شش منطقه شکارممنوع استان است.

منطقه شکار ممنوع زیستگاه‌هایی با ویژگی‌های بارز است که جمعیت جانوری آن‌ها به دلیل شکار بی‌رویه رو به کاهش است و از این رو به حمایت نیاز دارند؛ لذا برای مدتی محدود و به‌طور معمول سه تا پنج سال، شکار در این مناطق ممنوع می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در راستای صیانت از عرصه های با ارزش اکولوژیک استان و تحقق سیاستهای سازمان در راستای حفاظت و ارتقاء سطح مناطق و طبق درخواست مسئولان و اهالی جیرنده رودبار ، پس از بازدیدهای مکرر کارشناسان از منطقه و ارزیابی ظرفیت اکولوژیک و حیات وحش منطقه ، جیرنده رودبار به عنوان منطقه شکار ممنوع در استان گیلان به تصویب رسید.
وی تصریح کرد :با توجه به پتانسیل موجود و قرار گیری منطقه موصوف، در کریدور منطقه حفاظت شده الموت قزوین و حفاظت شده سیاهرود رودبار ،برای ارتقاء سطح حفاظت و ارائه گزارش و تکمیل فرم به سازمان حفاظت محیط زیست ، و متعاقب آن با پیگیری های مکرر این اداره کل در سازمان متبوع ، جیرنده رودبار به مدت پنج سال ، به عنوان منطقه شکار ممنوع در استان گیلان به تصویب نهایی رسید.
محمدپور افزود : همچنین پیشنهاد ارتقاء سطح مناطق حفاظت شده چسلی و بی بی یانلو ، دیلمان درفک و ناو اسالم در سازمان متبوع در حال بررسی و اقدام لازم برای تصویب است.
استان گیلان دارای ١٥ منطقه چهارگانه شامل یک پارک ملی - چهار اثر طبیعی ملی - پنج پناهگاه حیات وحش و پنج منطقه حفاظت شده است که ۹/۱۶درصد از سطح کل استان را شامل می شود ؛ همچنین استان دارای شش منطقه شکارممنوع ( اشکورات- استیل- ناو اسالم- دیلمان درفک- اژدهابلوچ و جیرنده ) نیز بوده ۱۰/۳درصد از سطح کل استان را شامل می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403