مسجد «امان» در روستای «دانیپور» هند جایگزین مسجد «بابری» می‌شود


مسجد «امان» در روستای «دانیپور» هند جایگزین مسجد «بابری» می‌شود

بنابر درخواست مسلمانان روستای دانیپور هند، مسجد جدیدی که قرار است در زمین اختصاص داده شده به مسلمانان به جای مسجد بابری ساخته شود، «امان» نام می‌گیرد.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از « outlookindia»، روستای «دانیپور» که به تازگی زمینی برای ساخت مسجد جدید در آن به مسلمانان اختصاص داده شده است دارای 22 مسجد کوچک و بزرگ است.

این روستا که قرار است میزبان مسجد جدیدی در ازای از دست رفتن حق بازسازی مسجد «بابری» برای مسلمانان باشد دو هزار نفر جمعیت دارد.

به گفته ساکنان این روستا،چهار مسجد از 22 مسجد موجود در این روستا جزو مساجد جامع هستند و نمازهای جمعه در آنها اقامه می شود.

امید اهالی روستای دانیپور این است که ساخت مسجد جدید بتواند تسهیلات تازه ای برای آنها فراهم کند و در توسعه این منطقه موثر واقع شود.

زمین در نظر گرفته شده برای این مسجد در مجاورت معبد «شاهگادا بابا» متعلق به قرن 18 که برای صوفیان است ،قرار دارد.

ساکنان این روستا که نیمی از آنها را مسلمانان تشکیل می دهند می گویند که مسجد جدید باید به نام مسجد «امان» به معنای مسجد صلح نامگذاری شود.

آنها از دولت درخواست کرده اند تا تضمین دهد گروه های راست گرا ،مناقشه ای را بر سر این مسجد همانطور که در مورد مسجد «بابری» ایجاد کردند ،به راه نمی اندازند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس