اجرای طرح پیشگیری از ورود حیوانات وحشی به خلخال


اجرای طرح پیشگیری از ورود حیوانات وحشی به خلخال

اردبیل_ایرنا _سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال از اجرای طرح پیشگیری از ورود حیوانات وحشی به محدوده این شهر از سوی این اداره خبرداد.

مهدی کسایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدنبال بارش برف سنگین و احتمال روی آوردن حویانات وحشی درنده برای یافتن غذا به مناطق شهری و روستایی طرح پیشگیری و گشت و پایش حومه و حواشی شهر خلخال جهت جلوگیری از ورود حیات وحش بویژه گرگ‌ها و سایر حیوانات درنده توسط محیط‌بانان این اداره اجرا می‌شود.

وی اظهارداشت: این طرح در مسیرهایی که احتمال عبور حیونات وحشی وجود دارد از جمله مناطق پشت انبار نفت ، اداره دامپزشکی ، مسیر محل دفن زباله شهر ، اطراف شهرک صنعتی خلخال و مسکن مهر ، مسیر روستای اندبیل، کارخانه نئوپان و سایر نقاط توسط یگان حفاظت محیط زیست خلخال انجام می‌شود.

او گفت: همچنین گشت شبانه یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نیز در معابر و خیابان‌های حاشیه شهر انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده حیوانات وحشی و وحوش درنده و گوشت‌خوار از جمله گرگ، روباه و شغال از نزدیک شدن و تغذیه آنها خودداری کرده و با شماره تلفن ۱۵۴۰ سامانه ارتباط مردمی حفاظت محیط زیست تماس بگیرند.

وی اظهارداشت: برای رعایت جوانب احتیاط و پیشگیری از حوادث ناخواسته مردم خلخال از تردد در مسیرهای تاریک و حاشیه شهر به صورت پیاده و تنها اجتناب و تا زمان برف‌روبی و بازگشایی کامل معابر شهر کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403