برگزاری روز ملی ایران در مقدونیه شمالی با حضور سفرای خارجی


برگزاری روز ملی ایران در مقدونیه شمالی با حضور سفرای خارجی

بلگراد- ایرنا - مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با حضور جمع کثیری از مقامات سیاسی و فرهنگی و سفرای خارجی مقیم در شهر اسکوپیه پایتخت مقدونیه شمالی برگزار شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، در این مراسم نمایندگان ویژه رییس جمهوری و وزیر خارجه، مدیران کل سیاسی منطقه ای، فرهنگی، اقتصادی و حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه مقدونیه شمالی ، سفرای ژاپن، چین، ترکیه و دیپلمات های ارشد کشورهای سوئد، لهستان، بلغارستان، رومانی، روسیه، معاون نمایندگی اتحادیه اروپا حضور داشتند.

همچنین نمایندگان برخی از وزارت خانه ها و برخی سازمان های دولتی، شخصیت ها و فعالان علمی و فرهنگی شامل استادان و روسای دانشگاهی، رییس سینماتک اسکوپیه، رییس موزه تاریخ مقاومت، دست اندرکاران اقتصادی مختلف، رییس کتابخانه ملی، علاقه مندان به ایران، زبان آموزان فارسی و ایرانیان مقیم از دیگر میهمانان در این آیین بودند.

همزمان با این مراسم، پیام های تبریک کتبی از سوی استوو پنداروفسکی رییس جمهوری و نیکولا پوپوسکی وزیر امور خارجه مقدونیه شمالی برای همتایان آنها در جمهوری اسلامی ایران، توسط مسئولین مقدونیه به سرپرست سفارت ایران در اسکوپیه تسلیم شد.

در این پیام ها، ضمن ابراز شادباش به مناسبت روز ملی و آرزوی موفقیت برای مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری شده است که روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

مقدونیه شمالی کشوری است در جنوب شرقی اروپا و شمال یونان که در سپتامبر ۱۹۹۱ میلادی از یوگسلاوی پیشین مستقل شد. پایتخت آن شهر اسکوپیه است و از شهرهای مهم دیگر آن شهر اوهرید، بیتولا و استروگا است.

شایان ذکر است که در مراسم روز ملی و بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی، منتخبی از آثار خوشنویسی با عنوان " الله "، اثر استاد انجمن خوشنویسان ایران محمدرضا افشاری نیز که طی دو نمایشگاه در مقدونیه برگزار خواهد شد در معرض دید میهمانان قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص