فرهنگ استفاده از زنجیرچرخ بین رانندگان ضعیف است


فرهنگ استفاده از زنجیرچرخ بین رانندگان ضعیف است

همدان- ایرنا- رییس پلیس راه استان همدان گفت: فرهنگ استفاده از زنجیرچرخ ضعیف است و تنها 30 درصد رانندگان عبوری از جاده‌های این استان زنجیرچرخ دارند.

سرهنگ رضا عزیزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: دو سوم رانندگان توان بستن زنجیر چرخ ندارند بنابراین ماموران پلیس راه، پرسنل هلال احمر و دیگر رانندگان اقدام به بستن زنجیر چرخ برای آنها می کنند.

وی اضافه کرد: همراه نداشتن زنجیرچرخ موجب آسیب به جاده شده با این توضیح که اداره راهداری برای پیشگیری از راهبندان و خروج خودروها از جاده مجبور به پخش شن و نمک در سطح جاده می شود.

رییس پلیس راه استان همدان افزود: پخش نمک در سطح جاده موجب از بین رفتن قیر، سطح و روکش آسفالت و در دراز مدت موجب نفوذ آب به لایه زیرین آسفالت و تجزیه زودهنگام آسفالت می شود.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: در حالت عادی این وضعیت موجب بروز سانحه رانندگی نشده اما در بلندمدت با به وجود آمدن پستی و بلندی در سطح جاده احتمال بروز سانحه زیاد است.

وی اظهار داشت: راننده برای نیفتادن خودرو داخل چاله مجبور به تغییر مسیر ناگهانی یا ترمزهای نابهنگام شده که این امر در بروز سوانح رانندگی احتمالی موثر است.

رییس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه هم اینک سطح بیشتر جاده های این استان شکسته شده است بیان کرد: چنانچه فرهنگ رانندگی و استفاده از ززنجیر چرخ افزایش یابد دیگر نیاز نیست با ریزش اندک برف

و لغزندگی سطح جاده از شن و نمک استفاده کرد.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: پخش شن و نمک علاوه بر آسیب به سطح جاده، به محیط زیست و خودرو نیز خسارت وارد می کند با این وجود جایگزینی به جز نمک برای رفع یخ زدگی جاده وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان