پویش «آری به تبلیغات سبز» راهی برای پاکیزه نگه داشتن شهر کرمانشاه


پویش «آری به تبلیغات سبز» راهی برای پاکیزه نگه داشتن شهر کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- اعضای شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیستی و منابع طبیعی کرمانشاه با راه‌اندازی پویش«آری به تبلیغات سبز» از نامزدهای مجلس خواسته‌اند از سبک تبلیغات کاغذی پرهیز کرده و تولید زباله، استفاده از ظروف یکبار مصرف و ایجاد آلودگی صوتی را به حداقل برسانند.

باشروع زمان رسمی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۱۵۸ کاندید در استان کرمانشاه رقابت خود را برای نشستن بر هشت کرسی مجلس آغاز کردند و با وجود تذکر مدیران استان، برخی از این نامزدها در همان روز اول با نصب پوستر و عکس بر در و دیوار، چهره شهر را به هم ریختند.

در همین راستا سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیستی به این دست از کاندیدهای مجلس هشدار داده‌اند که اگر حقوق محیط زیستی مردم را تضییع کنند، اسامی آنها را در رسانه‌ها منتشر و در مراجع قضایی به اتهام آنها رسیدگی می‌شود.

این تشکل مردمی در بیانیه ای اعلام کرده است: با نزدیک شدن به شروع زمان رسمی تبلیغات انتخابات مجلس و شروع تبلیغات نامتعارف و مخرب محیط زیست بعضی از کاندیداها در طول مدت تبلیغات، زباله های ایجاد شده و مصرف حجم بالای کاغذ وآلاینده هایی که آن را به یک مشکل عدیده برای شهرها و روستاها و شهروندان تبدیل می‌کند و تاثیرات منفی بر حیات وحش و آب و خاک و طبیعت دارد که با نزدیک شدن به روز رأی گیری بر حجم آن افزوده می‌شود که با شیوه های نامناسب فضای نامطلوبی را برای مردم ایجاد می‌کند.
این گروه مردم نهاد از نامزدهای انتخاباتی خواسته است: تا حد امکان از سبک تبلیغات کاغذی پرهیز کرده و از روش های نوین و اصولی به تبلیغ بپردازند زیرا با وجود فضای مجازی و رسانه های اجتماعی دیگر نیاز چندانی به تبلیغات کاغذی احساس نمی شود.
«استفاده از بنر در محل های مشخص و تعهد جمع آوری آنها بعد از اخذ رای، به حداقل رساندن تولید زباله در محل ستادها، استفاده از سطل های تفکیلی در محل ستاد، استفاده کمتر از ظروف یکبار مصرف، انباشته نکردن ظروف و زباله درب ستادها و محل های تبلیغات و نشست های تبلیغاتی
و استفاده نکردن از بلندگوهای تبلیغاتی غیر از محل ستاد و عدم ایجاد آلودگی های صوتی از دیگر مواردی است که این تشکل مردمی بر اجرای آنها از سوی نامزدهای انتخاباتی تاکید کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من