مادری به نام «آسیه»


آسیه با واژه استوانه و ستون معنی می‌شود. نام یک زن یک مادر. آسیه کمالی متولد ۱۳۶۴ مادر ندا و نسیم است. درسال ۹۱ با یک تصادف دلخراش از ناحیه کمر...



آسیه با واژه استوانه و ستون معنی می‌شود. نام یک زن یک مادر. آسیه کمالی متولد ۱۳۶۴ مادر ندا و نسیم است. درسال ۹۱ با یک تصادف دلخراش از ناحیه کمر قطع نخاع شد.روزها برایش با کاردرمانی و فیزیوتراپی می‌گذشت.تمام توان همسربودن و مادربودن را به یکباره از دست داده بود.

روزها را با خیره شدن به سقف اتاق شب می‌کرد ولی انگار زندگی هنوز ادامه داشت و آسیه باید زندگی می‌کرد چون مادر بود.کم کم تصمیم گرفت با پاهای نداشته‌اش روی پای خود بایستد و خودش از پس کارهایش بربیاید. با کمک همسر و برادرش مناسب سازی های لازم برایش درخانه فراهم شد. ارتفاع گاز و ظرفشویی پایین آمد تا آسیه براحتی به کارهای شخصیش برسد.

چون همسر آسیه درخارج از استان مشغول به کار است و می‌تواند ماهی یکبار در کنار خانواده باشد. آسیه تمام تلاشش رو می‌کند تا زندگی را جمع و جور کند. کم کم با واقعیت زندگی روبرو می‌شود. تصمیم می‌گیرد از لاک تنهایی اش بیرون بیایید بخاطر ندا و نسیم زندگی کند. کلاس زبان و ورزش را شروع می‌کند به سرعت با رشته تنیس و تیراندازی با کمان اخت می‌گیرد. آسیه جوری عاشق تیراندازی با کمان می‌شود که تمام غم نداشتن پاهایش به یکباره فراموش می‌شود.
آسیه نایب رئیس هیئت ورزش‌های معلولین و جانبازان در استان است. آسیه با تمام سختی‌ها زندگی میجنگد و زندگی می‌کند تا در نبود همسرش برای دخترانش هم مادر باشد هم پدر. تمام تلاشش را می‌کند تا همان مادری بشود که در گذشته بود. هرروز زودتر از ندا و نسیم از خواب بیدار می‌شود صبحانه را آماده می‌کند تا دخترانش را راهی مدرسه کند.
در طول روز به کارهای شخصی و ورزش مورد علاقه اش می‌رسد. ندا و نسیم همچون پروانه در دور مادرشان می‌چرخند و در کارهای کار درمانی و منزل کمکش می‌کنند. در طول روز باهم دف و ستار می‌زنند. نقاشی می کشند، کارهای چرم و معرق انجام می‌دهند و در نبود پدر زندگی را به جریان می‌اندازند.
به امید تندرستی مادران سرزمینم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی