آیپد پرو 5G مجهز به تراشه A14X Bionic اواخر امسال وارد بازار می شود


رسانه کلیک – ظاهرا اپل قصد دارد تا در اواخر سال 2020 از آیپد پرو 5G رونمایی کند. این محصول احتمالا از تراشه A14X Bionic بهره می برد. همانطور که می دانید اپل در سال جاری میلادی، اسمارت فون های 5G خود را به بازار می فرستد. حال خبر رسیده که نسخه 5G آیپد پرو […] نوشته آیپد پرو 5G مجهز به تراشه A14X Bionic اواخر امسال وارد بازار می شود اولین بار در...

رسانه کلیک – ظاهرا اپل قصد دارد تا در اواخر سال 2020 از آیپد پرو 5G رونمایی کند. این محصول احتمالا از تراشه A14X Bionic بهره می برد.

همانطور که می دانید اپل در سال جاری میلادی، اسمارت فون های 5G خود را به بازار می فرستد. حال خبر رسیده که نسخه 5G آیپد پرو نیز در همین بازه زمانی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. اپل فعلا در تلاش است تا بروزرسانی های لازم را در محصولات خود اعمال کند. با اینکه انتظار نمی رفت آیپد پرو 5G پیش از آغاز سال 2021 وارد بازار شود، اما DigiTimes از احتمال عرضه آن در اواخر سال جاری خبر داده است.

آیپد پرو 5G به دوربین سه گانه مجهز می شود

اگر به خاطر داشته باشید، خبر عرضه نسخه 5G آیپد پرو از ماه گذشته بر سر زبان ها افتاد. ظاهرا وظیفه تامین آنتن های تبلت ها و گوشی های جدید برعهده شرکت نیمه هادی تایوانی است. شایعات اخیر حاکی از آن هستند که اپل در سال جدید علاوه بر معرفی سری آیفون 12 در ماه سپتامبر، از تبلت جدید خود نیز رونمایی می کند. ظاهرا هر دو محصول به تراشه A14 با لیتوگرافی 5 نانومتری مجهز می شوند و برای ارتباط بهتر، از باند فرکانسی 6 گیگاهرتز و امواج میلی متری 5G نیز پشتیبانی می کنند.

آیپد پرو 5G مجهز به تراشه A14X Bionic اواخر امسال وارد بازار می شود

آیپد پرو 5G مجهز به تراشه A14X Bionic اواخر امسال وارد بازار می شود

نسخه 5G تبلت اپل احتمالا به نوع خاصی از تراشه پرقدرت A14X Bionic بهره می برد. گفته می شود که تقاضای اپل برای چیپست A14 با لیتوگرافی 5 نانومتری حدود 60 درصد بیشتر از میزان تقاضای آن برای پردازنده های موبایل A13 با لیتوگرافی 7 نانومتری است. این بدان معناست که شرکت کوپرتینویی علیرغم ورود دیرهنگام خود به بازار 5G، قصد دارد تا سهم از این بازار را افزایش دهد.

با توجه به اینکه اپل تغییرات جدید را ابتدا در اسمارت فون های خود اعمال می کند، احتمال رونمایی از آیپد پرو 5G در ماه اکتبر یا مارس بسیار پایین است. طبق رندرهایی که تاکنون منتشر شده، می دانیم که این محصول دارای سیستم دوربین سه گانه در پنل پشتی، سنسور ToF سه بعدی و نسخه جدید کیبورد هوشمند است. آیفون های 5G به احتمال زیاد از مودم اسنپدراگون X55 بهره می برند اما متاسفانه نوع مودم به کار گرفته در iPad Pro هنوز مشخص نیست.

Source: wccftech

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حرف های داغ و تازه حسین رضازاده درباره بیماری‌اش