قفسه بندی انبار حرفه ای با اوژن


قفسه بندی انبار حرفه ای با اوژن

تولید انبوه کالاها با پیشرفت علم و فناوری امکان پذیر شده است. این حجم انبوه از کالاها نیاز به نگهداری و انبار شدن دارند، همین اتفاق لزوم توجه به انبارداری و قفسه انبار را بیش از پیش کرده است.

به گزارش افکارنیوز،

تولید انبوه کالاها با پیشرفت علم و فناوری امکان پذیر شده است. این حجم انبوه از کالاها نیاز به نگهداری و انبار شدن دارند، همین اتفاق لزوم توجه به انبارداری و قفسه انبار را بیش از پیش کرده است. بدیهی است که از جمله راه های موثر برای بهینه سازی و مدیریت انبار، استفاده از قفسه انبار و انجام فرایند قفسه‎ بندی انبار است. برای این کار باید متناسب با اقلام و محصولات شرکت خود سیستم قفسه بندی مناسبی را انتخاب کنید. از آن‌جا که آثار و نتایج این اقدام تا سال‌های سال همراه مجموعه شما خواهد بود، قفسه بندی انبار یک سرمایه‌گذاری بلندمدت برای کسب و کارتان محسوب می شود. بنابراین از ابتدا بهتر است نهایت وسواس و دقت خود را به خرج دهید و با در نظر گرفتن تمامی عوامل تعیین کننده دست به انتخاب بزنید. شرکت اوژن بیش از پنجاه سال در زمینه سیستم های نگهداری اسناد و کالا فعالیت دارد، می‎توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و سوالات خود را درباره انتخاب صحیح قفسه‎بندی انبار با آن‎ها مطرح کنید.

نگهداری و در دسترس قرار دادن مجموعه وسایل مورد نیاز یک شرکت، هدف اصلی ایجاد انبارها در سازمان‌های بزرگ و کوچک خصوصی و دولتی است. اگر مواد و لوازم مورد نیاز به موقع تهیه نشوند و در دسترس واحد مصرف کننده قرار نگیرند، فعالیت‎ها مختل خواهد شد.

در رابطه با اهمیت وجود قفسه انبار باید گفت، بهره‌گیری از حداقل فضای موجود در سطح زمین، برداشتن محدودیت های موجود جهت گذاشتن اجسام روی یکدیگر، دسترسی آسانتر به محصولات با استفاده از سیستم قفسه باز، دسته بندی مرتب و طبقه گذاری محصولات گوناگون و برقرای نظم و ترتیب در چیدمان محصولات از جمله کارکردهای اصلی قفسه انبار است.

معمولا وقتی محوطه‌ بزرگی برای انبار دارید و انبارتان از نوع سرپوشیده باشد و از طرف دیگر کالاها و محصولات شما در ابعاد بزرگ و در تعداد زیاد باشند، سیستم قفسه بندی صنعتی برای بیزنس شما مناسب خواهد بود و می‌تواند امکان استفاده حداکثری از فضای موجود انبار را در اختیارتان بگذارد. سیستم های قفسه بندی انبار در دفاتر، بیمارستان ها، مغازه ها و بسیاری از مکان های دیگر که نیاز به فضای ذخیره سازی وجود دارند، قابل استفاده هستند. قفسه های سنگین به ویژه برای کمک به شرکت ها برای ذخیره محصولات بیشتر، افزایش ایمنی و فعال کردن کارهایی که می بایست سریع تر و کارآمد انجام شوند، طراحی شده است. برای قفسه بندی انبار باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت تا به بهترین شکل کار قفسه‌بندی انجام شود. در نظر گرفتن محل و موقعیت ساختمان، نقشه انبار و تجهیزات به کار رفته در انبار از جمله فاکتورهای اولیه هستند اما پس از آن توجه به نوع وسایل نقلیه انبار، خصوصیات فیزیکی کالا مثل ابعاد و وزن، خصوصیات کیفی کالا شامل تاریخ انقضا، شیمیایی بودن، قابل اشتعال بودن و ... در کنار مواردی چون میزان تقاضا و مراجعه به کالا باید مورد توجه قرار گیرند و قفسه بندی انبار بر اساس آن انجام شود. سیستم های قفسه بندی صنعتی در اندازه های مختلف در دسترس هستند. در زیر به پنج نوع متداول از قفسه بندی صنعتی انبار اشره شده است:

قفسه بندی انبار استاتیک قفسه بندی انبار ریلی قفسه بندی انبار پالت راک قفسه بندی انبار چند طبقه قفسه بندی نیم طبقه

قفسه بندی انبار حرفه ای با اوژن

قفسه بندی انبار حرفه ای با اوژن

امروزه در بسیاری از جوامع در حالیکه بعضی انبارها بدون نیاز به نیروی کار متعدد و اغلب به صورت خودکار و مکانیزه و با بهره گیری از تجهیزات مدرن تر اداره می‎شوند، برخی انبارهای دیگر هنوز هم به طور سنتی هستند اما در هر دو حالت موقعیت و تخصص انبارداری غیر قابل انکار است و اهمیت بالایی دارد. در ادامه برخی از وظایف عمومی مدیر انبار را بخوانید تا کمی بیشتر با این شغل کلیدی در بحث انبارداری آشنا شوید:

توصیه و پیشنهاد روش های انبارداری و اصلاح روش های موجود اقتصادی کردن عملیات انبار و انبارداری برنامه ریزی و کنترل موجودی های کالا در انبار نظارت بر انجام عملیات انبارداری و تحویل گرفتن، نگهداری و تحویل کالا مشخص نمودن دستورالعمل بازرسی، بازبینی و بازنگری موجودی های کالا در انبار و حفاظت انبارها ایجاد هماهنگی و برقراری ارتباط اصولی و روشمند با سایر واحدها اداره کارکنان و سازماندهی انبار نظارت بر اجرای صحیح محل‌یابی و جانمایی اقلام انبار و تجهیزات انبار سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی و همکاری با سایر واحدها سر و سامان دادن وضعیت انبارها و حل و فصل مسائل مربوط به اداره انبارها هدفمند نمودن روش طبقه‌بندی موجودی های کالا و نحوه چیدن، قرار دادن، جابه جایی و حمل آنها در انبار

به طور کلی می توان گفت صاحبان صنعت و کسب و کارها با محدودیت های فضایی مواجه هستند و همین امر میزان تقاضا برای داشتن سیستم قفسه بندی انبار که به ذخیره سازی بهتر بیانجامد را بیشتر کرده است.شرکت‎هایی نظیر اوژن که در زمینه ارائه کامل ترین و مدرن ترین سیستم های نگهداری اسناد و کالا فعالیت دارند، سیستم های ذخیره سازی متنوعی برای محیط های مختلف مانند انبارها و کارخانجات عرضه می کنند. برای دریافت مشاوره رایگان در انتخاب مناسب ترین راهکار برای نگهداری انواع کالا و اسناد و همچنین آشنایی با سیستم‎های قفسه بندی انبار با اوژن در تماس باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه