بهترین موس شکلات با طعمی عالی و بافتی لطیف


بهترین موس شکلات با بافتی سبک و لطیف و بسیار شکلاتی بسیار سریع و اسان درست می‌شود. این دستورالعمل آنقدر راحت است که هر کسی که عاشق شکلات باشد، می‌تواند آن را درست کند. این دسر با وجود تزئینات شکلاتی و میوه عالی‌تر هم خواهد شد. وقتی حرف از موس شکلات به میان می‌آید، آب […] نوشته بهترین موس شکلات با طعمی عالی و بافتی لطیف اولین بار در مجله قرمز....

هالث ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ۱۶:۰۸ 1
بهترین موس شکلات با طعمی عالی و بافتی لطیف
0
بهترین موس شکلات با طعمی عالی و بافتی لطیف

بهترین موس شکلات با بافتی سبک و لطیف و بسیار شکلاتی بسیار سریع و اسان درست می‌شود. این دستورالعمل آنقدر راحت است که هر کسی که عاشق شکلات باشد، می‌تواند آن را درست کند. این دسر با وجود تزئینات شکلاتی و میوه عالی‌تر هم خواهد شد.

وقتی حرف از موس شکلات به میان می‌آید، آب دهن خیلی از شما راه می‌افتد و یاد یک دسر شکلاتی نرم و لطیف می‌افتیم که هر بار که یک قاشق از آن را در دهان فرو می‌برید به سرعت در دهان آب می‌شود و از این لحاظ هیچ چیز با آن برابری نمی‌کند. موس شکلات بدون آرد درست می‌شود بنابراین برای کسانی که به دنبال یک دسر بدون گلوتن هستند، عالی است. شما می‌توانید حتی برای صبحانه هم روی آن حساب کنید. البته این دسر جزو آن موارد رژیمی نیست پس اگر رژیم دارید به میزان کمی از آن درست کنید.

در مورد این دستورالعمل هیچ گونه نگرانی بابت مسمومیت غذایی نداشته باشیثد چون هیچ تخم مرغ خامی در این دستورالعمل وجود ندارد. اینجا ما مخلوط زرده تخم مرغ را تا دمای ۱۶۰ درجه فارنهایت می‌پزیم تا هر گونه باکتری بیماری‌زایی در آن کشته شود. بنابراین در مورد سرو این دسر برای مهمان‌تان نگران نباشید. هر کسی با یک پیمانه از این دسر مواجه شود حتما شما را تحسین خواهد کرد. این دسر برای تازه‌کارها هم خیلی خوب است. با گذراندن تنها چند گام ساده می‌توانید این دسر را درست کنید و سخت‌ترین بخش کار صبر کردن برای سرد شدن دسر در یخچال است.

مواد لازم برای موس شکلات چه هستندبهترین موس شکلات با طعمی عالی و بافتی لطیف

شما فقط به ۵ ماده برای درست کردن این دستورالعمل نیاز دارید.

بهترین موس شکلات با طعمی عالی و بافتی لطیف

خامه چرب: این ماده، موس را سبک و لطیف می‌کند. زرده تخم مرغ: اینها مخلوط فرنی داخل موس را غلیظ می‌کنند و سنگینی آن را بیشتر می‌کنند. شکر سفید: این ماده برای دادن طعم شیرین استفاده می‌شود که مقدار آن را می‌توانید بنابر سلیقه کم و زیاد کنید. اسانس وانیل: من از مقداری وانیل برای طعم دهی به دسرهای شکلاتی استفاده می‌کنم. این ماده طعم خوبی به آنها می‌دهد. شکلات تلخ: من از شکلات‌های قالبی مخصوص شیرینی پزی استفاده می‌کنم شما هم می‌توانید از انواع دیگر شکلات با کیفیت خوب استفاده کنید. نمک (اختیاری): این ماده به میزان کمی استفاده می‌شود اما می‌توانید آن را حذف کنید. استفاده از نمک به میزان کم در دسرها باعث تعادل در طعم‌ها می‌شود.

طرز تهیه موس شکلات

مواد لازم خامه چرب: ۲ پیمانه، به اضافه مقداری برای تزئین در صورت دلخواه زرده تخم مرغ: ۴ عدد شکر سفید: ۱/۴ پیمانه اسانس وانیل: ۲ قاشق چایخوری شکلات نیمه شیرین: ۲۰۰ گرم، خرد شده نمک: کمی (اختیاری) طرز تهیه داخل کاسه‌ای با اندازه متوسط، با استفاده از همزن برقی، زرده‌های تخم مرغ و شکر را با سرعت بالا بزنید تا حدی که کمرنگ و پف شود یعنی حدود ۲ دقیقه.بهترین موس شکلات با طعمی عالی و بافتی لطیف ۳/۴ پیمانه خامه چرب را در یک ماهیتابه گود بزرگ یا قابلمه‌ای کوچک روی شعله ملایم گاز کمر کنید تا زمانی که داغ شود. خامه گرم شده را به آرامی داخل مخلوط تخم مرغ بریزید و همزمان با افزودن هم مرتب تخم مرغ‌ها را هم بزنید. سپس مخلوط تخم مرغ و خامه را داخل قابلمه بریزید.بهترین موس شکلات با طعمی عالی و بافتی لطیف آن را روی حرارت ملایم گاز بگذارید و مرتب بهم بزنید تا زمانی که مخلوط کمی غلیظ شود و به دمای ۱۶۰ درجه فارنهایت (۷۱ درجه سلسیوس) روی ترمومتر آشپزی برسد. اگر متوجه بخشهای گلوله شده در آن شدید، آن را از آبکش رد کنید و دوباره داخل قابلمه بریزید. گاز را خاموش کنید و شکلات را اضافه کنید، بهم بزنید تا ذوب شود.بهترین موس شکلات با طعمی عالی و بافتی لطیف مخلوط را داخل کاسه‌ای تمیز بریزید، روی آن را بپوشانید و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید سرد شود تا به دمای ۷۰ درجه فارنهایت برسد. کلا می‌شود حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه. خامه باقیمانده را آنقدر بزنید تا پف کند و بالا بیاید. خامه زده شده را داخل مخلوط شکلات بریزید و ترکیب کنید.بهترین موس شکلات با طعمی عالی و بافتی لطیف آن را با قاشق یا قیف خامه داخل ظروف سرو بریزید و به مدت ۲ ساعت بگذارید در یخچال بماند و سرد شود. در صورت دلخواه روی آن را با خامه زده شده یا شکلات رنده شده یا ورق شده، تزئین کنید.بهترین موس شکلات با طعمی عالی و بافتی لطیف

نکات مهم

این دسر را می‌توان به مدت ۳ روز در یخچال نگه داشت. در یخچال به دلیل خالی شدن هوای داخل کرم زده شده، مقداری از حجم خود را از دست خواهد داد اما مزه آن تغییر نخواهد کرد. از این موس می‌توان برای اتصال دو لایه کیک به هم و یا برای تزئین آن هم استفاده کرد. مرحله هم زدن تخم مرغ و خامه گرم را خیلی دقت کنید که حتما قبل از ریختن خامه شروع به هم زدن کنید و این کار را یکسره انجام دهید تا خامه تمام شود چون این کار از لخته شدن تخم مرغ جلوگیری خواهد کرد. همچنین وقتی داخل قابلمه است مرتب بهم بزنید تا از گلوله شدن جلوگیری شود. اگر کمی گلوله در مخلوط شما شکل گرفت آن را از الک یا آبکش رد کنید. سپس شکلات را اضافه کنید. اگر پس از خامموش کردن گاز و ریختن شکلات، با هم زدن، شکلات ذوب نشد می‌توانید آن را دوباره روی شعله ملایم گاز بگذارید و بهم بزنید تا شکلات به طور کامل ذوب شود. از شکلات واقعی و با کیفیت استفاده کنید. این جور شکلاتها مزه خوبی به دسر شما می‌دهند. برای پف بهتر خامه، سعی کنید از کاسه سرد شده استفاده کنید و موقع همزدن هم از تیغه میکسر همزن استافده کنید. نگذارید مخلوط شکلات سرد شود بلکه باید فقط به دمای اتاق یعنی حدود ۲۱ درجه سلسیوس یا ۷۰ درجه فارنهایت برسد. آن را تا حدی خنک کنید که خامه زده شده ذوب نشود اما آنقدر هم سرد نباشد که شروع به سفت شدن کند و موقع افزودن به خامه، گلوله‌ای شود. موس را قبل از سرو، سرد کنید تا بافتی عالی و طعمی دلنشین داشته باشد.

تغییراتی که می‌توانید انجام دهیدبهترین موس شکلات با طعمی عالی و بافتی لطیف

با این دستورالعمل می‌توانید شکلات نیمه شیرین یا شکلات تلخ استفاده کنید که بستگی به این دارد که چقدر بخواهید طعم شکلات داشته باشد. حتی شکلات تیره‌ای مثل ۷۰% هم خوب است. می‌توانید شکر را کمی کم یا زیاد کنید تا بنا بر ذائقه شما باشد. در اینجا سعی کنید فقط از شکر سفید استفاده کنید. استفاده از کمی اسانس نعناع برای داشتن طعمی نعنایی به همراه آب نبات نعنایی، طعمی جالب به آن می‌دهد یا اینکه مقداری اسانس نارگیل به خامه زده اضافه کنید تا طعمی نارگیلی داشته باشد. برای تزئین هم می‌توانید از خلال بادام یا پسته هم استفاده کنید تا طعمی دیگر هم به آن اضافه کنید. این مقدار موس شکلات برای ۱۲ مینی فنجان و ۶ فنجان کامل، مناسب است. ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز منبع: cookingclassy

کپی شد

دیدگاه ها 0
2000
2000
Subscribe
اعلام کردن به
new follow-up commentsپاسخ های جدید به دیدگاه من

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط