معاون استاندار: برنامه زیارت ارزان در قم دنبال می‌شود


معاون استاندار: برنامه زیارت ارزان در قم دنبال می‌شود

قم-ایرنا- معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: با در اختیار قرار دادن ظرفیت دانشگاه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها برای اسکان و  پارکینگ زائران امکان واقعی زیارت ارزان و مطلوب مسافران در قم فراهم می‌شود.

یونس عالی پور روز شنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائرین، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع کمبود پارکینگ باید فضاهای خالی خود را در اختیار زائران و گردشگران نوروزی قرار دهند.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های اسکان قم باید آمادگی استقبال و خدمات‌رسانی به دو میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر نوروزی را داشته باشد.

وی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی باید به نحوی باشد که این افراد کمترین مشکل و سردرگمی را از ورود به شهر قم احساس نکنند.

عالی پور با اشاره به برخی مشکلات سال‌های قبل استان در خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی افزود: اهتمام بیشتری به مجتمع‌های بین‌راهی در ارائه خدمات در تعطیلات نوروز باید انجام بگیرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم اضافه کرد: به دلیل پیش‌بینی بارندگی در ایام عید نوروز کمیته اسکان تدابیر لازم را در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که در صورت بارندگی‌های شدید و بروز سیلاب کوچک‌ترین رخنه‌ای در فعالیت‌های آن‌ها به وجود نیاید.

وی اظهار داشت: هنوز هیچ کدام‌یک از دستگاه‌های استانی برنامه‌های جامع خود را در اجرای برنامه‌های نوروز ارائه نکرده‌اند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: دستگاه‌های غیردولتی اجازه چاپ نقشه‌های قدیمی شهر قم را به دلیل سردرگمی مسافران ندارند و چاپ هرگونه نقشه باید با مجوز کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائرین انجام بگیرد.

وی یادآور شد: بی‌تفاوتی نسبت به آماده‌سازی شهر برای استقبال از مسافران نورزی قابل‌پذیرش نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ایرانی نامزد قدیمی‌ترین جایزه سینمایی اروپا شد