بزرگ‌ترین پارک خطی کشور در کاشمر به بهره‎برداری می‎رسد


بزرگ‌ترین پارک خطی کشور در کاشمر به بهره‎برداری می‎رسد

شهردار کاشمر گفت: کف ‏سازی‌های بلوار سیدمرتضی به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک خطی کشور 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تلاش می‌کنیم تا سال آینده این پروژه تا خود امامزاده سیدمرتضی به بهره‌برداری برسد.

جعفر سلیمانی شامگاه 26 بهمن‎ماه در نشست خبری عنوان کرد: کف سازی‎های بلوار که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد با سنگ گرانیت کار می‎شود، به زودی پایه چراغ‎های زیبا نیز در فاز سه و چهار بلوار سید مرتضی با اعتبار 400 میلیون تومان نصب می‎شوند.

شهردار کاشمر همچنین گفت: برای اولین‌بار در استان دستگاه بچینگ و تولیدات قطعات بتن پرسی با ارزش 37 میلیارد ریال در کاشمر احداث و نصب شد.

وی اظهار کرد: طی دو هفته گذشته ۱۴ پروژه با اعتبار بیش از 690 میلیارد ریال افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید که یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها نصب دستگاه بچینگ و تولیدات قطعات بتن پرسی است که با مشارکت بخش خصوصی انجام شد و موجب صرفه‌جویی 40 درصدی در اجرای تایل فرش معابر شهری می‌شود.

وی بیان کرد: با نصب تأسیسات جدید، روزانه در زمینه تولید بتن 100 میلیون تومان صرفه‌جویی خواهیم داشت و با توجه به این‏که در خرید این تجهیزات 50 درصد صرفه‌جویی شده، به‌زودی شهروندان تحول خوبی را در معابر شهری شاهد خواهند بود.

شهردار کاشمر افزود: دولت، شهرهای بالای 100هزار نفر را از اختصاص سهمیه قیر یارانه‌ای محروم نمود؛ با تلاش‎های صورت گرفته در دوره گذشته شورای شهر موجب ورود پنج هزار تن قیرهای مشارکتی و یک هزار تن از پروژه‌های بازآفرینی شهری به منطقه شد که شهرداری کاشمر تنها شهرداری در سطح شهرهای استان بود که حتی یک کیلوگرم از سهمیه قیر خود را نفروخت و تمامی آن‌ها را در پروژه‌های شهری مورد استفاده قرار داد.

وی ادامه داد: به رغم اینکه در حال حاضر شهرداری کاشمر از دولت برای اجرای پروژه ورودی شهر 8 میلیارد تومان مطالبات دارد، اما اکنون در شرایط بسیار خوبی برای شروع یک تحول جدید در دو سال پایانی عمر شورای شهر پنجم و مدیریت شهری قرار داریم.

سلیمانی عنوان کرد: از بهمن‎ماه سال گذشته تا امسال دو و نیم میلیارد تومان پروژه تایل فرش و پیاده‌روسازی در سطح شهر اجرا شده، همچنین روزبه‌روز پروژه پارک بانوان، تکمیل‌تر شده و با آماده شدن مجموعه کافه تریا، سالن اجتماعات، انبار لوازم ورزشی در اسفندماه، بانوان به‌طور کامل می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند.

شهردار کاشمر افزود: با توجه به این‏که سایت 120هکتاری مسکن مهر به مجموعه شهری ملحق شده و از سویی در این محدوده، هیچ فضای سبزی وجود ندارد، انجام پروژه‌های فضای سبز در دست انجام است که در مجموع 20 پارک محله و خطی در سطح شهر به‌خصوص در مناطقی که شهروندان از 30 سال قبل در این مناطق ساکن هستند، شروع شده و اکنون بیش از 15 پارک آماده بهره‌برداری است.

سلیمانی همچنین از رسیدگی به مشکلات پایانه مسافربری خبر داد و گفت: پس از رسیدگی به مجموعه داخل پایانه، ساماندهی محوطه شروع شده است.

سلیمانی مطرح کرد: رهاسازی سیستم فاضلاب خانگی در معابر شهری موجب شده هیچ آسفالتی دوام لازم را نداشته باشد به همین دلیل اجرای تایل فرش در معابر شهری را شروع کردیم.

وی اظهار کرد: تمامی مردم کاشمر پولی که در سال برای نوسازی، پروانه ساخت و... به شهرداری می‌‎دهند به 15 میلیارد تومان هم نمی‎رسد.

شهردار کاشمر گفت: به رغم اینکه دولت سالیانه یک میلیارد و 200 میلیون تومان با شهرداری کاشمر مبادله موافقت‌نامه می‎کند اما تخصیص 50 تا 60 درصدی دارد و این مشکلات موجب شده نتوانیم به پیشرفت مدنظر برسیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مجموعه فرهنگسرای کاشمر که 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، با ظرفیت دو هزار نفر بزرگ‌ترین سالن استان خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو