زنان موفق مسلمان که با حجاب در عرصه جهانی درخشیدند


زنان موفق مسلمان که با حجاب در عرصه جهانی درخشیدند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، می‌گویند یکی از شاهزاده‌های تزاری برای کشف علت پیشرفت اروپایی‌ها و عقب افتادن روس‌ها سفری به این ممالک کرد. بعد از جست وجو و مشاهدات و تاملات فراوان تفاوت اصلی ملل اروپایی با روس را که سبب پیش افتادن آن‌ها شده کشف کرد و آن هم چیزی نبود جز این که اروپاییان ریش‌شان را می‌تراشند و روس‌ها نمی‌تراشند!...

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، می‌گویند یکی از شاهزاده‌های تزاری برای کشف علت پیشرفت اروپایی‌ها و عقب افتادن روس‌ها سفری به این ممالک کرد. بعد از جست وجو و مشاهدات و تاملات فراوان تفاوت اصلی ملل اروپایی با روس را که سبب پیش افتادن آن‌ها شده کشف کرد و آن هم چیزی نبود جز این که اروپاییان ریش‌شان را می‌تراشند و روس‌ها نمی‌تراشند! شاید این داستان مضحک باشد، اما واقعیتی که سال‌هاست رسانه‌های دنیا در مورد حجاب زنان به خورد مخاطبان خود می‌دهند از همین دست است که اگر زنان می‌خواهند بر قله‌های دانش و موفقیت بایستند، باید حجاب را کنار بگذارند. رد این حرف خیلی استدلال نمی‌خواهد فقط کافی است به فهرست بلندبالای زنانی اشاره کرد که با حفظ حجاب و سنت‌های جامعه خود به موفقیت‌های بزرگ در جهان دست یافتند.

سهیلا سامی، جراح نابغه ایرانی

سهیلا سامی متولد سال ۶۸ است یعنی فقط ۳۰ سال دارد. اما با این سن کم تاکنون ۵۰۰ عمل جراحی مغز و اعصاب داشته! او که دوره رزیدنتی خود را در مرکز مغز و اعصاب هانوفر آلمان شروع کرد، پیچ و خم جراحی را در کنار پروفسور سمیعی آموخت. شاید مهم‌ترین ویژگی این نابغه جوان که جلب‌توجه می‌کند محجبه بودن اوست.

سهیلا سامی در خصوص حجاب خود در مصاحبه‌ای گفته است: من با انتخاب و آگاهی حجاب را برگزیدم و این دیگر داخل و خارج از کشور ندارد. او در پاسخ به این سؤال که حجاب برایش محدودیت ایجاد کرده است یا نه، پاسخ می‌دهد: حجاب در زمینه جراحی برای من محدودیتی ایجاد نکرده و حتی در اتاق عمل که یک محیط کاملا استریل است و مدام باید دست‌های خود را شست و در کنار همکاران آقا و خانم کار کرد، تاکنون هیچ مشکلی برای من ایجاد نشده است.

کبری غیاثی، قهرمان بین‌المللی تیراندازی

کبری غیاثی که متولد ایلام است از ۱۳ سالگی با سلاح‌های جنگی به تمرین می‌پرداخت. کم‌کم این استعداد خدادادی در تیراندازی او را به سکو‌های قهرمانی جهانی و آسیایی کشاند. کبری غیاثی هم اکنون مدرس فدراسیون تیراندازی کشور و دارای مدرک مربیگری آسیایی، داوری بین‌المللی و سابقه ۱۵ سال حضور به عنوان مربی تیم ملی در دو فدراسیون معلولین و جانبازان و فدراسیون تیراندازی کشور را دارد. حضور او با پوشش حجاب در عرصه‌های بین‌المللی مایه جلب نظر و ترویج این ارزش دینی زنانه بوده است.

بهناز حیدرچی و کشف پادتن ایدز

بهناز حیدرچی از محققان سرشناس ایرانی است. وی در همکاری با یک تیم تحقیقاتی از سوی دانشگاه ملبورن استرالیا توانست افتخار شرکت در کشف و تولید پادتن ایدز از شیرگاو را به خود اختصاص دهد. مریت کرامسکی، محقق ارشد این پروژه که نتیجه تحقیقات خود را به عنوان یکی از برندگان برنامه ملی علم تازه ارائه کرده در این رابطه گفت: ما توانستیم پادتن‌های ویژه در مقابل اچ‌آی‌وی از شیر گاو بگیریم. ما این پادتن‌ها را آزمایش کرده و در آزمایش‌های آزمایشگاهی دریافتیم که آن‌ها پادتن اچ‌آی‌وی هستند و مانع تأثیر این ویروس در کل سلول‌های بدن می‌شوند. پادتن‌های ضد اچ‌آی‌وی گرفته شده از شیرگاو همچنین قرار است به‌عنوان یک کرم در بازار عرضه شود تا مورد استفاده زنان قرار بگیرد.

تاهانی عامر، دانشمند برجسته ناسا

تاهانی عامر، زنی مسلمان با پوششی اسلامی از برجسته‌ترین دانشمندان ناساست. او در مناطق حاشیه نشین قاهره به دنیا آمد، ۱۷ سالگی ازدواج کرد و در همان نوجوانی دست تقدیر او را به آمریکا کشاند. تاهانی در حالی سر کلاس‌های ریاضیات در آمریکا می‌نشست که حتی یک کلمه از زبان انگلیسی بلد نبود، اما به برکت لطفی که خدا به او کرده بود و هوشی سرشار نصیبش ساخته بود، خیلی زود به شاگرد برتر کلاس و در نهایت یک‌مهندس ایده‌آل تبدیل شد.

او کار خود را با ورود به ناسا ادامه داد و هم‌اکنون از دانشمندان برجسته این شرکت فضایی است. تاهانی عامر در یادداشت کوتاهی که در سایت ناسا درباره زندگینامه خود نوشته، می‌نویسد:

همواره سه اصل را در زندگی مهم دانسته‌ام: رضایت خدا، آموزش و تحصیل که کلید بهره‌گیری از فرصت‌هاست و نهایتا خدمت به مردم با مهربانی و مهرورزی.

هر هفته برنامه‌های آموزشی مرتبط با تحصیل و تخصصم در ناسا را به صورت داوطلبانه برای علاقه‌مندان به انجام می‌رسانم و در کنار همه این‌ها بخشی از وقت خود را صرف آموزش‌های مذهبی و زبان عربی به کودکان و جوانان مسلمان در مسجد می‌کنم.

منبع: جام جم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید