اسپر: هواوی روابط امنیتی-اطلاعاتی ما با متحدانمان را به مخاطره می‌اندازد


اسپر: هواوی روابط امنیتی-اطلاعاتی ما با متحدانمان را به مخاطره می‌اندازد

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر با تکرار ادعاهایی علیه هواوی، درباره تاثیرگذاری این شرکت چینی بر روابط امنیتی-اطلاعاتی واشنگتن و متحدانش ابراز نگرانی کرد.

اسپر: هواوی روابط امنیتی-اطلاعاتی ما با متحدانمان را به مخاطره می‌اندازد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز شنبه به متحدان واشنگتن در خصوص بکارگیری محصولات نرم افزاری و سخت افزاری نسل پنجم شرکت چینی هواوی هشدار داد.

وزیر دفاع آمریکا با استناد به این ادعای دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور که شرکت هواوی اطلاعات کاربران خود را با نهاد‌های اطلاعاتی در پکن به اشتراک می‌گذارد، اظهار داشت این مسئله می‌تواند مشارکت اطلاعاتی میان واشنگتن و هم پیمانانش را به مخاطره بیندازد.

اسپر در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: به عنوان نمونه اعتماد به عرضه کنندگان چینی نسل پنجم می‌تواند سامانه‌های حیاتی شرکای ما را نسبت به اختلال، دستکاری و جاسوسی آسیب پذیر نماید. همچنین می‌تواند قابلیت‌های اشتراک گذاری ارتباطی و اطلاعاتی ما و به طور گسترده‌تر متحدان ما را در معرض خطر قرار دهد.

رئیس وزارت دفاع آمریکا یادآور شد پنتاگون از شرکت‌های فناوری آمریکایی برای توسعه راهکار‌های بومی نسل پنجم حمایت می‌کند و از هم پیمانان خود می‌خواهد از آن پیروی کنند. بنا به گفته اسپر، در درازمدت توسعه شبکه‌های نسل پنجم ایمن بسیار مهمتر از هر گونه مزیت بدست آمده از مشارکت با شرکت‌های چینی است.

در اواخر ماه ژانویه شماری از مقامات آمریکایی هشدار دادند که با توجه به اینکه لندن به شرکت هواوی برای توسعه شبکه نسل پنجم تلفن همراه مجوز داده، توافق مشارکت اطلاعاتی مهم میان آمریکا و انگلیس باید مورد بازبینی قرار گیرد.

در سال ۲۰۱۹ دولت آمریکا شرکت هواوی و محصولات و خدمات آن را در فهرست سیاه خود قرار داد و مدعی شد نرم افزار و سخت افزار‌های ساخت این شرکت به منظور اشتراک گذاری اطلاعاتی با نهاد‌های جاسوسی در پکن بکار می‌رود. این موضوع در بحبوحه افزایش تنش‌های تجاری میان دو کشور مطرح شد. پکن بار‌ها ادعا‌های مطرح از سوی واشنگتن را بی اساس دانسته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها