بانوان با الگوگیری از حضرت زهرا (س) در مسیر سعادت و کمال قرار می‌گیرند


بانوان با الگوگیری از حضرت زهرا (س) در مسیر سعادت و کمال قرار می‌گیرند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: حضرت زهرا (س) دختری معصوم، همسری معصوم و خودشان معصومه می‌باشند؛ لذا هرکسی برای رسیدن به سعادت و حرکت در مسیر کمال باید از ایشان الگوگیری کند و در زندگی فردی و اجتماعی از حضرت فاطمه زهرا(س) درس گرفته و به آن‌ها عمل کنند.

بانوان با الگوگیری از حضرت زهرا (س) در مسیر سعادت و کمال قرار می‌گیرند

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در مراسم گرامیداشت روز مادر و هفته زن که امروز، 27 بهمن‌ماه در اردوگاه سلیمان خاطر برگزار شد، با اشاره به مقام و منزلت بانوی بزرگ عالم اظهار کرد: حضرت زهرا (س) پاره تن رسول الله است و افضل زنان عالم و الگو از دیدگاه خداوند، پیامبران و ائمه اطهار هستند.
وی افزود: حضرت زهرا (س) دختری معصوم، همسری معصوم و خودشان معصومه هستند؛ لذا جایگاه ایشان بسیار بالا بوده و هرکسی برای رسیدن به سعادت و حرکت در مسیر کمال باید از ایشان الگوگیری کند و زندگی فردی و اجتماعی خود از حضرت فاطمه زهرا(س) درس گرفته و به آن‌ها عمل کنند.
قربانی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) ویژگی‌های مثبت زیادی دارد؛ عنوان کرد: این بانوی وارسته، شخصیتی بسیار والا دارد که بانوان می‌توانند با الگو قرار دادن سیره و روش آن حضرت به سهم خود ادامه‌دهنده راه ایشان باشند.
وی با اشاره به جایگاه بانوان و مادران در آیات قرآن و آموزه‌های دینی بیان کرد: مادران با سعه صدر و آرامش، بسیاری از مسائل و مشکلات را در نهاد خانواده مرتفع می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه در طول عمر 40 ساله انقلاب اسلامی همه بسترها برای حضور فعال بانوان در عرصه‌های مختلف جامعه فراهم شده است؛ اعلام کرد: بخشی از حقوق اجتماعی بانوان در جامعه مطالبه نشده است که بانوان می‌توانند با حضور فعال خود در جامعه این مطالبات را پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون از جمعیت 24 هزار نفری شاغل در آموزش و پرورش استان حدود 10 هزار و 500 نفر از بانوان مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: خوشبختانه بانوان شاعل در آموزش و پرورش استان وظایف خود را به خوبی انجام داده و با آرامش خاص و بدون هیچ گونه حاشیه‌ای فعالیت می‌کنند.
قربانی همچنین در این نشست از تلاش‌های بانوان شاغل در اداره کل که در کنار وظایف مادری و همسری خود در پیشبرد اهداف سازمانی ایفای نفش می‌کنند، تقدیر کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج