سرهنگ نقدی‌بیک بنیانگذار پهپاد در نیروهای مسلح بود


سرهنگ نقدی‌بیک بنیانگذار پهپاد در نیروهای مسلح بود

تهران - ایرنا - معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: سرهنگ خلبان بهروز نقدی‌بیک بنیانگذار و تعلیم دهنده پهپاد در نیروهای مسلح بود.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان در مراسم تشییع خلبان و پیشکسوت دفاع مقدس، سرهنگ خلبان بهروز نقدی بیک که در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد گفت: خلبان نقدی بیک از بهترین خلبانان و قهرمانان جنگ بود و با شخصیتی مخلص و جهادی و تخصص بالا در عرصه های گوناگون به ایفای نقش پرداخت که نمونه آن در دوران دفاع مقدس عملیات غرورآفرین مرصاد و دیگر عملیات هاست.

وی با اشاره به نبوغ خلبان نقدی بیک در زمینه پرواز با هواپیما میراژ ادامه داد: مرحوم نقدی بیک داوطلبانه و خارج از عرف و حیطه تخصصی خود که هواپیمای اف ۴ بود، اقدام به پرواز با هواپیما میراژ کرد و دانشجویان بسیاری را در این حوزه تعلیم داد.

امیر سرتیپ هادیان با اشاره به نقش سرهنگ نقدی بیک در حوزه پهپاد ادامه داد: مرحوم نقدی بیک به نوعی بنیان گذار پهپاد در نیروهای مسلح بود و در حوزه پژوهش درمورد پهپادها و آموزش پهپاد و تست پهپادهای جدید خدمات بی بدیلی ارائه داد و شاگردان بسیاری را تربیت کرد.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش افزود: خلبان نقدی بیک در سخت ترین شرایط با روی گشاده و با روحیه بالا دانشجویان را مورد تعلیم قرار می‌داد و این روحیه بالای خود را به آن ها هم منتقل می‌کرد و امیدواریم در آینده همین جوان ها یاد و خاطره این خلبان عزیز را زنده نگه دارند.

سرهنگ رودباری فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری نیز در حاشیه این مراسم گفت: بسیاری از ماموریت های مهم وحیاتی در دوران دفاع مقدس بر عهده سرهنگ نقدی بیک بود.

وی ادامه داد: سرهنگ نقدی بیک پس از دفاع مقدس نیز خدمات بسیار ارزشمندی در حوزه پهپادی و هم چنین به پرواز درآوردن هواپیمای میراژ بدون کوچکترین کمکی از کشور سازنده آن، فرانسه انجام داد.

فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری افزود: مرحوم نقدی بیک بدون هیچ چشمداشت و با تمام وجود در حوزه آموزش به دانشجویان فعال بود و همه ما مدیون خدمات ارزشمند آن مرحوم هستیم.

سرهنگ خلبان غلامحسین (بهروز) نقدی‌بیک، اسطوره‌ پرواز با هواپیماهای اف ۴ فانتوم و پدر خوانده میراژ، شامگاه ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۸ و در بیمارستان بقیة‌الله(عج) تهران، دار فانی را وداع گفت.

آیین تشییع پیکر او صبح امروز با حضور امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان، مسئولان، دانشجویان و خانواده ها در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند