کار در چین: 10 ایده و فرصت عالی کسب و کار در کشور چین


آیا دوست دارید در چین کار و کاسبی داشته باشید؟ آیا می‌خواهید کسب و کار خودتان را در چین راه بیندازید؟ اگر بله، پس با ما همراه باشید... نوشته کار در چین: 10 ایده و فرصت عالی کسب و کار در کشور چین اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

آیا دوست دارید در چین کار و کاسبی داشته باشید؟ آیا می‌خواهید کسب و کار خودتان را در چین راه بیندازید؟ اگر بله، پس با ما همراه باشید و ۱۰ ایده‌ی کسب و کاری کوچک و فرصت‌های شغلی موجود در کشور چین را مطالعه کنید.

تقریبا همه‌ی شرکت‌های فرچون ۵۰۰ در کشور چین جا افتاده و مستقر هستند؛ از اپل، مایکروسافت، اوراکل و گوگل، تا نوکیا، اچ‌پی، و فیسبوک. با جمعیت بیش از یک میلیارد نفری و رشد سریع اقتصادی‌اش؛ چین قطعا بهترین مکان درآینده برای راه اندازی یک کسب و کار خواهد بود.

۱. فروش محصولات کنترل اوتوماسیون صنعتی

در تحقیقات اخیر انجام شده توسط فوربس، نتایج نشان داده‌اند که شرکت فناوری شنژن برترین شرکت کسب و کاری کوچک در این کشور است. این شرکت، که تنها در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده است، در حال حاضر در بین تمام شرکت‌های داخلی جایگاه اول را دارد و تعداد زیادی از شرکت‌های مادر مهم از آن منشعب شده‌اند. بنابراین اگر به فکر شروع یک کسب و کار کوچک هستید، پس بازاریابی ابزارهای کنترل اتوماسیون صنعتی بازاریابی قطعا گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.

۲. ارائه آموزش تکمیلی

موقعی که صحبت از ایده‌های کسب و کاری کوچک در چین می‌شود مورد مهم بعدی به تحصیلات و آموزش مربوط می‌شود. بله، بعد از خدمات تدریس خصوصی فوق برنامه این یک کسب و کار و فرصت شغلی خوب به شمار می‌رود.

۳. تامین و ارائه‌ی محصولات سلامتی

روزگار و موقعیت‌های محیطی آدم‌ها را نسبت به گذشته در رابطه با سلامتی هوشیارتر و مراقب‌تر کرده است و این احتمالا به خاطر ظهور بیماری‌ها و ناراحتی‌های جدید است که واقعا زنگ هشدار را به صدا درآورده است. شروع یک کسب و کار در حوزه‌ی تامین و ارائه‌ی محصولات سلامتی می‌تواند راهی خوب برای اشتغال زایی در چین باشد.

۴. ساخت و ساز زیست محیطی

هرچند یک کسب و کار در حوزه‌ی ساخت و ساز مهندسی زیست محیطی ممکن است شبیه تشکیلاتی با مقیاس بزرگ به حساب بیاید، اما در واقع جزو کسب و کارهای کوچک مقیاس دسته بندی می‌شود. این نوع کسب و کار شامل مهندسی ظاهر و نمای باغچه‌ها، پروژه‌های جنگل‌کاری، نهال‌کاری گیاهان و تحقیقات فناوری در حوزه‌ی محیط زیست می‌شود. نه تنها گزینه ی عاقلانه‌ای است بلکه برای محیط زیست نیز مفید است.

۵. انجام تجارت واردات و صادرات

کسب و کارهای کوچکی که شامل داد و ستد هستند معمولا نتایج موفقیت آمیزی به بار می‌آورند و دلیلش آن است که فرصت‌های کسب و کاری بیشتری ایجاد می‌کند نه فقط در شرایط داخلی بلکه همچنین در سرتاسر جهان. اگر هنوز تصمیم‌تان را در رابطه با نوع کسب و کاری که می‌خواهید شروع کنید نگرفته‌اید، پس بهتر است به شروع کار صادرات و واردات نیز فکر بکنید.

۶. راه اندازی یک شرکت داروسازی

هرچند قابل انکار نیست که اکثر شرکت‌های داروسازی اندازه و ابعاد بزرگی دارند، اما همچنان کسب و کارهایی هستند که ترجیح می‌دهند سایز کاسبی‌شان را در حد متوسط نگه دارند.

صنعت داروسازی یکی دیگر از صنعت‌های کلیدی و بسیار پر سود در کشور چین است. هرچند گرفتن مجوزهای لازم کمی دردسرهای خاص خودش را دارد اما حقیقت آن است که به خاطر دسترسی به مواد خام ارزان و نیروی کار ارزان شغل واقعا پولسازی به حساب می‌آید.

۷. شرکت‌های مربوط به محصولات مراقبت پوست

صرفا در خود چین، در حال حاضر هزاران کسب و کار کوچک مقیاس در حوزه‌ی صنعت سلامت و زیبایی وجود دارد؛ تازه اگر به آن‌هایی که تخصص‌شان فقط سلامتی و زیبایی زنان است اشاره نکنیم. راه اندازی یک کسب و کار در حوزه‌ی محصولات مراقبت پوست نیز گزینه‌ی خوبی برای اهالی کسب و کار در آینده به شمار می‌رود چون مردم نسبت به قبل بیشتر به ظاهرشان اهمیت می‌دهند.

۸. تولید مواد غذایی در مقیاس کوچک

تولید مواد غذایی کسب و کار بی‌خطر و امنی است؛ نه تنها در چین بلکه در سرتاسر جهان. همه غذا خوردن را دوست و به آن احتیاج دارند؛ و مطالعات نشان داده است که آدم‌ها کمتر احتمال دارد از خرج کردن پول برای سیر کردن شکم‌شان پشیمان شوند.

۹. راه اندازی کسب و کار اینترنتی

همه لزوما در کشور چین به اینترنت دسترسی ندارند اما اکثرا مجبور هستند چنین دسترسی داشته باشند. به همین دلیل است که پی‌گیری یک کسب و کار اینترنتی با مقیاس کوچک انتخابی زیرکانه است چون منبع درآمد راحت و موفقیت آمیزی به حساب می‌آید.

۱۰. بازاریابی مستقیم

این کاری غیر رسمی است و فقط نیازمند آن است که مهارت‌ها و پیوندهای ارتباطی خوبی داشته باشید. بازاریابی مستقیم یکی از فرصت‌های عالی کسب و کاری کوچک در چین است چون راحت و قابل اعتماد است. با وجود این، در این کسب و کار، نتایج به تلاش و عزم شما جهت پیروزی و موفقیت بستگی خواهد داشت.

کامروا ابراهیمی

منبع: profitableventure

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز