کاشت نهال به یاد شهدای مراوه‌تپه و چند خبر کوتاه از شرق گلستان


کاشت نهال به یاد شهدای مراوه‌تپه و چند خبر کوتاه از شرق گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - کاشت نهال به یاد شهدای مراوه‌تپه، برگزاری مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در کلاله، برگزاری مرحله شهرستانی طرح ملی دادرس و دستگیری سارقان با 23 فقره سرقت در گنبدکاووس از مهمترین تیترهای خبری شرق استان گلستان است.

امان‌گلدی ضمیر فرماندار مراوه‌تپه روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: روز گذشته در ادامه فعالیت نهضت سبز و طرح همگانی درختکاری، به یاد هر شهید سرافراز این شهرستان با حضور مسوولان یک نهال در پارک یادگار امام شهر مراوه‌تپه غرس شد.

وی افزود: شهرستان مراوه‌تپه ۵۲ شهید برای پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی تقدیم کرده است.

به گفته رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراوه‌تپه، با توجه به اهمیت توسعه فضای سبز، ۲۰ هزار اصله نهال در قالب طرح‌های مختلف تا پایان سال در این شهرستان کاشته خواهد شد.

فرشید رحمانی افزود: این شهرستان مرزی ۲۶۴ هزار هکتار عرصه‌ منابع طبیعی دارد که از این مقدار ۴۷ هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع است.

وی ادامه داد: از مجموع مساحت عرصه‌های جنگلی شهرستان، هفت هزار هکتار آن جنگل پهن برگ طبیعی، ۳۳ هزار هکتار جنگل دست‌کاشت و عموما از گونه سوزنی‌برگ و پهن برگ و هفت هزار هکتار نیز رویشگاه پسته طبیعی یا وحشی است.

شهرستان مراوه‌تپه با افزون بر ۶۰ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شرق استان گلستان قرار دارد.

**

مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور مردم ولایتمدار، ائمه جمعه اهل سنت و تشییع و مسئولان شهرستان در مصلی امیرالمومنین (ع) کلاله برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کلاله، امام جمعه این شهرستان در این مراسم با بیان اینکه هدف داعش رسیدن به ایران بود، گفت: داعشی‌ها نبرد در لبنان و سوریه و عراق را شروع کردند تا سپس به ایران برسند که سردار سلیمانی به عنوان فرمانده هوشمند، شجاع و با تدبیر وارد کارزار شد.
حجت الاسلام رضا کشیری با اشاره به انتخابات پیش‌رو هم گفت: روز دوم اسفند باید با وضو، شناسنامه را در دست بگیریم و با حضور در پای صندق‌های رأی و به دور از هر گونه تعصب قومی و قبیله‌ای به انسان توانمند و اصلح رأی دهیم.

**

فرماندار کلاله: دهیاران حق حضور در جلسات تبلیغاتی نامزد خاص را ندارند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کلاله، فرماندار این شهرستان در نشست با دهیاران بخش مرکزی تاکید کرد: دهیاران حق حضور در نشست تبلیغاتی نامزد خاص را ندارند و باید فضای انتخابات در چارچوب قانون برای حضور دشمن‌شکن مردم مهیا شود.

علی اصغر بیانی اظهار داشت: برگزاری انتخابات از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است و باید از همه ظرفیت‌های موجود برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند بهره گرفت.
وی با بیان اینکه دهیاران زمینه حضور پرشور مردم را فراهم کنند، گفت: بهترین راه برای انتخاب نماینده اصلح و توانمند، مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای است.
**

برگزاری مرحله شهرستانی طرح ملی دادرس در گنبدکاووس

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: در این طرح که با همکاری جمعیت هلال احمر در مدارس متوسطه اول برگزار می‌شود، دانش آموزان آموزش‌هایی مانند پناهگیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ، آتل بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را فرا می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس، کمال‌الدین نظرنژاد افزود: هر تیم شامل یک مربی، یک سرپرست و ۱۴ دانش آموز است که پس از انجام یک دوره آموزشی در آزمونی که در مدرسه برگزار می‌شود شرکت کرده و تیم‌های برتر به مرحله رقابت‌های شهرستانی و استانی صعود می‌کنند.

وی اظهارداشت: مرحله شهرستانی طرح ملی دادرس با حضور ۲۶ آموزشگاه دخترانه و ۲۳ آموزشگاه پسرانه متوسطه دوره اول در گنبدکاووس برگزار شد.

**

افتتاح کلاس هوشمند در گنبدکاووس

با حضور مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس یک باب کلاس هوشمند در مدرسه دخترانه زنده یاد حاج محمد رحمانی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس، اعتبار مورد نیاز برای تجهیز این کلاس درس به برد هوشمند توسط خانواده مرحوم محمدعلی پرستش تامین شده است.

**

دستگیری سارقان با ۲۳ فقره سرقت در گنبدکاووس

سرهنگ محمود علی‌فر فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: سارق سابقه‌دار و دو همدستش در یک عملیات موفقیت‌آمیز در این شهرستان دستگیر شدند و به سه فقره سرقت خودرو و ۲۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کردند.

**

اعزام سالمندان آزادشهری تحت پوشش کمیته امداد به اردوی مشهد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آزادشهر، به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) اردوی شوق زیارت مشهد مقدس با اعزام ۴۳ نفر از سالمندان تحت حمایت کمیته امدد آزادشهر به صورت زن و شوهر به مدت سه روز برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته