انقلابی‌ بودن شاخصه انتخاب اصلح در جامعه منتظر است/ مجلس مسیر حرکت به سوی ظهور را ریل‌گذاری می‌کند


انقلابی‌ بودن شاخصه انتخاب اصلح در جامعه منتظر است/ مجلس مسیر حرکت به سوی ظهور را ریل‌گذاری می‌کند

حجت‌الاسلام متوسل با بیان‌اینکه انقلابی‌ بودن مهمترین شاخصه در انتخاب اصلح در جامعه منتظر است، گفت: اگر قرار است تمدن نوین اسلامی با افق زمینه‌سازی ظهور شکل بگیرد باید زیرساخت و ریل‌گذاری آن توسط مجلس و با قانون‌گذاری صحیح، انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان،، در آستانه انتخابات مجلس یازدهم و همسو با تاکید مقام معظم رهبری بر ساخت تمدن نوین اسلامی به عنوان عامل زمینه ساز ظهور، ارتباط انتخاب اصلح با انتظار زمینه ساز را در گفت وگو با حجت الاسلام والمسلمین «محمود متوسل»، مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) به بحث و بررسی گذاشته ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

انتخاب اصلح در جامعه منتظر و در حال حرکت به سوی ظهور باید با چه افق و چشم اندازی انجام شود؟

برای انتخاب اصلح ویژگی های مختلفی وجود دارد اینکه نماینده مردم باید در امور فرهنگی، عبادی، سیاسی و ... دارای بصیرت و قدرت تصمیم گیری باشد به ویژه در شرایط کنونی که ایران اسلامی در منطقه ای سراسر ناآرام قرار گرفته و شرایط کشور عادی نیست که فقط شرایط داخلی را در نظر بگیریم و نمایندگان خود را انتخاب کنیم، به عبارت دیگر، نماینده مردم باید در امور منطقه ای و بین المللی رای مناسب داشته باشد و بجا تصمیم بگیرد و کشور را در بعد قانونگذاری اداره کند.

این یعنی نمی توان در انتخاب نماینده برای خانه ملت، فقط به مشکلات شهری نظر داشت بلکه اکنون باید مسائل مهم کشوری، منطقه ای و بین المللی را در نظر گرفت و نمایندگانی را انتخاب کرد که در این سطوح قدرت تصمیم گیری داشته باشند.

مقام معظم رهبری شاخصه هایی را برای انتخاب اصلح معرفی کرده اند مهمترین آنها برای انتخاب اصلح در جامعه منتظر که به زمینه سازی ظهور کمک کند، کدام است؟

درباره شاخص های مد نظر مقام معظم رهبری برای انتخاب اصلح، یکی از مهمترین شاخص ها انقلابی بودن است خصیصه ای که در سال های اخیر رهبری معظم بر آن، در انتخاب های مختلف تاکید ویژه دارند.

انقلابی بودن معنایی روشن دارد نه آنکه بیندیشیم 40 سال قبل انقلاب شده و اکنون نیازی به این روحیه نیست. باید توجه داشت هنوز اهداف انقلاب اسلامی محقق نشده چراکه دامنه این اهداف فقط به ایران اسلامی محدود نمی شود در راس این اهداف، استکبارستیزی جهانی قرار دارد به ویژه آنکه در این سال ها استکبار فشاری مضاعف بر منطقه داشته و ما باید همانگونه که شاه را بیرون راندیم ابتدا با منطق و تدبیر آمریکا را از منطقه بیرون کرده و در گام بعد اسرائیل را در جای خود بنشانیم.

تا زمانی که اینها محقق نشود، اهداف انقلاب اسلامی محقق نشده است لذا باید انقلابی فکر کردن، انقلابی عمل کردن و انقلابی تصمیم گرفتن را در انتخاب نمایندگان اصلح مدنظر داشته باشیم.

بی توجهی به وجود نگاه انقلابی در انتخاب نمایندگان مردم، اشتباهی استراتژیک است؛ برخی می گویند چرا ما باید به فکر دیگر کشورها باشیم در حالی که در تفکر و اندیشه انقلابی، نمی توان فقط به خواب و خور و نان و آب خود توجه کرد.

انقلابی گری در فرهنگ انتظار چه جایگاهی دارد؟

وقتی می گوییم انقلابی گری، مفهومش آن است که آرمان انقلاب اسلامی زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) است و این زمینه سازی افرادی را می طلبد که فراتر از مرز و منطقه بیندیشند چراکه قیام امام مهدی(عج) قیامی جهانی است.

امام مهدی(عج) ظهور می کنند که جهان را از شرّ ظالمان و فاسدان پاک کنند و بشریت را از ظلم آنها نجات دهند، وقتی هدف ایشان جهانی است نه منطقه ای و قومی، انقلابی اندیشیدن یعنی در عرصه جهانی عمل کردن.

انتخاب نمایندگان دارای روحیه انقلابی، در زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) به عنوان افق کلان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی چه تاثیری دارد؟

زمانی انتظار را امری شخصی همراه با انجام احکام دینی اعم از واجبات و مستحبات تلقی می کنیم مثل زیارت مسجد مقدس جمکران و خواندن دعای فرج و ... که در جای خود خوب و موثر است اما قاعدتاٌ وقتی به مقوله ای مثل انتخابات می رسیم، فرد منتظر باید حضور پررنگ اجتماعی و در صحنه داشته باشد.

انتخاب اصلح در فرهنگ انتظار و در مسیر حرکت به سوی ظهور، یعنی بررسی کنیم که کدامیک از این کاندیداها فکر و توجه شان به ظهور امام مهدی(عج) و حرکت در این مسیر است.

به عنوان کارشناس و مدیری مسئول در حوزه مهدویت، چه انتظاری از نمایندگان مجلس یازدهم در حوزه مهدویت دارید؟

همانطور که فراکسیون های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در مجلس برای پیگیری امور مختلف تشکیل می شود باید حداقل بخشی از نمایندگان فراکسیون مهدویت تشکیل دهند تا هر جا نیاز است قوانین مناسبی برای زمینه سازی ظهور به ویژه با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب، وضع شود به ویژه آنکه غایت این بیانیه و گام دوم انقلاب ساخت تمدن نوین اسلامی به عنوان اصلی ترین عامل در زمینه سازی برای ظهور است.

اگر قرار است تمدن نوین اسلامی با این افق شکل بگیرد زیرساخت و ریلگذاری آن باید توسط مجلس و با قانون گذاری صحیح انجام شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق