سوء تغذیه بیمارستانی از موضوعات مهم تمام بیمارستانها در جهان است


سوء تغذیه بیمارستانی از موضوعات مهم تمام بیمارستانها در جهان است

مشهد- ایرنا- رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماریهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سوء تغذیه بیمارستانی یکی از موضوعات مهم تمام بیمارستانها در جهان است که مدیریت سلامت کشور باید نگاه جدی‌تری به این موضوع داشته باشد.

دکتر مهدی آذرنوش روز دوشنبه با بیان این مطلب در همایش بین‌المللی تغذیه بالینی در مشهد افزود: ۵۳ درصد از بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (آی.سی.یو) کشور به سوء تغذیه شدید تا متوسط مبتلا هستند.

وی ادامه داد: آمار مبتلایان به سوء تغذیه شدید تا متوسط در سایر بخش‌های بیمارستانهای کشور حدود ۳۸ درصد است.
رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماریهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر این آمار در سالمندان و اطفال نیز مورد بررسی قرار گیرد آمارهای سوء تغذیه در ایران تکان دهنده خواهد بود که در صورت عدم چاره اندیشی در آینده با بحران در این زمینه مواجه خواهیم شد.
آذرنوش افزود: مساله تغذیه نقش مهمی در اقتصاد سلامت دارد و خوشبختانه در کنار همه پیشرفت‌های حوزه سلامت بحث تغذیه اکنون جایگاه خود را در سیر درمانی کشور پیدا کرده است گرچه هنوز چالشها و کج سلیقگی‌هایی در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: مساله تغذیه در اعتبار بخشی بیمارستان‌ها، ثبت اطلاعات تغذیه‌ای در بیمارستان‌ها و بازبینی برنامه آموزشی در حوزه تغذیه و نقش آن در سلامت جامعه از جمله اقدامات وزارت بهداشت در حوزه تغذیه به شمار می رود.

او اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پیشتازان کشور در حوزه تغذیه بالینی به شمار می‌رود.
همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همکاری کارگروه توسعه و تعالی علوم تغذیه کلان منطقه ۹ آمایشی کشور، انجمن تغذیه بالینی آسیا، انجمن تغذیه ایران شاخه خراسان و مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماریهای وزارت بهداشت تا ۳۰ بهمن ماه جاری در مشهد در حال برگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس